پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

یزد از مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایران است. بافت قدیمی و جذاب یزد هر سال گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به این شهر می‌کشاند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که جاهای تاریخی و بافت قدیمی را دوست داید شک نکنید که یزد برایتان بهترین انتخاب سفر است. یکی از جذاب ترین تفریحاتی که در شهر یزد میتوانید انجام دهید کرایه دوچرخه و پرسه زدن در بافت قدیمی شهر است. اما اگر از گشت و گذار که بگذریم اقامت در شهر یزد در فضای سنتی میتواند حس و حال تاریخی را برای شما داشته باشد. شما می توانید در هنگام اجاره ویلا در یزد از خانه های سنتی آن رزرو کنید. تاریخی‌بودن این خانه‌ها زیبایی‌شان را دوچندان می‌کند و حس‌وحال متفاوتی به مهمانانش می‌دهد بنابراین اجاره خانه ویلایی در یزد تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

اجاره روزانه ویلا در یزد

برای اجاره روزانه ویلا در یزد حتما نباید اقدام به اجاره خانه قدیمی در یزد داشته باشید میتوانید از خانه های نوساز این شهر هم سعی کرده‌اند با معماری سنتی‌شان حس‌‌وحال تاریخی و قدیمی شهر را به مهمانان‌شان منتقل کنند انتخاب کنید؛ بنابراین برای تجربه حس‌وحال سنتی مجبور نیستید که لزوماً انتخاب‌تان را به اجاره خانه قدیمی در یزد محدود نکنید و می‌توانید به‌سراغ اجاره روزانه ویلا در یزد شهر هم بروید.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

خانه اجاره ای ارزان در یزد

شهر یزد برخلاف دیگر شهرهای توریستی نیازی نیست شما هزینه های خیلی زیادی را بابت اجاره سوئیت در یزد صرف کنید. برای دیدنی های یزد نیازی نیست شما هزینه زیادی را برای رفت و آمد پرداخت کنید و در نتیجه موقعیت جغرافیایی ویلای اجاره ای در یزد تاثیر بسزایی بر روی قیمت نمی گذارد. البته اگر دوست دارید بیشتر در فضاهای قدیمی وقت بگذرانید، اقامت در بافت قدیمی شهر انتخاب بهتری برایتان هستند.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

اجاره خانه قدیمی در یزد

اگر قدمت ویلای اجاره ای در یزد برای شما بسیار مهم است در هنگام اجاره ویلا در یزد به تاریخچه و موقعیت ویلا توجه کنید. وقت گذران در میان بافت تاریخی شهر یزد بسیار جذاب و هیجان انگیز است و اگر بتوانید برای اقامت در یزد خانه قدیمی با حال و هوای بافت شهر پیدا کنید لذت سفر برای شما دو چندان می شود.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

قیمت اجاره سوئیت در یزد

خیلی از وقت ها محل اقامت تاثیر زیادی بر قیمت ویلا و سوئیت در یزد نمی گذارد. علاوه تاثیر گذار تعداد ستاره های هتل ها , امکانات رفاهی بیشتر و  خیلی وقت‌ها قیمت اجاره ویلا در یزد در بناهایی بیشتر است که بزرگ‌تر و قدیمی‌تر هستند یا از پشت‌بام‌شان می‌توانید منظره شهر را ببینید. همچنین فصلی را که برای سفر به یزد انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی بر روی قیمت اجاره سوئیت در یزد دارد.

در ماه محرم که خیلی از شهرها خلوت هستند یزد میزبان مسافران زیادی میباشد که از سراسر دنیا برای دیدن آداب و رسوم مراسم عزادرای به این شهر سفر می کنند. طبیعتاً روزهای پرمسافر ظرفیت اقامتگاه‌ها زودتر تکمیل می‌شود و قیمت اجاره ویلا در یزد هم بیشتر می‌شود.

برای اینکه در زمان شلوغی شهر اجاره ویلا در یزد داشته باشید باید خیلی زود اقدام به اجاره سوئیت در یزد داشته باشید. به طور کلی بسته به زمانی که به این شهر سفر میکنید میتوانید برای اجاره ویلا در یزد از شبی 100 هزار تومان تا ا حدود شبی یک‌میلیون تومان هزینه کنید.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

اقامتگاه بومگردی در یزد

اگر اهل سفر به شهرهای تاریخی هستید و بارها و بارها برای اقامت در یزد به دنبال اجاره خانه قدیمی در یزد یا اجاره ویلا لاکچری در یزد بوده اید این بار پیشنهاد بهتری را برای شما داریم. اقامتگاه بومگردی در یزد علاوه بر اقامت، با فرهنگ، آداب و رسوم، غذاهای محلی و معماری بی‌نظیر کویری آشنا شوید. برای اینکه اقامت در یزد برای شما خاطره ساز باشد با ما همراه باشید.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

بهترین فصل سفر به یزد

از آنجایی که شهر یزد آب‌وهوایی گرم و خشک دارد؛ بنابراین در ماه‌های خنک سال، از اواسط اسفند تا اردیبهشت، مسافران بیشتری به این شهر سفر می‌کنند.

چرا به یزد سفر کنیم؟

استان یزد یکی از استان‌های مرکزی ایران با آب و هوای کویری به شمار می‌آید که با استان‌های خراسان جنوبی، فارس، اصفهان و کرمان همسایه می‌باشد. این استان به علت قرار گرفتن شهرهای چون یزد، میبد، تفت، اردکان و طبس در دل خود، مورد استقبال جهانگردان و ایرانگردان زیادی است.

استان یزد از سرزمین‌های کهن و تاریخی ایران زمین است که با معماری خاص کویری و بهره مندی از معماری حیاط مرکزی، دیوارهای خشتی، اتاق‌های کاهگلی، بادگیر، تالار، حوض و سرداب علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر، با نیازها و شرایط اقلیمی و فرهنگی مردم منطقه  متناسب و سازگار می باشد.

از جاذبه‌های گردشگری بنام این استان می‌توان به نارین قلعه میبد، خانه آقازاده ابرکوه، آب انبار شش بادگیر یزد، زیارتگاه چک چک اردکان، حمام خان یزد، سرو ابرکوه، قنات زارچ یزد، کاروانسرای شاه عباسی میبد، میدان امیر چخماق و باغ دولت آباد یزد اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان باید از صنایع دستی و غذاهای محلی آن نیز نام برد. کوفته لپه یزدی، آش آبغوره، قیمه یزدی، کوفته نخودچی و آش شولی از غذاهای محلی معروف این استان می‌باشند البته شیرینی‌جات یزدی با نام‌های قطاب، پشمک و باقلوا نیز شهرت جهانی دارند.

20 مکان شگفت انگیز برای دیدن هنگام سفر به یزد

مسجد جامع یزد

بنایی بسیار زیبا در میدان امام خمینی یزد که دارای ایوان و شبستان و یک حیاط بزرگ است. این مکان  دارای 6 ورودی و یکی از شاهکارهای هنر معماری در ایران است. گفته می شود حوضه های این مسجد توسط ساسانیان ساخته شده است و ساخت این مسجد تا دوران تیموری ادامه داشته است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

کاروانسرای زین الدین

بعد از 60 کیلومتر در طول جاده یزد - کرمان ، به کاروانسراها به نام زین الدین می روید که بخشی از مناطق توریستی یزد است و شکل دایره ای دارد. کاروانسرا حدود 400 سال قدمت دارد و از خشت ساخته شده است ، و جالب است بدانید که این مکان جایزه بهترین ساختمانهای مرمت شده از یونسکو کسب کرده است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

یخچال خشتی میبد

یکی از جالب ترین مناطق گردشگری یزدیخچال خشتی میبد است که در فاصله کمی از شهر یزد و در شهر میبد واقع شده است. این بنای آجری در گذشته برای تولید یخ مورد استفاده قرار می گرفت و دلیل استفاده از خشت موجود در آن در واقع این بود که رس از خروج سرما جلوگیری می کند و از ورود گرما جلوگیری می کند. قدمت این یخچال طبیعی به دوره صفویه باز می گردد.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

باغ دولت آباد

یادگاری از دوران افشاریه و زندیه و یکی از زیباترین باغ های ایرانی در مرکز یزد در ایران. نکته جالب در مورد این باغ این است که بلندترین آسیاب بادی جهان در آن قرار دارد و به همین دلیل شهرت جهانی دارد و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ابتدا ، فضای داخلی این باغ ممکن است باغ فین را به شما یادآوری کند اما همانطور که متوجه خواهید شد ، به هیچ وجه شبیه به آن نیست.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

دخمه زرتشتیان یزد یا برج های سکوت

برج سکوت را قطعاً می توان یکی از اسرارآمیزترین ساختمان های یزد دانست. ساختمانهایی که برج را به آنها نسبت می دهند فاجعه های در بیابان هستند که متعلق به زرتشتیان است. در گذشته در این ساختمانها آیین های مذهبی انجام شده بود و مراسم مختلفی در آنجا انجام شده بود و همچنین از آنها به عنوان محلی برای دفن زرتشت استفاده می شد.

برج ها در واقع دو مورد هستند که یکی از آنها قدیمی تر از دیگری است. آنها عمداً در خارج از شهر ساخته شده اند تا در صورت وجود هرگونه آلودگی ، باد نتواند آن را به داخل شهر بیاورد. سقف های برج ها به شکل گنبدی هستند و به قسمت های مختلفی از مردان ، زنان و کودکان تقسیم می شوند و چاه بزرگی در وسط آن وجود دارد که محل دفن استخوان است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

آتشکده‌ی بهرام یزد

این همچنین یک آتشکده معروف است که واقعاً نیازی به معرفی ندارد. آتشکده معروف یزد در ایران ، جایی که پناهگاه مقدس زرتشتیان واقع شده است. آتشی که 1500 سال است که خاموش نشده است. بازدید کنندگان و گردشگران می توانند به آتشکده بروند و آن را از پشت شیشه تماشا کنند. این آتشکده در بزرگراه آیت الله کاشانی واقع شده و یکی از مکانهای معروف یزد است. معماری این آتشکده براساس معماری دوره هخامنشی بنا شده است. در وسط این بنا حوضچه ای قرار دارد که هم بازدید کنندگان و هم زرتشتیان را به خود جلب می کند.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

زندان اسکندر

زندان اسکندر به عنوان مدرسه ضیاء معروف است ، در قرن هفتم ساخته شده و در یکی از قدیمی ترین مناطق یزد ، منطقه فهادان واقع شده است. این زندان از معماری بسیار ساده و زیبایی برخوردار است و از خشت خام ساخته شده است.

درست در وسط آن ، چاهی وجود دارد که معروف است از آن به عنوان سیاه چال استفاده شده است. اما واقعیت این است که این چاه سیاه چال نیست ، بلکه فقط یک چاه معمولی است. این موزه آثار تاریخی را به نمایش می گذارد و ارزش آب را در منطقه بیابانی به نمایش می گذارد.

اغلب از آن به عنوان یکی از بهترین موزه های آب در جهان یاد می شود ، جایی که می توان آثار تاریخی را در زمینه های مختلف مربوط به آب یافت و اندکی بیشتر در مورد تاریخ این سرزمین. در پنج طبقه این موزه ، آثار مختلفی را در مورد آب و نحوه استفاده آنها از گذشته مشاهده می کنید.

یکی از ویژگی های موزه آب یزد عبور قنات های چند صد ساله است که از این میان به اهمیت آن می افزاید. اسناد و لوازم لازم برای تقسیم آب ، حفر قنات ها ، ظروف و حامل های آب از جمله مواردی است که در این موزه مشاهده می کنید.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

بازار خان یزد

یکی از بزرگترین بازارهای یزد. در گذشته ، این بازار فقط برای خوانس ها بود و مردم عادی نمی توانستند از آن به همان دلیلی که به عنوان بازار خان نامیده می شدند ، از آن استفاده کنند. 20 معلم در این بازار وجود دارند که بعد از این همه سال پویایی خود را نشان می دهند.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

میدان ساعت

یکی از قدیمی ترین برج های ساعت در ایران و جهان است و طبق منابع تاریخی ، اولین ساعت شهر ایرانی است. ساخت این برج ساعت به دوره قاجار بر می گردد. طاقها ، تزئینات آجری و کاشی کاری با خط آیاتی جلوه خاصی به آن بخشیده است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

خانه لاری ها

یکی از نمونه های چشم نواز خانه های ایرانی می باشد. آینه های قدیمی پنجاه یا شصت ساله از جمله ویژگی های این ساختمان زیبا است که نشان از شکوه و جلوه و زیبایی معماری دارد. ستون های موجود در سالن و درها با شیشه های رنگی از دیگر زیبایی های این خانه است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

آسیاب آبی کوشک نو

این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویه است که در منطقه تاریخی کوشش نه قرار دارد. این آسیاب در عمق 22 متری زمین قرار دارد و شامل سه قسمت شامل انبار ، کارگاه و آبشار است که 16 متر طول دارد و یکی از عمیق ترین نقاط جهان است.

اجاره ویلا در یزد

موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده

این یک موزه تخصصی سکه است. مجموعه ای از سکه های قدیمی (طلا ، نقره ، مس ، برنج) از دوره هخامنشی تا به امروز را در این موزه می توانید پیدا کنید. سکه طلا و نقره عباس بن مامون و احمد بن علی سامانی ، به علاوه کریم خان زند و سکه نادرشاه از مشهورترین آنها است.

مجموعه اسکناس های قدیمی از ناصرالدین شاه تا به امروز ، بیش از 100 قفل قدیمی ، مجموعه های زینتی نقره ای ، مجموعه حلقه های عقیق و برنجی ، مجموعه ابزارهای جنگی ، مجموعه های مواد غذایی ، ست های روشنایی ، مجموعه گل رز در انواع پلاکهای نقره ای ، عقیق ، کهربا از دیگر جاذبه های این موزه است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

آب انبار شش بادگیر

این آب انبار ، همانطور که از نام آن پیداست ، دارای شش بادگیر است که در ابتدا سه مورد وجود داشته و بعداً سه بادگیر نیز بعدا به آن اضافه شده است. با کمی توجه به جزئیات ، می توانید تفاوت بین بادگیرهای قدیمی با موارد جدید را تشخیص دهید.

این آب انبار در قالب یک 8 محور ساخته شده است تا با شرایط آب و هوایی و جهت باد در منطقه سازگار شود. مخزن بزرگ آب انبار بیش از 2000 متر مکعب دارد و دو مسیر دسترسی به این مخزن وجود دارد ، یکی برای استفاده مسلمانان و دیگری برای استفاده از اقلیت زرتشتی.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

سایبان ها و بادگیرها

یزد همه چیز در مورد خانه های قدیمی نیست. آنچه این شهر را از بسیاری از شهرهای ایران متمایز می کند ، بافت سنتی است که باعث می شود همه قدم بزنند و هر گوشه ای از آن را تماشا کنند. در این شهر برای به دست آوردن سایه و وزش نسیم خنک در گرمای تابستان تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سایه بان یا بادگیر را پیدا کنید. جریانی که بدون استفاده از انرژی جریان می یابد.

تنها از طریق هوش و هنر معماران ، این جریان در وسط آب و هوای کویری به سمت خانه ها جریان می یابد. تعداد بادگیرها به حدی است که از این شهر به عنوان شهر بادگیرها یاد شده است. پس از آن ، می توانیم کوچه‌هایی را تمرکز کنیم که سقف بالاتر از سطح آنها داشته باشد تا ساکنان و میهمانان شهر را از درخشش خورشید کویر نجات دهند. بعضی اوقات در گوشه و کنار خیابان سکوهای استراحت وجود دارد تا افراد بتوانند کمی بنشینند و استراحت کنند.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

برج و استحکامات قدیمی شهر

در گذشته ، شهرها برای محافظت از جان ساکنان از حمله غارتگران و دشمنان مجهز شده بودند. استفاده از برج ، خندق و دروازه به گونه ای که بتوانند در برابر هرگونه حمله از خود دفاع کنند.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

بقعه دوازده امام

این بقعه در محله فهادان واقع شده است. به دوره سلجوقی برمی گردد. گنبد آجری آن یکی از آثار مهم آن دوره به حساب می آید. براساس اسناد تاريخي ، قديمي ترين بناي يزد است و از نظر سبك و نقش از نظر معماري اسلامي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

باغ ناجی

این ساختمان دارای یک سالن با یک بادگیر، 2 اتاق و قسمت های مختلف دیگر است. این عمارت و باغ یک ملک مسکونی و خصوصی است. الحاقات به ساختمان اصلی در دوره های مختلف زمانی انجام شده است.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

موزه چراغ و آینه

سبک معماری این بنا سنتی و اروپایی است. اتاق ها دارای نمای عالی در فضای باز هستند و همچنین دارای استخر.موزه ساخته شده در این عمارت شامل اشیاء زیر است: وسایل روشنایی آویز از جمله نصب ، آویز ، ایستاده و دستی موارد سوزاندن شمع از جمله نصب ، آویز ، ایستاده و دستی. مشعل های نفتی ، مشعل های گازی ، مشعل برقی و مجموعه های آینه ای.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

هتل سنتی ملک التجار

بنایی تاریخی با زیبایی خیره کننده. این خانه از چندین اتاق تشکیل شده است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در دیوارها و سقف های اکثر اتاق ها نقاشی های دیدنی و جذاب وجود دارد که کار هنرمندان شیراز است. 10 سال طول کشید تا این نقاشی ها به تصویر کشیده شود.

در اینجا لیستی از قسمت های مختلف خانه ، ورودی زیبا ، هشتی شش ضلعی ، قسمت زمستانی و تابستانی ، خانه بهاری ، کاخ سلطنتی ، ستون های چوبی شگفت انگیز ، حیاط روباز ، رواق بادی زیبا ، حوضچه بزرگ و راهروهای زیرزمینی ، اتاق آینه ... از آنها بهتر از آخرین. امروزه از این ساختمان به عنوان محلی برای اقامت گردشگران استفاده می شود و همچنین به عنوان اولین هتل آجر و ملات در جهان شناخته می شود.

اجاره ویلا در یزد

اجاره ویلا در یزد

دخمه زرتشتیان

یكی از جالب ترین آثار زرتشتیان ایران است كه در گذشته سنت ها و رسوم دفن آنها را نشان می دهد. این مکان در نزدیکی شهر یزد واقع شده است. این شهر به عنوان اولین میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده است.

اجاره ویلا در یزد

برچسب ها

چرا به یزد سفر کنیم؟ بهترین فصل سفر به یزد قیمت اجاره سوئیت در یزد اجاره سوئیت در یزد اقامتگاه بومگردی در یزد اجاره ویلا لاکچری در یزد اجاره مکان در یزد اجاره خانه قدیمی در یزد خانه اجاره ای ارزان در یزد اجاره ویلا و سوئیت در یزد اجاره منزل ویلایی در یزد اجاره ویلا ده بالا یزد ویلا اجاره ای در یزد ویلا اجاره ای یزد اجاره خانه ویلایی در یزد اجاره ویلا یزد اجاره ویلا لوکس در یزد اجاره ویلا استخردار در یزد اجاره ویلا در شهر یزد اجاره ویلا در تفت یزد اجاره باغ ویلا در یزد اجاره روزانه ویلا در یزد اجاره ویلا در یزد



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی