پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت: دست نقاش طبیعت در بین شهر تالش در استان گیلان و شهرهای اردبیل و خلخال در استان اردبیل یک ضیافت زیبا با نام دریاچه نئور که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است را به پا کرده است. دریاچه نئور یکی از باشکوه ترین آب های شیرین ایران است. برای دیدن این دریاچه زیبا با ما همراه باشید.

 

دریاچه نئور

دریاچه نئور از دو دریاچه 40 هکتاری و 180 هکتاری تشکیل شده است که در بهار به هم متصل می شوند و دریاچه ای با عمق 5.5 متر تا 13 متر و مساحتی بیش از 200 هکتار تشکیل می دهند.

این دریاچه به دلیل ارزشهای زیست محیطی ، گردشگری ، زنبورداری ، کشاورزی و دامداری از اهمیت زیادی برخوردار است و این دریاچه به دلیل وضعیت اکولوژیکی و زیست محیطی به عنوان یک اکوسیستم تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است.  برای بهره مندی از آب این دریاچه و استفاده از آن در کشاورزی ، سد نیز در تنها خروجی آن یعنی دره قالی ساخته و بهره برداری می شود.

هر ساله به منظور کنترل جمعیت آبزی در دریاچه ، تعدادی از بچه های قزل آلای رنگین کمان در نئور رها می شوند که  آن را به یکی از جاذبه های دریاچه نئور که بسیاری از مناطق را به سمت خود جلب می کند.

دیدنی های دریاچه نئور

دریاچه نئور یک جاذبه اکوتوریسم خیره کننده با مناظر بی نظیر کوه و دریاچه در طول سال است. ماهیگیری در بهار و تابستان ، مهمترین بخش از اقتصاد و شهرت نوپای آن است. یکی از مجلات علمی ایرانی ، ماهی دریاچه را خوشمزه ترین ماهی  جهان توصیف کرده است. حالا چه کسی نمی خواهد لذت ماهیگیری را امتحان کند! البته این دریاچه در زمستان به دلیل یخ زدگی تبدیل به یک پیست اسکی بی نظیر میشه.

در بهار ، گل های وحشی در سراسر دشت و شکوفه ها رشد می کنند و بهشت ​​دیدنی را به چشم شما می بخشند. اگر دوست دارید اسب ها را در طبیعت تماشا کنید؛ می توانید اسب هایی را در کنار دریاچه نئور و طبیعت زیبای آن که آزادانه پیش می روند و یک نمایش تماشایی را رقم میزنند.

گیاهان دارویی که خود از هدایای طبیعت است و هر کدام دارای ارزش و خواصی هستند می توانید در اطراف نئور پیدا کنید.بسیاری از گیاهان اطراف آن ، از جمله بابونه ، بومادران و...

دریاچه نئور یکی از بهترین مناطق برای زندگی برخی از گونه های پرندگان مهاجر است و شما میتوانید برای مدت کوتاهی از دیدن این مهمانان ویژه لذت ببرید.پرندگان دیگر در دریاچه و حاشیه آن پرتره ، لارک ، کت ، بلدرچین ، عقاب طلایی.

دریاچه نئور 45 کیلومتر مربع وسعت دارد که یکی از مراتع تابستانی جنگل فنداوغلو است. در طول فصل تابستان می توانید مناظر زیبایی از قبایل و عشایر را در این منطقه مشاهده کنید و در سادگی و اصالت آنها غرق شوید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت

با وجود چشم انداز زیبای دریاچه نئور و محیط اطراف آن ، هنوز امکانات سوارکاری قایق در دسترس نیست ، اما برخی از گردشگران با قایق های بادی به دریاچه می روند تا تفریحی فراموش نشدنی را برای خود ایجاد کنند.

دریاچه نئور در زمستان

با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ، در زمستان میانگین دمای نئور به -20 درجه سانتیگراد و کوهستانی بودن منطقه باعث می شود دریاچه دارای زمستانهای نسبتاً طولانی باشد. سطح یخ زده دریاچه یکی از جاذبه هایی است که باعث می شود برخی از افراد فعالیتهای زمستانی را انجام دهند ، آن را در نظر بگیرند یا در طبیعت برف بازی کنند. جالب است بدانید که آب دریاچه نئور به مدت 5 ماه از سال به قطر 80 سانتی متر یخ می زند.

کوهنوردی در دریاچه نئور

نئور دریاچه ای در وسط کوه است و با قله هایی احاطه شده است که فتح برای هر کوهنوردی تجربه متفاوتی خواهد بود. می توانید از بالای این کوهها صعود کرده و از تماشای دشت های زیر پایتان و دریاچه بین آنها لذت ببرید. در حوضه آبریز آب از 2570 تا 3222 متر از سطح دریا حدود 12 قله وجود دارد که هر یک از آنها ظاهری خاص و باشکوه دارد.

دریاچه نئور که در فاصله 30 کیلومتری دریای خزر واقع شده است ، این امکان را فراهم می کند که هنگام کوهنوردی از ارتفاعات شرقی مشرف به دریاچه ، منظره های دیدنی و جذاب این دریا را مشاهده کنید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت
برخی تصور می کنند که پرندگان مختلفی در این منطقه وجود دارد ، اسلحه های خود را جمع می کنند و به دریاچه می روند تا به تجاوز جنسی خوبی برسند. نکته مهم این است که دریاچه و اطراف آن به عنوان یک منبع طبیعی با ارزش در بین مناطق حفاظت شده لیزار در نظر گرفته می شود و شکار هر پرنده ای ممنوع است.

اگر علاقه مندان به اسب سواری هستید و به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی در این زمینه هستید ، کوله پشتی خود را به سمت نئور آماده کنید. زین اسب خود را بردارید و به سوباتان بروید. قدم زدن در جنگل و طبیعت بکر با اسب و تماشای جلوه های مختلف زندگی عشایری در وسط راه ، خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. برای اجاره کلبه در سوباتان روی ما حساب کنید.

کرایه پاترول به سوباتان

در میان گزینه های مختلف برای تفریح ​​، آفرود یکی از گزینه های خوب برای کسانی است که به دنبال هیجان در سفر هستند. یکی از مسیرهای معروف این فعالیت از دریاچه نئور است و پس از عبور از چمنزارهای دامنه های شمالی البرز ، قبایل قبیله ای تالش ، آبشار ورزان و چشمه به روستای زیبای سوباتان می رسید.

دوچرخه سواری از نئور تا سوباتان

یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری و البته مشهورترین آنها ، از دریاچه نئور شروع می شود و تا سوباتان ادامه می یابد. علاقه مندان به این ورزش در قالب گروه های مختلف به نئور می روند و از دریاچه به سمت سوباتان می دوند تا از هر دو طبیعت لذت ببرند و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنند. طول دوچرخه سواری حدود 120 کیلومتر است که در طی آن شما باید از دامنه ها عبور کنید ، بنابراین برای طی کردن آن باید حرفه ای باشید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی