پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غذای ترکمن جذابیت جدید برای گردشگران که از ایران بازدید می کنند: وعده های غذایی سنتی که در جوامع ترکمن در ایران تهیه می شود از جالب ترین جاذبه های گردشگری گلستان است. تنوع غذایی در استان گلستان با اکثریت ترکمن ها از استان گیلان کمتر نیست. ترکمن ها متخصص در استفاده از خمیر و گوشت برای تهیه غذا هستند و می توانند از آنها برای طبخ انواع مختلف وعده های غذایی استفاده کنند. یکی از جاذبه های مهم گردشگری در استان گلستان و مناطق ترکمن نشین این است که غذاهای سنتی محلی را امتحان کنید که در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود. لذت خوردن غذاهای ترکمن را با اقامت در ترکمن صحرا دو چندان کنید.

چکدرمه غذاهای محلی ترکمن

برخی از این غذاها حتی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و از نظر همه ایرانیان بسیار مشهور است. یكی از وعده های غذایی كه در استان گلستان بسیار محبوب است و هر توریستی می تواند آن را امتحان كند ، "چكدرمه" است.

چکدرمه مهمترین و معروف ترین غذای ترکمن ها است که با برنج و بره تهیه می شود. و به جای رب گوجه فرنگی ، از مواد طبیعی مانند گوجه فرنگی و هویج استفاده می کنند که مواد نگهدارنده ندارند. همه ترکمن ها سعی می کنند بیشتر از مواد طبیعی در غذاهای خود استفاده کنند. چکدرمه  به طور سنتی در یک دیگ مخصوص به نام قازان طبخ می شود.

غذای ترکمن جذابیت جدید برای گردشگران

قیش

قیش یکی دیگر از غذاهای سنتی ترکمن است که با گوشت چرخ کرده ، ادویه مخصوص ، ماست سنتی ، نعناع و رب گوجه فرنگی تهیه می شود. آنچه در مورد این غذا جالب است این است که زنان ترکمن نسبت به آقایان که به این غذا به عنوان "غذای خانم ها" یاد می کنند به آن علاقه بیشتری دارند.

قیش با خمیر درست می شود و به معنای واقعی کلمه به معنای "حرکت آهسته" است زیرا غذا بسیار خوشمزه است و فرد بعد از خوردن آن احساس سنگینی می کند. قیش توسط زنان ترکمن در استان خراسان شمالی نیز تهیه می شود.

غذای ترکمن جذابیت جدید برای گردشگران

لاه ماجون

ترکمن ها غذایی را به نام لاه ماجون طبخ می کنند که به معنای واقعی کلمه به معنی "مخلوطی از گوشت و رب" است. این کار را با یک تکه خمیر دور نازک شکل تهیه می کنید که روی آن مواد تشکیل دهنده مانند گوشت چرخ کرده ، سبزی خرد شده ، پیاز و گوجه فرنگی و غیره ریخته می شود. خمیر را به صورت صاف و باز یا نورد پخته می شود.

غذای ترکمن جذابیت جدید برای گردشگران

ترکمن بورگ

بورگ حاوی یک لایه نازک از خمیر با گوشت ، سبزیجات و پنیر است که در ظرف چدن پخته شده است. این غذا به روش های مختلفی توسط مردم ترکمن تهیه می شود.

غذای ترکمن جذابیت جدید برای گردشگران

تمام غذاهای ذکر شده را می توان در بسیاری از رستوران های شهرهای ترکمن با اکثریت استان گلستان امتحان کرد. هر توریستی دوست دارد بعد از بازدید از بنای باستانی گنبد قابوس و گشت و گذار در میان ترکمن صحرا ، یک غذای سنتی خوشمزه را بچشد. چه بهتر که این غذاها را در اقامتگاه بومگردی ترکمنی امتحان کرد.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی