پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان : استان گلستان با وجود زیبایی غیرقابل باور ، جزء کمترین جاذبه های ایران است. با این حال ، منطقه از آنجا که مکانی طبیعی است میتواند برای هفته ها به عنوان اولین مقصد سفر باشد.  گلستان در شمال شرقی ایران و جنوب دریای خزر واقع شده است و دارای برخی از سبزترین مناظر ایران است. علاوه بر این ، این منطقه از تاریخ بسیار غنی برخوردار است و یکی از مهمترین شهرهای ایران باستان در جاده ابریشم بود. با اقامت در گلستان می توانید خاطرات خوشی را رقم بزنید.

معرفی استان گلستان

آب و هوا در گلستان در طول سال تقریباً معتدل است. اما بهترین زمان برای بازدید از منطقه حدود بهار و در پاییز خواهد بود. جنگل های رنگارنگ گرگان ، مرکز استان گلستان ، واقعاً در بین دوستداران طبیعت بسیار مشهور و محبوب است. بسیاری از جاذبه ها هنوز در اینجا دست نخورده مانده اند و این امکان را برای مسافرانی فراهم می کند که دوست دارند مکان های طبیعی و کم بازدید را با یک فرصت عالی کشف کنند.

در این مقاله با هم برخی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان را بررسی خواهیم کرد. ما مطمئن هستیم که با آگاهی از برخی از این مکان های باشکوه ، شما را به بسته بندی کیف های خود و برنامه ریزی سفر خود به این استان زیبا از کشور تشویق می کنیم!

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ملی ایران است که در 3 استان گلستان ، مازندران و خراسان شمالی گسترش می یابد. این پارک به دلیل موقعیت جغرافیایی قابل توجه ، دارای مناطق وسیع آب و هوایی و اکوسیستم است ، از مرطوب در نزدیکی دریای خزر گرفته تا کویر دورتر از جنوب. بنابراین ، پارک ملی گلستان دارای بسیاری از حیوانات مانند خرس قهوه ای ، گرگ ، شغال ، روباه قرمز ، گربه وحشی و 150 نوع پرنده دیگر می باشد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

خالد نبی

یک قبرستان اسرارآمیز و مقبره ، هر دو به نام خالد نبی ، در یک قله کوه ، در نزدیکی مرز با ترکمنستان واقع شده اند. طبق سنت شفاهی ، خالد نبی یک پیامبر پیش از اسلام بود. این گورستان یک مکان منحصر به فرد است و بیش از 600 سنگ ایستاده در چندین مکان پراکنده شده است.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

اما آنچه این سایت را جذاب تر می کند ، نمای استثنایی است که به منظره ای پوشیده از تپه های مخملی مخملی ارائه می دهد. این جاذبه طبیعی توسط جغرافیای ملی به عنوان "یکی از مناظر نفس گیر و بسیار دیدنی انتخاب شده است.

برای دیدن این همه زیبایی می توانید از اقامت از بومگردی خالد نبی اسنفاده کنید و با زندگی شیرین مردم ترکمن صحرا آشنا شوید.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

جزیره اشوراده

آشوراده تنها جزیره ای است که در ساحل ایران دریای خزر واقع شده است. این جزیره از طریق بندر ترکمن با قایق قابل دسترسی است و بیش از 40 درصد خاویار ایرانی در همینجا تولید می شود.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

اشوراده تقریباً خالی از سکنه است و تعداد کمی از افراد در اینجا زندگی می کنند ، اما هر ساله هزاران مسافر آن را بازدید می کنند. پل قدیمی و چوبی آن که از دریا عبور می کند مناظر زیبایی را ایجاد کرده است و دائماً به عنوان یک عنصر مهم جزیره از آن عکس می گیرد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره برخی از نفس گیرترین مناظر جنگلهای شمال ایران را مشاهده خواهید کرد. النگدره در طول پاییز فوق العاده زیبا است که هزاران رنگ درخشان در اینجا دیده می شود. این پارک جنگلی در میان 7 جاذبه گردشگری طبیعی نمونه ایران قرار دارد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

در طول گرم ترین روزهای سال ، النگدره  از آب و هوای خنک و معتدل و حداقل 10 درجه سردتر از سایر مناطق برخوردار است. بسیاری از رودخانه ها و چشمه های واقع در این جنگل زیبا به زیبایی و جذابیت جنگل النگداره می افزایند. همچنین یک جاده درمانی شگفت انگیز در این پارک برای پیاده روی و لذت بردن از منظره وجود دارد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

آبشار کبودوال

کبودوال واقع در 3 کیلومتری جنوب شهر علی آباد کتول در استان گلستان ، بزرگترین آبشار کامل خزه ایران و یک جاذبه شگفت انگیز در این استان است. ارتفاع آن در حدود 6 متر است و در دره ای از جنگل های انبوه واقع شده است. آب خنک این آبشار از چشمه های مجاور تأمین می شود و تازه ، شفاف و آشامیدنی است. در مسیر آبشار کبود وال ، آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد.

دیدنی های این شهر بسیار زیاد است و باید حتما چند روزی را در در اینجا اقامت کنید. برای اجاره ویلا در علی آباد کتول عجله نکنید به هر یک از روستاهای دیدنی این شهر سفر کنید ویلا برای اجاره میباشد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

روستای جهان نما

جهان نما در یک منطقه حفاظت شده با همین نام واقع شده است و در میان دشت وسیعی بین کوههای البرز و جنگلهای هیرکانی احاطه شده است.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

این جنگل ها از قدیمی ترین مناطق جهان هستند و این منطقه به دلیل ارتفاع از آن به عنوان سقف استان گلستان نیز یاد می شود. جنگلهای کوهستانی دست نخورده این منطقه محافظت شده مکان بسیار خوبی را برای زندگی آزاد ببرها فراهم می کند.

برای اجاره ویلا در جهان نما شما باید از خانه های روستایی با امکانات کم استفاده کنید. به دلیل دوری از شهر امکانات در این روستا بسیار کم است اما طبیعت بکر و دست نخورده بهترین جایگزینی برای این کمبود ها می باشد.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

شهرستان گالیکش

گالیکش در بین شهر گنبدکاووس و پارک ملی گلستان واقع شده است. این منطقه به دلیل دشت های بکر و پر از شقایق های وحشی در بهار مشهور است.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان

دشت های شقایق در بین علاقه مندان به طبیعت مشهور است و ترکیب رنگ های قرمز و سبز چنین مناظر بی نظیری را ایجاد می کند که شما را ترغیب می کند ساعتهای زیادی را در اینجا بگذرانید. قدیمی ترین شهرک انسانی در شمال ایران ، غاری به نام کیارام نیز در این منطقه واقع شده است.

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گلستان




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی