پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر به گلستان: اگر قصد سفر به گلستان را دارید باید ابتدا بدانید از کدام مسیر به این استان سرسبز برسید و در ادامه مهم ترین چیز داشتن یک اقامتگاه است. در گلستان هم می توانید در هتل های لوکس و گران قیمت اقامت کنید و هم می توانید اجاره ویلا ارزان در گرگان و یا شهرهای اطراف داشته باشید و اگرعلاقه به روستا دارید می توانید از اقامتگاه های بوم گردی گلستان برای اقامتی دلچسب انتخاب کنید.

استان گلستان نگارستان ایران

در شمال کشور دو استان گیلان و مازندران مانند نگینی می درخشند اما امروز ما می خواهیم در مورد گلستان بگوییم. سومین استانی که با تمام دیدنی های بی نظیرش کمتر شناخته شده است. در این استان زیبا می توانید هم جنگل های سرسبز و هم دریا و هم می توانید به مکان های نیمه بیابانی و خشک آن سر بزنید.

گلستان مرز و بوم مردم غیور ترکمن کشور است و به غیر فرهنگ زیبایشان، اسب های ترکمن هم دارای اسم و رسم ماندگار و معروفی در کشو اند. تمام فاصله شما با زیبایی های بکر استان گلستان تنها به این بستن کوله بار سفرتان!

راهنمای سفر به گلستان

وضعیت آب و هوای استان گلستان

دراین استان زیبا شما تابستان های گرمی را خواهید داشت و همچنین پاییز و زمستان بارانی و برفی خواهد بود. اما بهار در این استان جوری دیگر است و بسیار مطبوع و دلچسب است. استان گلستان بعد از گیلان و مازندران سومین استان از لحاظ بارش باران می باشد. در ادامه راهنمای سفر به گلستان بهترین زمان سفر به این استان را معرفی می کنیم.

بهترین فصل سفر به گلستان

با وجود اینکه تابستان و بهار در این استان مسافران زیادی را در خود جای می دهد اما بدانید که گلستان یکی از استان هایی که در هر چهار فصلش شما را غافلگیر می کند. هر فصلش علاقه مندان خاص خودش را دارد. بهار هوای مطبوعش زبانزد است و فصل تابستان با میوه های شیرین و خوشمزه اش پذیرای میهمانان می باشد.

فصل پاییز که رقص رنگها در میان درختان جنگل های بی نظیرش است بهترین میزبان عکاسان می باشد. فصل زمستان در هوای برفی خوردن چای آتیشی در کلبه های جنگلی گلستان شاید بهترین کار باشد. تقریبا نمی شود هیچ فصل بهتری برای سفر به گلستان انتخاب کرد، چرا که همه فصل های سال، بهترین زمان برای سفر به شمال ایران اند!

راهنمای سفر به گلستان

مسیرهای دسترسی به گلستان

به منظور دسترسی به استان گلستان، می توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنید. فرودگاه این استان در شهر گرگان واقع شده است. همچنین از طریق قطار و اتوبوس های بین شهری نیز می توانید خود را به شهر گرگان برسانید. اما اگر قصد مسافرت به گرگان با خودروی شخصی را دارید، بهترین مسیر، مسیر جاده فیروزکوه است که از طریق آن به ساری و سپس به استان گلستان وارد خواهید شد. مسیر دیگری که کمی بیشتر طول می کشد، مسیر گرمسار، سمنان، شاهرود و گرگان است.

شهرهای دیدنی گلستان

گرگان بام سرخ گلستان

گرگان بام سرخ گلستان که نمی شود بهارش را فراموش کرد. این شهر دیدنی را از دست ندهید. برای اینکه بتوانید یک سفر مقرون به صرفه در گرگان داشته باشید می توانید به جای اقامت در هتل ها به فکر اجاره ویلا ارزان در گرگان باشید. در گرگان تعداد زیادی ویلا و سوئیت برای اجاره وجود دارد که دارای قیمت مناسب تری نسبت به هتل ها می باشد.

اما اگر از بحث اقامت کمی دور شویم نوبت به غذا خوردن و سری به جگرکی های گرگان زدنه و بعدش نوبت به دیدنی های گرگان می رسد. بافت تاریخی گرگان که نمی شود ار آن گذشت. بافتی بی نظیر که بام های سفالی به رنگ سرخ اخرایی با دیوارهای آجری و ارسی‌های چوبی. محله های قدیمی , مسجد جامع گرگان , قهوه خانه های کوچک ومیهمان نواز با نمایی قدیمی.

بعد از تماشای بافت تاریخی گرگان می توانید سری به موزه موزه‌های گرگان مانند موزه صنایع دستی، موزه باستان‌شناسی، کاخ موزه، تپه تاریخی قلعه‌خندان، پارک جنگلی ناهارخوران با آبشار صخره‌ای، جنگل النگ‌دره و ارتفاعات هزارپیچ (بام گرگان) هم در انتظار شما خواهد بود.

راهنمای سفر به گلستان

سوغات گرگان به‌ویژه شیرینی‌های خوشمزه و حلوا اوماج مشهورش هم در محدوده بافت تاریخی گرگان به فروش می‌رسد. اگر دوست دارید غذاهای خوشمزه خانگی و کباب‌های لذیذ را هم با قیمت‌های متعارف تجربه کنید رستوران بازار را فراموش نکنید.

علی آباد کتول

به جرات می توان گفت از آن دسته از شهرهاست که نمی توان به گلستان آمد و از آن را ندید. علی آباد کتول با وجود روستاهای ییلاقی مانند افراتخته , میان رستاق , نرسو , چجا و .... و آب و هوای بی نظیرش یکی از معروف ترین شهرهای گلستان است که میتوانید به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کنید. برای اجاره ویلا در علی آباد کتول نگران نباشید به هر منطقه از این شهر و روستاهای آن سفر کنید ویلا و اقامتگاه بومگردی برای اقامت مهیا می باشد.

راهنمای سفر به گلستان

مینودشت

شهر مینودشت که از دوبخش جلگه ای وکوهستانی تشکیل شده، بدون شک می تواند گزینه ی مناسبی برای گذران اوقات فراغت و لذت بردن از زندگی باشد. این شهرستان با جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی که دارد سالانه مسافران زیادی را در دل خود جای داده است. یکی از دیدنی های بی نظیر مینودشت روستای ساسنگ است که مانند نگینی درخشان در مینودشت خودنمایی می کند. با رساندن خود به این روستا می توانید برای اقامت در ساسنگ از اقامتگاه بومگردی ساسنگ استفاده کنید. اقامتگاه بی نظیر با امکانات عالی.

اما تمام دیدنی های مینودشت به اینجا ختم نمی شود غار کیارام، آبشار لولوم، تنگه چهل چای، آبشار حسینا، آبشار یکه سور و قله ی خواجه قنبر و روستای قلعه قاف.

راهنمای سفر به گلستان

رامیان شهرآبشارها

رامیان یکی از قدیمی ترین شهرهای استان گلستان است. این شهرستان در دل کوه های البرز شرقی قرار گرفته و با مناظر تماشایی اش میزبان گردشگران بسیاری شده است. از جمله دیدنی های این شهر دیدن چشمه گل رامیان , قلعه ماران , آبشارهای پشمکی , جوزک , سید کلاته , چفت و دهکده توریستی پاقلعه، جنگل دره ملا، تپه تاریخی نقاره خانه.

به رامیان که رفتید هرگز دیدن روستای پاقلعه را از دست ندهید که ضرر کرده اید. این روستای دیدنی شما را مبهوت خود می کند و برای اجاره ویلا در پاقلعه پیشنهاد می کنم از کلبه جنگلی نیسا  و اقامتگاه بومگردی بهشت پاقلعه استفاده کنید ویک سفر رویایی را رقم بزنید.

راهنمای سفر به گلستان

کلاله شهر خالد نبی

کلاله با وجود قوم شریف ترکمن بسیار دیدنی است. شما در این شهر می توانید به زیارتگاه خالد نبی بروید و از تماشای زیبای تپ ماهور سیر نشوید و برای گشت و گذار از اسب سواری لذت ببرید. نگران اقامت در این منطقه نباشید. اقامتگاه بومگردی خالد نبی پذیرای شما می باشد.

راهنمای سفر به گلستان

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی