پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دهکده رویایی گلستان باغ گلبن در دهستان استرآباد جنوبی و در ۷ کیلومتری جنوب غربی شهرگرگان قرار دارد. روستای باغ گلبن از شمال به روستای نصر آباد از جنوب به روستای زیارت از شرق به روستای نومل واز غرب به ناهارخوران متصل است. این روستا در میان جنگل های زیبا محاصره شده است و دارای آب و هوای متفاوتی با شهر گرگان می باشد. روستای باغ گلبن به دلیل نزدیکی به گرگان که دارد می توانید برای اجاره ویلا در گرگان با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

روستای باغ گلبن کجاست؟

این روستا دو بارکانون توجه قرار گرفت یکبار در سال۱۹۱۲ میلادی زمانی که قنسول روسی آنجا را خرید وگهگاه مسابقات اسب دوانی با مقامات استراباد برگزار میشد و دوم در سال ۱۳۸۱ که محل اجرای جشنواره رویاهای دهکده دانشجویان شمال کشور قرار گرفت.

دهکده رویایی گلستان باغ گلبن

وجه تسمیه روستای باغ گلبن

درباره وجه تسمیه این روستا نقل قول های فراوانی وجود داردکه به نقل یکی از آنها بسنده می کنیم.روسها زمانی که روسها از مرزهای شمالی وارد شهر گرگان شدند روستای باغ گلبن را به خاطر فضای سبز و زیبا جنگل انبوه و آب و هوای دلپذیر برای سکونت برگزیدند و سرکنسول آنها در این محل آمدو نقل قول است که یک خط تلفن وحیوانات دست آموزی مانند آهو هم با خود آورد نام ان فرد قنصر بود.

ایشان در محلی بنام شفتالو باغ که به آن باغ نارنج می گفتند سکونت گزید که این باغ پر از گل و گیاه و سبزه بود و زیبایی خاصی داشت وهرکس وارد آن می شد به او می گفت این باغ گل من است، که بعدها به مرور زمان و تغییر و تحول در تلفظ به باغ گلبن مشهور شد. یکی از محصولاتی که در این روستا کشت میشد توتون بود که آغاز کشت آن سال ۱۳۱۵ بود و آتشخانه هایی برای خشک کردن توتون ها در روستا ساخته شد .

برای آشنایی با روستاهای دیگر مطالب زیر را بخوانید

روستای شفیع آباد فندرسک

زیارت روستای محبوب گرگان

روستای ساسنگ قطعه ای از بهشت گلستان

امکانات گردشگری روستای باغ گلبن

سرویس بهداشتی , سوئیت , مسیر روستا آسفالت

بهترین فصل گردشگری روستای باغ گلبن

این روستادر تمام فصول سال قابلیت جذب گردشگران را دارد.

آب بندان روستای باغ گلبن

دهکده رویایی گلستان باغ گلبن

آدرس روستای باغ گلبن

استان گلستان ، ۷ کیلومتری جنوب غربی گرگان ، دهستان استرآباد جنوبی

تصاویر روستای باغ گلبن

دهکده رویایی گلستان باغ گلبن




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی