پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار گزو آبشار منحصربفرد : خطه شمال ایران، سرزمینی با یک جایگاه جغرافیایی منحصر به فرد است و به دلیل اینکه در میان کوه و دریا واقع شده است دارای چشم اندازها و مناظر ویژه ای است که در دل طبیعت جای گرفته است و در فصول بهار و تابستان این زیبایی ها به اوج خود می رسد.

نزدیکترین منطقه برای رزرو ویلا و تماشای آبشار گزو لفور می باشد و برای اجاره کلبه در لفور کافیه با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

مهمترین ویژگی آبشار گزو

مهمترین ویژگی این آبشار دیدنی و حیرت انگیز، بلندای آن است که از ارتفاع ۵۳ متری درون دره‌ای می ریزد که به واسطه آن حوضی از آب زلال شکل گرفته است. وقتی نزدیک آن می ایستید و شبنم ها و اندکی خیس می شوید، ناگهان و بی اراده چشمان خود را می بندید و خود را در بهشت تصویر می کنید به گونه ای که لذت این لحظات قابل وصف نیست، بویژه وقتی در فصل گرما به این مقصد دوست داشتنی سفر می کنید می توانید لذت این سفر را با یک آب تنی در این آب زلال تجربه کنید.

آبشار گزو آبشار منحصربفرد

آبشار گزو آبشار منحصربفرد

بیشتر بخوانید

آلاشت بهشت گمشده

آبشار گزو کجاست؟

آبشار گزو در استان مازندران واقع است. این آبشار با ارتفاع مجموع 48 متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی 15 کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار دارد. این جاذبه متشکل از دو آبشار است که ارتفاع اولین آبشار در حدود 5 متر و آبشار دوم در حدود 43 متر است. قرار گرفتن این آبشار در میان جنگل انبوه همچون ماری بر گردن جنگل است.

مسیر دسترسی به آبشار گزو

دستیابی و بازدید از این آبشار دو راه ارتباطی وجود دارد: یک راه از لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ است که با طی 23 کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه می‌رسید. راه دیگر مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می‌شود. طی این مسافت در حدود 2.5 تا 3 ساعت (بستگی به وسیله نقلیه) در این راه خواهید بود. پس از طی این مسیر به امامزاده‌ای به همین نام می‌رسید و از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از  حدود یک ساعت و نیم جنگل‌پیمایی در دل جنگل به آن می‌رسید.

آبشار گزو آبشار منحصربفرد

آبشار گزو آبشار منحصربفرد

بهترین فصل سفر به آبشار گزو

زمان مناسب برای برای دیدن این آبشار فصل بهار، تیرماه، مهر و آبان است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این آبشار در مرداد و شهریور کاهش می‌یابد بلکه به علت شرجی بودن هوا لذت دیدار از آن کم می‌شود.

چه وسایلی همراه ببریم؟

کفش مناسب مهمترین چیزی است که برای دیدن آبشار گزو باید همراه داشته باشید، چون قرار است حسابی پیاده‌روی کنید. پیشنهاد می‌کنیم آب کافی، غذای سبک، ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی، لباس اضافه، جعبه‌ کمک‌های اولیه، حوله و باتوم برای پیاده روی همراهتان باشد.

قبل از حرکت از وضعیت ماشین مطمئن شوید، از آنجایی که مسیر خاکی‌ست باید ماشینتان آفرود باشد. در پل سفید می‌توانید بنزین بزنید.

جاذبه های دیدنی در آبشار گزو

سد و دریاچه‌ لفور، امامزاده گزو و پل ورسک همه سر راحتان است.

آبشار گزو آبشار منحصربفرد

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی