پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت : اقامتگاه بومگردی عمو قدرت در روستای قلعه چه در مینودشت استان گلستان، واقع شده است.این اقامتگاه در میان مردم به غذاهای محلی خوشمزه ای که می پزد بسیار معروف شده است. این اقامتگاه در ارتفاعات جنگل های بکر و آرام گلستان قرار داشته که محیطی بسیار بی نظیر برای گردشگران و عاشقان طبیعت و جنگل ابر فراهم نموده است. واقع شدن اقامتگاه در یک منطقه کوهستانی و جنگلی در ارتفاعات جنگل های گلستان در میان ابرهای بارانی ، زیبایی خیره کننده ای را به این منطقه بخشیده است. از ویژگی های خاص این اقامتگاه برگزاری تورهای جانبی مانند تور دوچرخه سواری، کوه نوردی، پاراگلایدر، پارک ملی گلستان، بازدید از گورستان خالد نبی، سوارکاری، بازدید از برج قابوس و اجرای مراسم کنسرت زنده در پایان هفته به صورت دائم اشاره نمود.

جهت اجاره اقامتگاه بومگردی عمو قدرت با شماره 09114481870 تماس بگیرید

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

آبشار لوه

اگر هزاران بار شما از شنیدن صدای آب و تماشای حرکت آب و وصف بی نظیر آن بشنوید هیچ کدام به اندازه رفتن تا آبشار و تجربه و حس طبیعت بی بدیل آن نمی تواند شما را سرزنده و پر از انرژی کند. اگر می خواهید برای اولین بار وجود شرشر آب و طبیعت را حس کنید پیشنهاد می کنیم آبشار لوه را انتخاب نمایید. برای دسترسی به این آبشار شما باید به سمت شهرستان گالیکش حرکت کنید. باید در مسیر حرکت دقت نمایید چونکه تبلیغات زیادی در مورد این آبشار انجام نشده است و شما باید از روی یک تابلو رنگ پریده و ساده مسیر را پیدا کنید.

آبشار لوه در امتداد یک شیب پلکانی به صورت طبیعی از صخره ها فرو می ریزد و دارای پنج طبقه است که در داخل دره ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا و توسکا واقع شده و در فصول بهار و تابستان، محیط زیبایی برای استراحت مشتاقان طبیعت فراهم می کند.در زمان سفر به این منطقه خوب گردشگری کفش مناسب و دوربین خود را فراموش نکنید تا بتوانید تمام لحظاتی را که در گنار این طبیعت بکر بوده اید به ثبت برسانید.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

آبشار شيرآباد

این آبشار معروف به عروس آبشارهای استان گلستان است که سالیانه هزاران نفر از مشتاقان طبیعت و هموطنان گردشگر این منطقه را برای طبیعت گردی انتخاب می کنند.مسیر دسترسی به آبشار شیرآباد به صورت پله ای می باشد و دارای آبشار های کوچک و بزرگ می باشد. این آبشار زیبا در وسط جنگل انبوه واقع شده است که به واسطه وجود این آبشار زیبایی منطقه دوچندان شده است.آبشار اول قابل دسترسي بوده ولي براي رسيدن به آبشارهاي بعدي به تجربه بيشتري نياز است . در واقع هرچه از آبشار اول به سمت هفتمين آبشار حرکت مي‌ کنيد به مناطقي برخورد مي‌کنيد که بسيار بکر و دست نخورده باقي ‌مانده‌ اند. در مسير آبشار شيرآباد از ميان جنگل و روي رودخانه هاي زيبا رد مي شود و لذت گردش شما را دو چندان مي کند، نغمه زيباي بلبلان و پرندگان همواره در اين جنگل طنين انداز است.غار شيرآباد نيز يکي از غارهاي مهم و جالب استان گلستان به شمار مي رود که دست بشر در ساخت آن دخالتي نداشته و در نزديکي آبشارها واقع است.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری روستای فارسیان

جاذبه های گردشگری شهر کلاله

جاذبه های گردشگری مینودشت

چشمه گل راميان

این چشمه ی زیبا واقع دراستان گلستان و  شهرستان رامیان می باشد.این چشمه ای زیبا یکی از مناطق دیدنی کم نظیر و مجذوب کننده است که اگر سفری به گلستان داشتید حتما برنامه ای برای گشت و گذار در این منطقه نیز بگزارید. اين چشمه با چشم اندازي زيبا به عنوان نگين طبيعت، ديدگان هر بيننده اي را به خود خيره مي کند. کلمه گل در زبان ترکي به منطقه اي گود و عميق که آب در آن جمع مي شود گفته مي شود. گل، کلمه اي آرامي و به معناي چشمه جوشان است..گل راميان به عنوان عنصر نمادين جايگاه مقدس نيايش آب در فرهنگ و آداب و هنر سرزمين آراميان جايگاه ويژه اي داشته است. دليل نامگذاري اين منطقه به گل راميان به فرهنگ و زبان مردم بومي اين ناحيه مربوط است و گفته مي شود از نظر تاريخي جمعيت غالب منطقه از نژاد ترک و تيره اي از ايل گرايلي هستند. آب چشمه از کف زمين مي جوشد. رنگ اين چشمه به دليل عمق زياد به صورت سبز تيره بسيار خوشرنگ و جالب است.چشمه گل راميان از جمله چاله هاي بيضي شکل است که نيمرخ آن شبيه يک تشت است و در نتيجه يک نقطه فرونشسته در سطح تشکيلات آهکي به وجود آمده است.بر اساس تحقيقات انجام شده اين چشمه، از چشمه هاي آهکي است و آب آن از بخش داخلي جوشش دارد و سرريز اين منبع آبي به رودخانه قره چاي راميان که يکي از شاخه هاي گرگانرود است، وارد مي شود.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

گورستان خالدنبي

این زیارتگاه در نزدیکی شهرستان کلاله می باشد. این زیارتگاه در فاصله چند کیلومتری روستاي گچي سو نزديک آي تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است.راه ارتباطي زيارتگاه خالد نبي کوهستاني بوده، ولي از طريق کلاله و تمرقره قوزي تا آن محل راه دشواري نيست. به دلیل اینکه مسیر دسترسی به این زیارتگاه بسیار دشوار هست و وسیله نقلیه وجود ندارد بهترین زمان سفر به این منطقه گردشگری فروردین و اردیبهشت می باشد. در نزديکي و پايين تر از بقعه خالد نبي، بقعه‌هاي عالم بابا و چوپان عطا و دره‌اي بنام پنج شير و همچنين چشمه خضر دندان قرار دارند.بر طبق روایاتی که موجود است عالم بابا پدر همسر خالدنبی بوده است و چوپان عطا نیز شبان خالد نبی بوده است که همگی این زیارتگاه ها برای قوم ترکمن بسیار مورد احترام می باشند. در اطراف این بقعه های زیارتی رشته کوه های تپه ماهور خاکی را مشاهده می کنید که دارای ارتفاع کمتری نسبت به مرقد خالد نبی دارند.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

گورستان اسرار آميز

گورستان باستاني و اسرار آميز اين منطقه را نمي توان در کنار مقبره خالد نبي(ع) ناديده گرفت. گورستاني که خودش حکايت عجيبي دارد. چسبيده به اين زيارتگاه دره ايي وجود دارد که در آن سنگ قبرهايي است که آدم را متعجب مي کند.در نگاه اول تعداد زيادي از سنگ قبرهاي ايستاده وجود دارد اما وقتي وارد اين دره سنگ قبر مي شويم در بين اين سنگ قبرهاي ايستاده سنگ قبرهاي کوتاهي هم وجود دارد که بسيار متفاوت با سنگ قبرهاي ايستاده است. کاربرد اين سنگ قبرها هنوز مشخص نيست اما به گفته مردم محلي منطقه اين مکان همان جايي است که خالد نبي(ع) در آن دعا کرد که قومش به سنگ تبديل شود و دست کفار به آن ها نرسد حتي بعضي از اهالي معتقدند قسمتي از ديوار معروف اسکندر هم از اين منطقه عبور کرده است.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

برج قابوس (ميل گنبد)

در گوشه ای از شمال شرق کشورمان و در استان زیبای گلستان، سازه ای تاریخی وجود دارد که با عنوان برج گنبد کاووس یا برج گنبد قابوس شناخته می شود و لقب برج آزادی را نیز به آن داده اند. گنبد قابوس یک برج است که به دستور «شمس‌المعالی قابوس بن وشمگير» حاکم سلسله زیاریان و ادیب، در سال ۳۷۵ هجری خورشیدی در پایتخت زیاریان ساخته شد. وی مشهورترين پادشاه آل زيار بود که ياقوت حموی -جغرافی‌دان و تاریخ‌نویس مشهور- او را جنگجويی بی‌همتا و اديبی فاضل توصیف می کند. وی پدربزرگِ کسی بود که قابوس نامه یعنی یکی از ماندگارترین کتاب‌های تاریخ ایران را نگاشت و خودش هم یکی از ماندگارترین بناهای ایران را در این سرزمین به یادگار گذاشت.

این برج تماما از آجر ساخته شده و با ارتفاعی چشمگیر، به عنوان بلندترین برج تمام آجری جهان شناخته می شود. معماری این سازه تاریخی، به حدی شگفت انگیز است که بسیاری از معماران مشهور جهان، از آن به عنوان بهترین اثر مهندسی تاریخ بشر یاد می کنند. هوش و ذکاوت سازندگان را که کنار بگذاریم، دلیل احداث چنین سازه منحصر به فردی هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. هیچ کس نمی تواند به طور قطع کاربرد آن را بیان کند و به همین دلیل سایه ای از سوالات بی پاسخ همچنان بر سر این برج سایه افکنده اند.

با توجه به ارتفاع زیاد برج، این احتمال که ساختمان مذکور به منظور نشانه و نمود شهر جرجان و راهنمای مسافران در دشت گرگان بنا شده باشد، بسیار زیاد است. حتی اگر در ابتدا این برج با چنین هدفی ساخته نشده باشد ولی ارتفاع زیاد برج، در دشت جرجان برای مسافران نشانه و علامتی نمایان بوده است.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

آبشار کبود وال

آبشار کبودوال نمونه‌ای نادر و منحصر به فرد در استان گلستان است که پتانسیل ثبت جهانی شدن را نیز دارد.این آبشار در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول در عمق دره‌ای در دل جنگل و دامنه کوه هارون با ارتفاع 1780 متر واقع شده است. سرچشمۀ آبشار به ارتفاع حدود 30 متر بالاتر از آبشار خزه ای کبودوال است. همچنین ارتفاع آبشار 12 متر، عمق حوضچه 2 متر و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگری آن 550 متر است.

جاذبه های گردشگری اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

کجا بمانیم؟

خیلی جذاب و به یادماندنی است که در کنار حس این طبیعت بکر و زیبا از تمام تکنولوژی و زندگی ماشینی خودمون فاصله بگیریم و همراه با طبیعت خود را به گذر زمان بسپاریم.در این منطقه معدود اقامتگاهی را پیدا می کنید که شما را به عطر غذای محلی , حال و هوای روستایی , رسوم محلی منطقه و برگزاری مراسم های سنتی و گشت و گذار و سوارکاری در دل طبیعت و پرواز بر فراز این طبیعت زیبا دعوت کند. شما می توانید با رزرو اقامتگاه بومگردی عموقدرت از سایت گلستانی ها خود را در میان دامان طبیعت حس کنید و خاطره ای یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی