پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها به حقیقت پیوست :جنگل ابر یک مکان طبیعی دیدنی و جذاب در شاهرود ، استان سمنان است که می تواند یک مقصد تعطیلات خوبی باشد.جنگل های ابر اغلب غالباً مه غلیظ هایی را پوشش می دهند که زمین و پوشش گیاهی را پوشش می دهند. چند ساعت قبل از غروب آفتاب ، هنگامی که درجه حرارت کاهش می یابد ، ابرها در جنگل فرو می روند. ابرهای مستقر به قدری ضخیم هستند که گویا شما روی آنها قدم می زنید. جنگلهای محصور شده در ابرها فرصتی طلایی برای بازدید ، کشف و یادگیری در مورد این اکوسیستم های شگفت انگیز فراهم می کنند.

قبل از اینکه به سمت جنگل ابر سفری کنی باید به فکری یک واحد اقامتی باشی. پس با تیم گلستانی ها تماس بگیر که بزرگترین مرجع اجاره سوئیت درجنگل ابر و مناطق اطراف می باشد. بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهیم.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها به حقیقت پیوست

جنگل ابر ایران در 45 کیلومتری شمال شاهرود ، بین شاهرود و آزادشهر واقع شده است. با پشت سر گذاشتن باغ های بسطام ، می توانید ابرهایی دور از کوه و در امتداد کوه 4000 متری شاهوار را مشاهده کنید که گویی در بندهای تیز کوه به دام افتاده اند. صحنه ای که قول می دهم شما را به جنگل ابر نزدیک تر می کند.

جنگلی که بیش از 35000 هکتار وسعت دارد بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی است که دامنه های شمالی رشته کوه البرز را مانند کمربند محاصره کرده و ساحل جنوبی دریای خزر را پوشش داده است.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها به حقیقت پیوست

جنگلهای هیرکانی قبلاً 3.7 میلیون هکتار را تحت پوشش خود درآورد اما اکنون این رقم به 1.8 میلیون نفر کاهش یافته است. این جنگل محل زندگی گیاهان چوبی قدیمی مانند راش ، بلوط ، توسکا ، درخت نارون ، گیلاس و چکر است.

بیشتر بخوانید

جنگل ابر ملاقات زمین و آسمان

پاییز برفراز ابرها درجنگل ابر

جنگل ابرکه در ارتفاعات زیادی قرار دارد ، در فصول گرم سال دمای کم دارد. چشمه های فراوان در جنگل جریان دارد که به دلیل بوم شناسی متنوع آن ، بی نظیر است ، اما در این جنگل بی نظیر است.درخت عرعر درخت ، درخت بومی منطقه ، همه جا مانند ابرهای آسمان دیده می شود. بیایید ابرها را ببندید.

شما احساس خنکی ، طراوت و رایحه ای را در مجاورت ابرها با چهره خود احساس می کنید ، چیزی که به چشم و موهای شما به شبنم تبدیل می شود.در نیمه شب ، ابرها شروع به بسته بندی کیسه های خود می کنند. این زمانی است که دره های اطراف به وضوح قابل مشاهده می شوند. ابرها همچنان در اطراف خود حرکت می کنند.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها به حقیقت پیوست

دره ها در ابرها به وفور دیده می شوند و از بین می روند. ابرهای سریع حرکت باعث می شوند جنگل مانند آزمایشگاه یک کیمیاگر به نظر برسد. آتش ، باد ، خاک و آب؛ شب می تواند یک افزودنی جدید برای چهار عنصر باشد. در جنگل ابرن هیچ چیز کمبود ندارد.در نور روز ، جنگل پوشیده از تپه هایی است که در بعضی نقاط ضخیم و در بعضی دیگر پراکنده است.

چرا شاهرود "قاره کوچک" خوانده می شود.

در جنگل های ضخیم ، شما نمی توانید باور کنید که در استان سمنان هستید ، نه چندان دور از کویر مرکزی ایران و پارک ملی خارطوران  در همان جا متوجه خواهید شد که چرا شاهرود "قاره کوچک" خوانده می شود.قلعه ماران که توسط ایلامیان در قله کوه ساخته شده است ، از فاصله دور مشاهده می شود.آبشار شورور در پایین دره جاری است که به دلیل غیرقابل دسترس بودن همچنان دست نخورده مانده است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی