پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کتالم رامسر کجاست؟جاهای دیدنی همراه با عکس که این شهر یکی از زیباترین مناطق نزدیک به رامسر است. اگر دوست دارید که شمال را متفاوت ببنید به نزدیک ترین شهر رامسر کتالم بیایید. کتالم رامسر درمیان تمام شهرهای رامسر زیباترین شهر می باشد که اگر بخواهیم دقیق‌تر ببینیم کتالم رامسر کجاست باید ۵ کیلومتر به سمت رامسر برویم.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال کشور 09114481870

کتالم رامسر کجاست ؟

کتالم رامسر از بهترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال است. شهر کتالم رامسر در فاصله 5 کیلومتری رامسر در غرب استان مازندران واقع شده است. در قدیم به آن گته لم گفته می‌شد که در زبان محلی گته به معنی بزرگ و لم به معنای محلی است که در آن آب زیادی به صورت راکد وجود دارد. که البته در دهه ۸۰ این روستا توسط رضا شعبانی تغییر نام پیدا کرد و به سادات شهر معروف شد. سادات شهر هم از آن‌جا آمده است که در گذشته محل زندگی تعداد زیادی از سادات بوده است.

کتالم و سادات شهر توریستی هستند که جاذبه های دیدنی وصف ناپذیری در آن ها وجود دارد و به دلیل قرار گیری در دامنه جنگل های سرسبز البرز و دریای خزر، منظره های بی بدیل آفرینش، مثل نگینی در غرب مازندران می درخشد.

کتالم رامسر کجاست؟

بهترین زمان سفر به کتالم

شهر کتالم رامسر مانند دیگر شهرهای شمال تابستانی مرطوب و گرم با هوای شرجی آزاردهنده دارد. زمستان‌های این شهر نیز سرد است؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار بخصوص ماه اردیبهشت و پاییز بوده البته ییلاق کتالم در تابستان هم هوای دلچسبی خواهد داشت. اگر دوست دارید هوای بارانی و مه‌آلود را تجربه کنید اوایل پاییز مهرماه بهترین زمان برای دیدن این زیبایی‌ها خواهد بود.

جاهای دیدنی کتالم

چشمه‌های آبگرم کتالم

کتالم و سادات شهر با ذخیره‌های آب زیرزمینی زیادی که دارند و همچنین چشمه‌های آبگرم که از جنگل‌ها و باغ‌های این منطقه می‌جوشد به‌خاطر خواص درمانی توجه بسیاری از گردشگران را به‌سوی خود جلب کرده است.

قلعه مارکوه رامسر کجاست ؟

قلعه مارکوه یکی از جاهای دیدنی رامسر و البته کتالم است که روی یک کوه واقع شده است و برخی اعتقاد دارند به دلیل تعداد مارهای زیادی که قرار دارد، این گونه نام گرفته است. برخی دیگر هم اعتقاد دارند که به دلیل حضور قوم مادها در این منطقه این گونه نام گرفته است. برای رسیدن به قلعه مارکوه باید باید به کتالم بروید و باید مسیر زیبایی را پیاده‌روی کنید و پس از آن به قلعه مارکوه می رسید.

برای دیدن این قلعه دست کم باید ۳۰۰ پله را طی کنید. در این مسیر می‌توانید پوشش گیاهی‌های مختلف مانند درختان ازگیل، آلو جنگلی، شمشاد و … را ببینید. قلعه مارکوه در گذر زمان تخریب شده است و از آن قلعه فقط دو برجک نگهبانی مانده است.

ارتفاعات ییلاق کتالم

در ارتفاعات ییلاق کتالم می‌توان یک‌هوای پاک را در دل طبیعت بی‌نظیر تجربه کرد. مناظر زیبا و تکرارنشدنی این منطقه بهترین مکان برای کمپ و اقامت گروهی و طبیعت‌گردی خواهد بود.

بازار روز کتالم

بازارهای روز در شهرهای شمالی همیشه جذاب بوده و انواع محصولات را می‌توان در آنجا دید. در کتالم و سادات شهر روزهای دوشنبه و چهارشنبه می‌توانید این بازارها را مشاهده کنید انواع خوراکی، محصولات باغی، صنایع‌دستی، ترشی و… در آنجا به فروش می‌رسد.

جاهای دیدنی رامسر

سوغات و صنایع‌دستی شهر کتالم

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم بازارهای شهر کتالم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه رنگ و بوی متفاوتی به خود می‌گیرد. در این بازار می‌توانید علاوه بر خرید محصولات محلی شور و هیجان را در میان مردم هم ببینید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید این بازارهای هفتگی بهترین جا برای خرید سوغات خواهد بود. بیشتر گردشگران برای دیدن صنایع‌دستی و خرید سوغات به این بازار می‌روند.

اگر اهل خرید و بازار گردی هستید می توانید برای خرید سوغات رامسر هم سری به این شهر زیبا بزنید.

کجا اقامت کنیم؟

پس از این که فهمیدید کتالم رامسر کجاست و چه جاذبه‌های دیدنی‌ای دارد، می توانید در این شهر اقامت کنید. برای اجاره ویلا در رامسر می‌توانید از گلستانی ها کمک بگیرید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی