پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

6/اسفند/1399 مقالات
بدون دیدگاه

به دلیل نزدیک بودن به تهران و قرارگیری در مسیر جاده استان مازندران بسیار پرطرفدار است. اغلب آخر هفته ها فیروزکوه استان مازندران، میزبان مسافران از شهرهای اطراف مخصوصا تهران هستند. مردم تهران برای فرار از آلودگی هوا، شلوغی و خستگی یک هفته کاری به اجاره ویلا در فیروزکوه متوسل می شوند. از طرفی زیبایی ها و جاذبه های گردشگری فیروزکوه به قدری دلرباست که مردم پایتخت را برای اجاره ویلا در جاده فیروزکوه وسوسه می کند. فیروزکوه دارای آب و هوای بسیار خوب و خاص می باشد که در امتداد مسیر جاده چالوس است. از طرفی میانگین دمای هوا در فیروزکوه حدود ۸ درجه سانتی گراد است و می‌توان آن را مقصدی خنک برای سفر تابستانی هم به حساب آورد و یک پاتوق دنج و همیشگی برای تهرانی‌هاست.

برای اجاره ویلا در فیروزکوه با شماره 09114481870 تماس بگیرید

روستاهای زیادی در اطراف فیروزکوه قرار دارد که این منطقه را به منطقه ای ییلاقی با دهستان های مختلف تبدیل کرده است، از این رو  برای اجاره ویلا در فیروزکوه و یا انتخاب مقصد دلخواه دستتان باز است. آب و هوای کوهستانی و فوق العاده فیروزکوه، جنگل های اطراف و چشمه های آب معدنی، شرایط را برای استراحت و لذت بردن از طبیعت فراهم کرده است.

اگر راهی فیروزکوه بودید، پیشنهاد می‌کنیم به جای یک سفر چند ساعته و یک روزه، سفرتان را دو روز کنید و با اجاره ویلا در فیروزکوه یک شب را در هوای ناب این منطقه به صبح برسانید.

بهترین زمان سفر به فیروزکوه

فیروزکوه را می‌توان جزو شهرهای خنک اطراف تهران به حساب آورد که زمستان‌های سرد و پربرف و تابستان‌های معتدل و خنکی دارد و یک مقصد تابستانی خنک و جذاب است.

با فرا رسیدن پاییز فیروزکوه به اوج زیبایی خود می‌رسد، البته پاییز فیروزکوه به اندازه زمستان آن سرد و یخبندان نیست.

بنابراین می‌توانید با توجه به علایق خود هر کدام از فصول سال را برای سفر به فیروزکوه انتخاب کنید، اما بهار و تابستان آب و هوای فیروزکوه برای سفر مساعدتر است.

مسیر دسترسی به فیروزکوه

آدرس فیروزکوه تهران : فاصله فیروزکوه تا تهران 140 کیلومتر بعد ازتهران

اگر دوست دارید کمی از تهران فاصله بگیرید و با جاهای دیدنی شمال هم آشنا شوید بهتر است این مقاله را حتما بخوانید.

جاهای دیدنی فیروزکوه

تنگه واشی کجاست؟

اگر می‌خواهید سفری یک روزه به اطراف شهر تهران داشته باشید و اهل طبیعت‌گردی بکر و ناب هستید؛ سفر به تنگه واشی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. زیرا فاصله آن با تهران تنها یک الی دو ساعت است.

یکی از مهمترین جاهای دیدنی فیروزکوه که باعث شهرت این شهر شده و گردشگران داخلی و حتی خارجی زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود در این شهر انتخاب می کنند و به سراغ آن می روند

طبیعت این منطقه به گونه ای است که باید برای رسیدن به دشتی زیبا از میان آب های تنگه اول که تنگه واشی نام دارد عبور کنید. آب خروشانی که از میان تنگه عبور می کنید بسیار خنک بوده و از بهترین مقاصد گردشگری و تفریحات تابستانی در فیروزکوه به شمار می رود. چه چیزی بهتر از این که در تابستان های گرم و طاقت فرسا به طبیعتی پناه ببرید و خنکای آب رودخانه آن لذت ببرید. تنگه اول را که پشت سر بگذارید به دشتی سرسبز خواهید رسید که بهترین محل برای برپایی پیک نیک می باشد. پس از آن که در این دشت که سا نام دارد استراحت کافی کردید و خستگی های مسیر را از تن خارج کردید، می توانید به سراغ تنگه دوم بروید.

آدرس تنگه واشی : جاده تهران – فیروزکوه تهران، کیلومتر ۱۷ جاده.

روستای سله بن کجاست؟

روستای سله بن، یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران در دهستان دوبلوک است که از توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند در استان تهران به شمار می‌آید. این روستا در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه به تهران، در فاصله ۱۸ كیلومتری شمال غربی شهر فیروزكوه و در کنار سد نمرود قرار دارد. فاصله روستای سله بن تا تهران حدود ۱۵۵ کیلومتر است و برای رسیدن به آن از مرکز شهر تهران باید حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی کنید. فاصله روستای سله بن تا مرکز شهر کرج نیز ۲۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۰ دقیقه) است.

هوا در روستای سله بن فیروزکوه در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود و به همین دلیل، بیشتر اهالی روستا زندگی ییلاقی و قشلاقی دارند. آن‌ها در فصول سرد سال به شهرهای اطراف مهاجرت می‌کنند و دوباره در فصل بهار به سله بن برمی‌گردند.

مردم روستای سله بن به زبان مازندرانی (طبری) صحبت می‌کنند و گویش خاص خود را دارند. دین غالب مردم این منطقه اسلام و مذهب آن‌ها شیعه است. باغداری، زنبورداری و دامداری از جمله مشاغلی هستند که مردم سله بن با آن‌ها امرار معاش می‌کنند.

این روستا دارای طبیعتی بکر و آرامش بخش می باشد که افراد زیادی برای تعطلات و آخر هفته های خود به سراغ آن ها می روند. همچنین رودخانه ای زیبا  پر آب در میان طبیعت روستای سله بن وجود دارد که بر زیبایی و لطافت طبیعت و هوای این روستا تاثیر به سزایی دارد. روستای سله بن دارای آب و هوایی بسیار دلنشین است که باعث شده تابستان هایی خنک و زمستان هایی سرد داشته باشد.

آدرسروستای سله بن : استان تهران، شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، دهستان دوبلوک

دریاچه آهنک

دریاچه‌ی آهنک از جمله جاذبه‌های دیدنی روستای سیمین‌دشت که در فاصله 35 کیلومتری فیروزکوه است که همچون فیروز‌ه‌ای درخشان در این خطه از ایران خودنمایی می‌کند.

دریاچه‌ی آهنک شامل دو حوضچه‌ی دوقلو می‌شود که همیشه پرآب هستند و عمق حوضچه‌ی بزرگ‌تر ۳۲ متر و عمق حوضچه‌ی کوچک‌تر ۸ متر است. در واقع آب دریاچه از ذوب برف‌های ارتفاعات منطقه و چشمه‌ای تامین می‌شود که در ارتفاعات بالای آبگیرها قرار دارد؛ به همین دلیل از شفافیت و وضوح زیادی برخوردار بوده و میدان دید آب تقریبا ۲۰ متر است.

کف دریاچه از ماسه و گل بسیار نرم و سبک تشکیل شده و دمای آب آن حدود ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد است. نیزارهای اطراف این دریاچه که تا ارتفاع حدود سه متری، دورتادور آن روئیده، چهره زیبایی به آن بخشیده است. بيشتر درختان اطراف درياچه درخت گز هستند؛ هرچند که کمی آن‌طرف‌تر تعدادی درخت بيد نيز وجود دارد.

در مسیر تهران به‌سمت فیروزکوه، بعد از پمپ بنزین سیدآباد، در فرعی سمت راست، جاده‌ای است که از روستاهای کلاک، رودافشان، مشهد و حصاربن عبور می‌کند و در نهایت به سیمین‌دشت منتهی می‌شود.

برای راهی شدن به‌طرف آهنک باید از کنار بند روی رودخانه عبور کنید و مسیر جاده خاکی را ادامه دهید؛ اگر بخواهید با خودرو به‌سمت دریاچه بروید، حدود ۲۰ دقیقه در جاده خاکی در راه خواهید بود؛ با این حال، در صورتی که پای پیاده را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با دو ساعت پیاده‌روی در این مسیر، خود را به دریاچه برسانید.

آدرس دریاچه اهنک: استان تهران، شهرستان فیروزکوه تهران، روستای سیمین‌دشت.

چشمه آب معدنی خمده

در نزدیکی روستای خمده فیروزکوه، در ۱۵ کیلومتری جاده تهران-فیروزکوه به چشمه‌ی زلال خمده می‌رسید که بهترین انتخاب برای یک آبتنی حسابی در فصل تابستان است.فاصله این چشمه تا جاده فیروزکوه–زرین دشت ۵ کیلومتر است.

این چشمه آب معدنی خاصیت درمانی دارد و با بخش بندی قسمت‌های مختلف آن امکان شنا برای آقایان و خانم‌ها فراهم است.

آدرس چشمه آب معدنی خمده : استان تهران، فیروزکوه، ۵ کیلومتری جنوب روستای خمده.

غار بورنیک فیروزکوه

غار بورنیک فیروزکوه از غارهایی است که افراد علاقه‌مند به این جاذبه‌های گردشگری ممکن است بارها و بارها به دیدن آن بروند. این غار  بورنیک در نزدیکی روستای هرانده واقع شده است. بهتر است دیدن آن را برای یک بار هم که شده تجربه کنید. غار بورنیک به‌عنوان طولانی‌ترین غار استان تهران شناخته می‌شود و از جاذبه‌های هیجان انگیزی است که ممکن است در هر جایی نتوانید آن را ببینید.

یکی دیگر از جاهای دیدنی فیروزکوه، غار بورنیک است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

اگر اهل ماجراجویی هستید، در عین حال از پیاده روی طولانی لذت می‌برید، حتما بازدید از این غار را در برنامه سفرتان به فیروزکوه بگنجانید.

برای رسیدن به غار بورنیک باید حدود یک ساعت ونیم درون روستای هرانده، از میان باغ‌ها و درختان سرسبز و در کنار مسیر رودخانه پیاده روی کنید.

این غار حدود ۳۵۷۰ متر طول دارد و برای دیدن تالارهای آن باید از ۱۴۸ پله پایین بروید.

آدرس غار بورنیک: استان تهران، فیروزکوه، روستای هرانده.

روستای هرانده

روستای هرانده یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران است که شما فقط سرسبزی و طبیعت بکر و دیدنی اش را می بینید و با رفتن در کوچه کوچه ‌باغ‌های آن، بوی سیب‌های تازه به مشامتان می‌خورد و دلتان را هوایی می کند.

روستای هرانده به دلیل داشتن غار بورنیک به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شناخته شده است و خودش را در لیست جاهای دیدنی فیروزکوه قرار داده است.

آدرس روستای هرانده : تهران،‌ ۱۹ کیلومتری جنوب فیروزکوه، روستای هرانده.

اگر شما هم عاشق روستاگردی هستید و اقامت در روستا را دوست دارید بهتر است به سراغ زیباترین روستاهای شمال بروید و با روستاهای دیدنی که شاید نامشان هم به گوشتان نرسیده باشد آشنا شوید.

دریاچه سد نمرود

اگر در میان مکان های دیدنی فیروزکوه به دنبال جاذبه ای هستید تا بتوانید سفری یک روزه به آن داشته باشید و خستکی خود را از تن بیرون کنید، دریاچه و سد نمروز یکی از بهترین گزینه های گردشگری می تواند برای شما به شمار رود.

سد نمروز در میان طبیعت روستای زیبای سله بن قرار دارد. این سد با نام های سد سله بن و سد ارجمند نیز شناخته می شود. این سد بر روی رودخانه حبله روز واقع شده و تا به امروز به صورت کامل آبگیری نشده است.

این سد را برای رفع مشکل کمبود آب شهر و دشت گرمسار ساخته اند. در اطراف این سد پوشش گیاهی متنوعی از انواع گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی دیده می شوند. دریاچه نمرود دریاچه ای مصنوعی بوده که در فاصله 13 کیلومتری از فیروزکوه واقع شده است.

این دریاچه دارای 2 هزار و 20 متر ارتفاع از سطح دریا بوده و دارای چشم انداز و منظره ای فوق العاده می باشد. دریاچه و سد نمرود در کنار یکدیگر زیبایی های فراوانی را پدید آورده اند و مساحتی حدود 174 کتار را به خود اختصاص داده اند. از بهترین زمان های بازدید از این جاذبه دیدنی فصل های نیمه اول سال می باشد که می توانید از گرمای طاقت فرسای شهر رهایی یابید و به این جاذبه خوش آب و هوا پناه ببرید.

آدرس دریاچه و سد نمرود: استان تهران، شهرستان فیروزکوه، 18 کیلومتری جنوب غرب فیروزکوه، 2 کیلومتری روستای سله بن

روستای لزور کجاست؟

لزور با شهر تهران حدود ۱۶۵ کیلومتر فاصله دارد و در دهستان قزقانچای واقع شده است. این روستای بکر و چشم‌نواز در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. مردم روستای لزور به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند و تولید محصولاتی چون گندم، جو، سیب‌زمینی، گیلاس، گلابی، آلبالو و… را بر عهده دارند.

روستای لزور یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ زدن در فصل تابستان است زیرا آب و هوای این منطقه در این فصل از سال خنک بوده و می‌تواند تجربه‌ای دوست داشتنی از گذراندن روزهای گرم در محیطی با آب و هوای خنک را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

یکی از زیباترین و آرام‌بخش‌ترین مقاصد سفر روستای ناب لزور است. مخصوصاً برای گردشگرانی که ساکن شهر بزرگ تهران هستند.

آدرس روستای لزور : استان تهران، شهرستان فیروزکوه، روستای لزور.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی