پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک جمشیدیه تهران خیلی ها اسم تهران که را می‌شنوند یاد شلوغی، ازدحام و ترافیک می‌افتند. اگرچه این تصور چندان از واقعیت دور نیست اما تمام واقعیت‌های پایتخت را هم بیان نمی‌کند. تهران شهر بزرگی است؛ شهری با تنوع فراوان در بافت و فضاهای شهری. در همین تهران شلوغ و آلوده، محیط‌های باصفا و زیبای بسیاری وجود دارد. پارک ها و بوستان هایی که تعدادشان هم کم نیست (مثل پارک جمشیدیه)، بخش عمده‌ای از این فضا را تشکیل می‌دهند. در این میان برخی از پارک های تهران از بقیه معروف‌ترند، پارک ساعی، پارک جمشیدیه و پارک ملت تهران، از بقیه شناخته‌شده‌ترند. اگر قصد دارید در یک فرصت چند روزه و در سفری تفریحی به دیدنی های تهران سری بزنید، حتما  پارک جمشیدیه را هم در لیست بازدیدهایتان بگذارید.

چرا پارک جمشیدیه؟

پارک جمشیدیه در شمال تهران قرار دارد و با آب و هوای نسبتا خوب می‌تواند گردشی متفاوت را برای‌تان رقم بزند. این پارک امکانات مناسبی برای خوشگذرانی دارد و وجود رستوران، کافه، دریاچه مصنوعی و ... آن را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

جمشیدیه یکی از پرطرفدارترین پارک های تفریحی تهران برای قدم زدن است و کفپوش سنگی آن باعث شده تا فضایی خاص در این پارک به وجود آید. این پارک در مسیر کوهنوردی قرار دارد و علاقمندان به این فعالیت را به سوی خود می‌کشاند.

چرا پارک جمشیدیه؟

آدرس و مسیر دسترسی به پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار واقع شده است. بوستان جمشیدیه دارای چهار در ورودی است. کلکچال در شمال این بوستان بوده و از جنوب به باغ‌های دولو منتهی می‌شود. از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلکچال متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: بام تهران کجاست؟

برای رسیدن به پارک جمشیدیه باید ابتدا خود را به میدان تجریش برسانید. برای این کار می‌توانید در ایستگاه مترو تجریش در خط یک مترو از ایستگاه خارج شوید یا با بی‌آر‌تی‌های مسیر میدان راه‌آهن - تجریش و تاکسی‌هایی که از سراسر شهر به میدان تجریش می‌روند استفاده کنید.

از میدان تجریش هم می‌توانید با تاکسی‌هایی که از سمت میدان قدس به پارک جمشیدیه می‌روند به پارک برسید. همچنین در خیابان نیاوران می‌توانید از خیابان فیضیه و امیدوار به پارک جمشیدیه برسید.

بهترین زمان بازدید از پارک جمشیدیه تهران

این بوستان در هر فصلی زیبایی خودش را دارد، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم فرصت دیدن آن را در دو فصل پاییز و بهار از دست ندهید. سرسبزی و طراوت درختان سر به فلک کشیده در بهار هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد و رنگارنگی پاییز تصویری به‌یادماندنی از این بوستان در ذهن‌تان به‌جای خواهد گذاشت.

بهترین زمان بازدید از پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه کجاست؟

پارک جمشیدیه در یکی از شمالی‌ترین نقاط تهران و در نزدیکی کوه‌های البرز واقع شده است. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی، این منطقه از شهر آب و هوای پاکیزه و خنکی دارد. حالا تصور کنید پارکی در این ناحیه، از چه آب و هوای دلپذیر و خوشایندی برخوردار است. شاید یکی از دلایل محبوبیت پارک جمشیدیه همین آب و هوای عالی و البته مناظر کوهستانی آن باشد. آب و هوای خنکی که باعث می‌شود در ماه‌های سرد سال در این پارک، شاهد بارش برف باشیم.

بوستان فردوسی

بوستان فردوسی، فضایی سرسبز و زیبا در دل پارک جمشیدیه تهران است. این بوستان که مساحت آن به بیش از 16 هکتار می‌رسد، تا به حال 2 بار مورد بازسازی قرار گرفته است. بوستان فردوسی با وجود گلکاری‌های زیبا و فضاسازی‌ها جذاب، جلوه بیشتری به پارک جمشیدیه بخشیده است.

آبشارها و دریاچه

یکی از مشهورترین نقاط پارک جمشیدیه، دریاچه بزرگش است. این دریاچه و آبشار آن از نقاط مرکزی و تجمع بازدیدکنندگان است. بسیاری از افراد به این قسمت می‌آیند و روی تخت‌ها و نیمکت‌های اطراف دریاچه می‌نشینند. تماشای این دریاچه و قدم زدن در اطراف آن حتما سرحالتان می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید پرندگانی که در دریاچه این طرف و آن طرف می‌روند را هم تماشا کنید. و در نهایت عکس و سلفی گرفتن در اطراف دریاچه را از دست ندهید.

مجسمه‌های سنگی

همان طور که اشاره شد پارک جمشیدیه تهران در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. بنابراین وجود سنگ‌ها و صخره‌های سنگی در این پارک دور از انتظار نیست. این سنگ‌ها و صخره‌ها بدون دخالت بشری و به دست طبیعت دچار تحول شده‌اند. در واقع عواملی نظیر باد، باران، تابش نور و… به مرور زمان این سنگ‌ها را تغییر شکل داده‌اند.

مجسمه‌های سنگی

نمایشگاه های فصلی

در برخی ایام سال می‌توانید شاهد برپایی نمایشگاه‌های هنری مختلف در جمشیدیه باشید. به عنوان مثال ممکن است در این پارک با هنرمندان صنایع دستی مواجه شوید که گرد هم آمده‌اند و حاصل هنر خود را عرضه می‌دارند. وجود این نمایشگاه‌ها در فضای خاص پارک، علاقه مندان بسیاری را راهی جمشیدیه می‌کند تا لحظات خوبی را در آن بگذرانند.

جاذبه‌های اطراف پارک جمشیدیه تهران

منطقه زیبای کوهنوردی کلکچال در شمال بوستان جمشیدیه قرار دارد. سمت جنوب این بوستان به باغ های دولو منتهی می‌شود و نزدیک ترین اقامت گاه ها به پارک جمشیدیه تهران هم هتل های جاده ابریشم، دیاموند، مدیا و هتل آپارتمان های جم و گلشهر هستند که با فاصله حدودی 6 کیلومتری از پارک قرار دارند.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی