پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سبزه میدان اصفهان که نام امروزی آن میدان امام علی(ع) است، با نام‌های تاریخی میدان عتیق و میدان کهنه نیز شناخته می‌شود. با زیرگذر، پارکینگ طبقاتی و یک سازه مسطح نسبتاً ذوزنقه‌ای شکل، سبزه میدان از یک سو مسجد جامع اصفهان را به بنای هارونیه و از سوی دیگر به مدرسه و کاروانسرای کاسه‌گران و بازار بزرگ اصفهان متصل می‌کند. سبزه میدان که در گذشته با نام عتیق خوانده می‌شد، زمانی مهم‌ترین میدان اصفهان به شمار می‌رفت. اما با پیدایش میدان نقش جهان و هجوم کسبه به سمت آن، میدان عتیق، کهنه میدان نام گرفت.  گردشگران میتوانند در طی سفر خود به شهر زیبای اصفهان ، از این میدان تاریخی بازدید کنند و از تفریح در محوطه این میدان لذت ببرند.

میدان عتیق امام علی از مکان دیدنی در اصفهان و خیابان عبدالرزاق واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند حمام شاه علی و مجتمع تجاری مروارید مشیر و همچنین بریانی حاج محمود شفاعت، عطاری سید مجتبی محقق، فروشگاه کفش، فروشگاه بدلیجات خطاط و بانک صادرات قرار گرفته است. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان داده‌اند می‌توان گفت این مکان یکی از مکان‌های دیدنی خوب این منطقه می‌باشد.

فصل مناسب برای بازدید از میدان کهنه چه زمانی است؟

اگر اندکی با شهر اصفهان و آب و هوای آن آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که اصفهان تابستانی چندان چنگی به دل نمی‌زند. اما وقتی به اواخر شهریور و سپس به پائیز و زمستان می‌رسیم، اصفهان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. میدان کهنه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در فصل‌های پائیز و زمستان، بسیار جذاب‌تر از فصول دیگر سال است. البته این سخن بدین معنا نیست که بازدید از میدان کهنه در فصل تابستان خالی از لطف خواهد بود. زیرا در این فصل، رقص فواره‌های داخل میدان بسیار چشم نواز و دیدنی است.

در نزدیکی میدان کهنه از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

صفه درویش: ۱ کیلومتر
گنبد تاج الملک: ۱ کیلومتر
امامزاده هارونیه: ۱.۶ کیلومتر
آرامگاه خواجه نظام الملک: ۱.۷ کیلومتر
خانه انگورستان مالک: ۲.۷ کیلومتر
خانه معتمدی (ملاباشی): ۲.۸ کیلومتر

 

برچسب ها

جاذبه های دیدنی اصفهان میدان امام علی اصفهان جاهای دیدنی اصفهان دیدنی های اصفهان سبزه میدان اصفهان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی