پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آببندان توشن بهشتی در 20 دقیقه ای گرگان: استان گلستان یکی از زیباترین استان های شمالی کشور است که دارای جنگل ها , چشمه ها و آبشارهای بسیارزیبایی است و علاوه بر این همه زیبایی شما می توانید روستاهایی را در آن پیدا کنید که دارای چشم انداز خارق العاده ای هستند. بین این همه روستای کوچک و بزرگ و دیدنی این بار به سراغ روستای توشن می رویم جایی که می توانید یکی از جذاب ترین و دلچسب ترین پیک نیک و دورهمی را در کنار خانواده داشته باشید. طبیعت فوق‌العاده زیبا، آب‌وهوای دلنشین و البته فاصله اندک این روستا با شهر از دلایلی هستند که گردشگران و مسافران را برای داشتن یک آخرهفته به‌یادماندنی راهی این روستا می‌کنند.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان و ییلاقات اطراف 09114481870

اگر قصد سفر به دریاچه توشن را دارید و از ماندن در طبیعت لذت می برید، چادر مسافرتی و لوازم تفریحی و استراحت، عینک آفتابی، کفش مناسب، یک دست لباس اضافه و لوام شخصی برای سفری یک روزه، همراه خود داشته باشید.

یا از آنجایی که روستای توشن با شهر گرگان فاصله زیادی ندارد و دیدنی های گرگان بسیار زیاد است می توانید برای خود یک اقامتگاه و ویلا در شهر گرگان اجاره کنید.

حالا که راهی شهر گرگان شده اید بهتر است با جاهای دیدنی گرگان آشنا شوید و از تماشای آن لذت ببرید

آببندان روستای توشن - گلستانیها

آببندان توشن کجاست؟

از شهر گرگان به سمت جنوب حرکت کرده و وارد روستای توشن می شویم. طبیعت کم نظیر و فوق العاده روستا آن قدر چشمگیر و خیال انگیز است که نمی دانی سر را به کدام طرف بچرخانی و چگونه  بهشت زیبای سرزمینت را نظاره کنی.

آببندان توشن کجاست؟- گلستانیها

باید از این طبیعت منحصر بفرد گذر کرد و به سمت جنوب روستای توشن برویم. در انتهای این مسیر مارپیچ خاکی، دریاچه ای زیبا در میان جنگلی سرسبز در انتظار میهمانان خود نشسته . همه از دیدن این منظره وصف ناپذیر، شگفت زده شده و می خواهند پای پیاده به سمت دریاچه توشن بروند.

ناگفته نماند که برای بازدید از مجموعه شما هزینه 10 هزار تومان باید پرداخت کنید که برای آبادانی آببندان مصرف می شود.

ورودی آببندان توشن - گلستانیها

مسیر دسترسی به آببندان توشن

برای رسیدن به آببندان توشن باید به قسمت جنوبی گرگان و بعد از آن مسیر دسترسی به این منطقه ازطریق خیابان صیاد شیرازی شهرستان گرگان و جاده ارتباطی گرگان به توشن میسر است، پس از رسیدن به روستای توشن به راحتی آببندان را پیدا می کنید و مسیر سخت و دشوار ندارد، مسیر راه هموار و نزدیک است. البته ناگفته نماند که مسیر تا انتهای روستا آسفالت می باشد اما مسیر آببندان خاکی است اما قابل تردد است.

اینجا همان جایی است که می‌توان ساعت‌ها مسحور آن شد. طبیعت زیبای دریاچه، آرامش‌بخشی طبیعت، درختان سربه‌فلک کشیده دورتادور دریاچه و… بسیار رویایی و دلنشین است. در اطراف این دریاچه، حتی در شلوغ‌ترین روزها هم سروصدای چندانی به‌گوش نمی‌رسد.

اگر علاقه به دریاچه دارید پیشنهاد میکنم حتما سری به چشمه گل رامیان بزنید چرا که یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری در گلستان است.

مسیر دسترسی به آببندان روستای توشن - گلستانیها

گویی همه مردم به آنجا آمده‌اند که فقط شاهکار طبیعت را تماشا کنند. هنگام غروب آفتاب منظره‌ای بدیع کنار دریاچه خلق می‌شود. تصویر دریاچه‌ای که سرخی آفتاب را منعکس می‌کند و هم‌زمان سایه درختان را در دل خود دارد. منظره‌ای که می‌توان ذره‌ذره آن را به درون جان کشید.

آب بندان توشن

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این روستا وجود یک آببندان بسیار زیبا در قلب آن است. دریاچه توشن بین اهالی روستا با نام آب بندان نیز شناخته می‌شود. این دریاچه نه‌تنها در این روستا، بلکه در کل استان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری به‌حساب می‌آید. کلمه توشن در لغت‌نامه دهخدا معنی خالی شدن آب می‌دهد.

آب این دریاچه از رودخانه دوبرار نزدیکی جنگل النگدره، تامین می‌شود. طول دریاچه ۳۰۰ متر، عرض آن ۱۳۰ و ارتفاع آن از سطح دریا هم ۲۵۰ متر است. بسیاری از شهروندان گرگانی فقط برای دیدن این دریاچه زیبا و طبیعت مسحورکننده اطراف آن به روستای توشن می‌روند.

آببندان توشن - گلستانیها

امکانات آببندان توشن

امکان نشستن در اطراف برای پکنیک و دورهمی ، تعبیه کردن باربیکو برای کباب ، مغازه کوچک برای خرید لوازم اولیه و تنقلات ، سفارش چای آتشی ، امکان خرید آش کشک و رشته در برخی از روزها ، با وجود تیرک های برق امکان شب نشینی وجود دارد.به زودی در حال احداث سرویس بهداشتی نیز هستند.

امکانات آببندان روستای توشن - گلستانیها

طبیعت دریاچه توشن

در هرزمان از سال که به این روستا بروید می‌توانید ماهیان، قورباغه‌ها و اردک‌هایی را که داخل آب دریاچه مشغول شنا هستند ببینید. همچنین کنار آن‌ها کودکانی را خواهید دید که در حال غذا دادن به این موجودات دوست‌داشتنی هستند.

پیوند جادویی انسان با طبیعت و اعتماد آبزیان و پرندگان به مردم طبیعت‌دوست را کنار این دریاچه می‌توان دید. اردک‌هایی که آهسته از آب دریاچه بیرون می‌آیند و ماهیان و قورباغه‌هایی که نزدیک خشکی حرکت می‌کنند همه با مردم دوست و آشنا هستند. این موجودات به‌سادگی تکه‌های نان را از گردشگران گرفته و می‌خورند.

فاصله گرگان تا آببندان توشن

10 کیلومتر - زمان : 17 دقیقه

دریاچه توشن نقشه

دریاچه توشن

تفریحات دریاچه توشن

آببندان توشن بسیار زیباست و یکی از بهترین  جاهای دیدنی شهر گرگان می باشد. این آببندان بهترین مکان برای شب نشینی و پکنیک و دورهمی اخر هفته که می تونین همراه خانواده کبابی به راه کنید و لذت ببرید.

تفریحات دریاچه توشن-گلستانیها

علاوه بر این می توانید با پرداخت 50 هزار تومان لوازم ماهیگیری اجاره کنید و ساعت ها از صید ماهی لذت ببرید و در نهایت هر چه ماهی صید کردید و شانس با شما یار بود می توانید همراه خود ببرید یا همان جا بپزید و از خوردن ماهی قزل آلا تازه لذت ببرید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی