پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بومگردی های گلستان پیوند فرهنگ و طبیعت و شناخت منطقه ای که می خوایم به عنوان مقصد بریم. سفر به معنی امروزی از زمانی شروع شد که ما شهرنشین شدیم. در زمان گذشته سفر مفهوم زیادی نداشت و زندگی روستایی برای همه مردم عادی بود اما با فاصله گرفتن از زندگی روستایی و رشد تکنولوژی کم کم مردم برای استراحت علاقه مند به محیط های روستایی و زندگی ساده شدند. و اینگونه آغاز فعالیت اقامتگاه های بومگردی هر منطقه آغاز شد. اما الان مقاصد خیلی گسترده و متنوع شدن. توریستهایی وجود دارن که به دنبال تجربه کردن هستند، به دنبال کشف. مثلا میرن گلستان ، نه برای اینکه فقط خرید کنن، بلکه میرن تا با بافت قالی ترکمن و یا پخت انواع شیرینی های محلی به دست خودشون آشنا بشن. میرن که این ساختن و پختن رو تجربه کنن. براشون دیدن و خریدن کافی نیست.

برای یه انتخاب عالی و رزرو اقامتگاه بوم گردی در گلستان با شماره 09114481870 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چرا اقامتگاه های بومگردی محبوبند؟

در اقامتگاه های بومگردی شما می توانید همزمان هم با طبیعت سرو کار داشته باشید و هم در کنار مردم خونگرم منطقه باشید. دنبال فضایی باشید که بتونید از طریقش مردم رو ببینید و بشناسید. از طریق دیدن و شناختن مردمه که به شناخت فرهنگ و آثار باستانی نزدیک میشم.یکی از بهترین جاها برای کسب این نوع از تجربیات اقامتگاههای سنتی و بومگردیها هستن.

این اقامتگاهها پیوند خوبی بین فرهنگ و طبیعت ایجاد میکنن که دلچسبه و خیلی چیزا بهم یاد میده. بهترین از این نوع اقامتگاه رو هم میتونید در بین بومگردی های گلستان  پیدا کنید. اقامتگاههایی که شما رو توأمان در معرض طبیعت سرسبز شمال و فرهنگ بومیهای منطقه قرار میده و تجربه جالبی رو براتون مهیا میکنه. در واقع شما در سفرتون جایی سکونت دارید که خود محلیها هم هستن و از نزدیک میتونید زندگی و فرهنگشون رو لمس کنید.

حالا نکته مهم داشتن و به دست آوردن اطلاعات در مورد جاییه که می خواید برید. تحقیق در مورد مقصد خیلی مهمه، اینکه بدونید با چه شرایطی روبرو میشید، فرهنگشون چیه، چه چیزهایی براشون مهمه به سفرتون کمک میکنه. خودم سعی میکنم قبل از سفرم با کسایی که پیش از من اونجا رفتن حرف بزنم، رو وب بچرخم ببینم چه خبره و چه اطالاعاتی میتونم به دست بیارم. فقط یادتون باشه تجربه و اطلاعاتی که از آدما میگیرید معمولا شخصیه و برای افراد مختلف میتونه متفاوت باشه. یادتون نره که اطلاعات دریافتی فقط برای آشنایی ذهنی با فضایی که می خواید برید، مفیده. وظیفه بعدیتون اینه که تحقیق کنید، لمس کنید و البته تجربه کنید.

بهترین راه این موضوع هم ارتباط گرفتن و مراوده با مردم محلیه. هیچ چیز مثل مراوده با مردم محلی اون طور که باید و شاید به شما اطلاعات نمیده. مقاصد گردشگری رو از خودشون بپرسید و ازشون کمک بخواید. تازه این شکلی اونها رو هم مشتاق میکنید که باهاتون همراه بشن و جاهایی رو نشونتون بدن که ازش بی خبر بودید. به جرأت میگم که نشست و برخاست باهاشون حتی میتونه افقهای جدیدی رو براتون باز کنه.

از اقامتگاه هایی که بهتون پیشنهاد میدم بومگردی ریگ چشمه و بومگردی بهشت پاقلعه و کلبه جنگلی نیسا میباشد. البته در گلستان شما کلبه های بومگردی زیادی را خواهید دید که با زدن بر روی لینک زیر می توانید به تمامی اقامتگاه های بومگردی دسترسی داشته باشید.

اقامتگاه های بومگردی گلستان

حواستون باشه، آدمایی که واقعا اهل سفرن، خیلی کمه. حتی خودم با وجود تمام آموزشهایی که دیدم هنوز نمیتونم ادعا کنم برای طبیعت مضر نیستم. یه چیز دیگه رو هم باید بدونید، وقتی سفر رفتن رو شروع کنید همیشه، برای دوباره انجام دادنش لحظه شماری می کنید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی