مسجد ایرانی که با دیدنشان غافلگیر می شوید | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

7 مسجد ایرانی که با دیدنشان غافلگیر می شوید: یکی از نمادهای هنر کشورمون رو میتونیم در معماری بی‌نظیر مساجد ایران ببینیم؛مساجدی که ترکیبی از هنر و معماری ایرانی و اسلامی هستن، ترکیبی از نور، رنگ، هنر و شکوه که دیدنشون از نزدیک لطف دیگه‌ای داره! دیدنی های ایران پایان ناپذر است و هر گوشه و کنار که نگاه می کنید طبیعت و آثار دیدنی بی نظیری دارد.

7 مسجد ایرانی که با دیدنشان غافلگیر می شوید

‌مسجد نصیر الملک:

این مسجد قدیمی در شیراز که بعضی به اون مسجد صورتی هم میگن به خاطر رنگ و نور بی‌نظیرش جلوه‌ی خاصی پیدا کرده. راستی قدمت این مسجد به سال ۱۲۹۴ برمیگرده یعنی حدود ۱۰۵ سال قبل...

‌مسجد نصیر الملک:

مسجد شیخ لطف‌الله:

این مسجد گنبد زیبایی داره که در طول روز از کرم تا صورتی تغییر رنگ میده؛ بعضی‌ها میگن هنگام غروب آفتاب بهترین زمان برای مشاهده این تغییر رنگه.

مسجد شیخ لطف‌الله:

مسجد آقابزرگ:

بلندترین گنبد قاجاری رو میتونید در این مسجد ببینید؛ مورد جالب این مسجد دربش هست که میگن میخ های درب مسجد آقا‌بزرگ به تعداد آیه‌های قرآن است.

مسجد آقابزرگ:

مسجد جامع کبیر یزد:

قدمت این مسجد به دوران ایلخانی میرسه، گفته میشه که قبل از اسلام در مکان فعلی مسجد آتشکده ساسانی قرار داشته که تا دوران بعد از اسلام هم به فعالیت خودش ادامه داده.

مسجد جامع کبیر یزد:

مسجد رنگونی‌ها:

این مسجد به سبک هندی‌ها ساخته شده؛ قدمت این مسجد به اواخر دوره قاجار میرسه. اسم این مسجد نیز به شهر رنگون یا یانگون پایتخت سابق کشور برمه(میانمار) برمیگرده.

مسجد رنگونی‌ها:

مسجد شافعی‌ها:

یکی از بزرگترین مساجد اهل‌سنت در ایرانه؛ معماری زیبای این مسجد شما رو یاد مساجد عثمانی میندازه. ساخت این مسجد از سبک معماری اسلامی ترکیه الهام گرفته شده.

مسجد شافعی‌ها:

مسجد جامع مکی:

این مسجد که متعلق به اهل سنت است یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلامه که معماری بی‌نظیرش توجه خیلی از گردشگران رو جلب کرده. قدمت این مسجد به سال ۱۳۵۳ میرسه.سبک معماری این مسجد ترکیبی از سه سبک ایرانی،اسلامی و عثمانی است.

مسجد جامع مکی:

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی