پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار شلماش بهشتی در سردشت: در نزدیکی روستای شلماش استان آذربایجان غربی، در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر سردشت و در جوار دره ای زیبا، آبشاری خروشان با نام آبشار شلماش وجود دارد. این آبشار که در فاصله ۲۴۱ کیلومتری از ارومیه واقع شده، دارای چشم اندازهای زیبا و منحصر به فردی بوده و از زیباترین جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی بشمار می آید.

چرا آبشار شلماش؟

در زبان کردی شلماش به معنی سنگ بزرگ بوده و به دلیل ارتفاع و سنگی بودن کوهی که آبشار از آن جاری می شود، نام آبشار شلماش بر روی آن گذاشته شده است.

آبشار شلماش از سه طبقه پشت سر هم تشکیل شده و در مجموع از ارتفاع ۵۰ متر به پایین سرازیر می شود. مسافران و گردشگران به محض رسیدن به محوطه آبشار می توانند نمایی از آن، بویژه آبشار اول را مشاهده کنند، اما برای اینکه از دو طبقه دیگر آن نیز بازدید کنند باید راهیِ دره ای سبز شده و با پشت سر گذاشتن پله هایی که برای این منظور تعبیه شده به تماشای دو طبقه دیگر آن بروند.

آبشار شلماش

با حضور در این منطقه می توان علاوه بر تماشای زیبایی های آبشار و چشم انداز های پیرامون آن، پیاده روی کوتاه ولی دل انگیزی را در میان جنگل و دره ای سرسبز تجربه کرد و روزی خاطره انگیز را در میان این همه زیبایی خلق کرد.

ترکیب رودخانه، آبشار، کوه و جنگل، تصویری دیدنی را پیش روی مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند قرار داده و همه اینها انگیزه‌ای می‌شود که در برنامه سفر به سردشت، یک روز به آبشار شلماش اختصاص پیدا کند.

آبشار شلماش

بهترین فصل سفر به آبشار شلماش

به منظور سفر به آبشار شلماش در سردشت بهترین زمان ممکن اوایل خرداد تا اواسط آبان است؛ در این مدت زمان شرایط آب و هوایی کمی معتدل تر شده و می تواند برایتان یک فرصت عالی برای فرار از گرمای تابستان به شمار بیاید. البته لازم به ذکر است که بگوییم این منطقه از ایران در فصل پاییز هم زیبایی های خاص خودش را دارد و می توانید برای تماشای برگ ریزان پاییز به سمت آن بروید.

آبشار شلماش

ماه اردیبهشت یکی از پر آب ترین زمان هایی است که می توانید آبشار شلماش را در آن مشاهده کنید که البته سرمای نسبتا زیادی در آن برقرار است.

اگر خواستید در فصل زمستان به سمت آبشار شلماش در سردشت بروید حتما قبل از سفرتان به این موضوع توجه داشته باشید که این سرمای نسبتا شدیدی در این منطقه وجود دارد که لازم به تهمیدات ویژه ای برای سفر کردن می باشد.

آبشار شلماش

مسیر دسترسی به آبشار شلماش

برای رسیدن به آبشار شلماش زیبا و منحصر به فرد بعد از رسیدن به شهر سردشت باید به سمت روستای شلماش حرکت کنید، جاده ای آُسفالته که در عرض نیم ساعت می توانید به راحتی خود را به آبشار برسانید، بعد از پارک کردن ماشین در پارکینگ این آبشار پیاده به سمت محوطه حرکت کنید تا به آبشار شلماش برسید.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی