پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اقامتگاه بومگردی تجربه هیجان انگیز زندگی سنتی که حال و هوای شما را دگرگون می کند. بومگردی به زبان ساده سفر به در دل طبیعت و آشنایی با فرهنگ مردم این مرز بوم می باشد. در مناطقی از ایران که هنوز هتل ها و ویلاها قد علم نکرده اند مردم روستایی دست به کار شده اند و با اقامتگاه بومگردی و درشان را به روی مهمانانی که برای دیدن شهر و روستای آن‌ها رفته‌اند، باز کرده‌اند.

چرا اقامت در اقامتگاه بومگردی لذت بخش است؟

غذاهای محلی

اقامتگاه بومگردی بهترین محل برای چشیدن طعم غذاهای محلی منطقه است و شما میتوانید طعم اصیل غذاهای سنتی را با دست پخت زنان هنرمند روستا بچشید. حتی اگر کسانی که اقامتگاه بوم‌گردی را راه اندازی می‌کنند محلی نباشند، آشپزهای محلی غذاهای بوم‌گردی‌ها را می‌پزند.

هرچند این روزها غذای تمام شهرها و کشورها را می‌توان در رستوران‌های پایتخت یا شهرهای بزرگ امتحان کرد، اما غذایی که وطنش را ترک می‌کند اصالت قبلی را ندارد و فقط محلی‌ها هستند که زیروبم پختن غذای محلی را می‌دانند. کنار این غذاهای لذیذ، محلی‌ها شما را مهمان انواع ترشی، حلوا و نوشیدنی‌های محلی هم می‌کنند.

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی، کلیک کنید.

تجربه‌های محلی در اقامتگاه بومگردی

بوم گردی تجربه‌های محلی روزها که سبک زندگی تغییر زیادی کرده است شاید فقط در یک بوم‌گردی بتوانید خوابیدن روی پشت بام یا در حیاط بوم‌گردی آن‌هم زیر یک آسمان پرستاره را امتحان کنید. خیلی از بوم‌گردی‌ها به مهمان‌ها این امکان را می‌دهند تا در پختن غذا و نان محلی در تنور به آن‌ها کمک کنند و خودشان پختن نان را تجربه کنند.

بوم‌گردی‌ها در واقع خانه‌هایی مزین به صنایع دستی محلی هستند که در شمال کشور اغلب چوبی هستند و در مناطق کویری و جنوب بیش‌تر آن‌ها دیوارهای کاه‌گلی(اغلب اوقات نه همیشه)، سقف‌هایی با تیرک‌های چوبی، تنور و حوض آب دارند که می‌توانند شما را به سفری در زمان ببرند.

خوشگذرانی در حیاط

میتوانید عصرها زیر سایه درختان کنار حوض‌ در حیاط چای نوش جان کنید، از محلی‌ها داستان زندگی مردم آن‌جا را بشنوید و چند روزی را در آن فضای دور از هیاهوی شهر زندگی کنید. حتی می‌توانید صنایع دستی محلی آن شهر یا روستا را هم یادبگیرید.

بسیاری از بوم‌گردی‌ها کارگاه‌های صنایع دستی دارند و به مهمانانی که علاقمند به یادگیری صنایع دستی هستند به طور کامل آموزش می‌دهند. از آن‌جایی که صاحبان بوم‌گردی‌ها مردم محلی هستند و محلی‌ها با یکدیگر تعامل دارند در صورتی که در روستا مراسم عروسی برپا باشد با هماهنگی می‌توانید در عروسی شرکت کنید و از نزدیک آداب‌و‌رسوم آن محل را ببینید. حتی امکان شرکت در مراسم عزاداری برای آشنایی با رسوم آن‌ها هم وجود دارد.

هر چند جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناطق مختلف را با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت می‌توان پیدا کرد اما در تورهای بوم‌گردی‌ها شما داستان‌های محلی که پشت هر کدام از آن‌هاست را می‌شنوید و شما را به دیدن جاذبه‌هایی می‌برند که با علایق و روحیه شما سازگارتر هستند.

هزینه اقامت در اقامتگاه بومگردی

بوم گردی هزینه اقامت علاوه بر تمام تجربه‌های متفاوتی که اقامت در بوم گردی‌ها در اختیار مهمان می‌گذارد، قیمت مناسب بوم‌گردی‌ها یکی از دلایل اصلی رونق گرفتن آن‌هاست. علاوه بر کوله‌گردها و طبیعت‌گردها، کسانی که ترجیح می‌دهند سفرهای مقرون به صرفه داشته باشند بوم‌گردی‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

در سال های اخیر بوم‌گردی‌ها به‌ویژه در شهرهای جنوبی مانند قشم، بوشهر و همچنین کرمان، یزد و شمال ایران به شدت رو به گسترش است.

 

برچسب ها

لیست اقامتگاه های بومگردی ایران اقامتگاه های بومگردی گلستان اقامتگاه بوم گردی ییلاقی بهترین اقامتگاه های بومگردی ایران اقامتگاه بوم گردی نیسا رامیان اقامتگاه بوم گردی مازندران اقامتگاه بوم گردی فیلبند اقامتگاه بومگردی عمو قدرت اقامتگاه بوم گردی سیاهکل اقامتگاه بوم گردی سوادکوه اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه علی آباد کتول اقامتگاه بوم گردی رامیان اقامتگاه بوم گردی در شمال اقامتگاه بوم گردی چیست اقامتگاه بوم گردی جنگلی اقامتگاه بومگردی جنگل ابر اقامتگاه بوم گردی پاقلعه اقامتگاه بوم گردی تالش اقامتگاه بوم گردی ماسال اقامتگاه بوم گردی شمال اقامتگاه بوم گردی گیلان اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه بومگردی تجربه هیجان انگیز زندگی سنتی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی