پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر شیراز: شیراز زیباترین شهر توریستی ایران است همچنین یکی از بزرگترین شهرهای ایران به شمار می رود. شیراز مرکز استان استان فارس است و در منطقه کوهستانی زاگرس با آب و هوای معتدل واقع شده است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از گردشگران شیراز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند و برای اقامت در شیراز به دنبال ویلا و اقامتگاه هستند. پیشنهاد می کنیم برای اجاره ویلا در شیراز قبل از حرکت اقدام نمایید تا با رسیدن به این شهر با تمام خستگی به آسانی در اقامتگاه خود استراحت کنید.

درباره شیراز

سرزمینی پر از ارزش برای دیدن چیزهایی که بسیار شگفت انگیز است. اعتقاد بر این است که از نظر جغرافیایی ، از غرب ، این شهر توسط کوه دراک و از شمال نیز احاطه شده است ، با کوه های بامو ، سبزپوشان ، چهل مگهام و بابا کوهی محدود شده است.

باید گفت شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که عناوین زیادی به آن اختصاص داده شده است و با اقامت در شیراز می تواند یکی از بهترین سفرهای رندگی باشد. شیراز به عنوان مثال "شهر عاشقان" و به همین دلیل است که شیراز زادگاه شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی است.

این شهر همچنین دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است که شما به آنها علاقه مند خواهید شد. مردم شیراز واقعاً گرم هستند. سفر به شیراز می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای سفر به تبریز را مطالعه کنید.

اجاره ویلا در شیراز

از آنجا که مردم شیراز بسیار مهربان و خونگرم هستند ، جایی برای اقامت در شیراز جایی بهتر از خانه های مردم وجود ندارد که می توانید این خانه های دربستی در شیراز را برای اقامت رزرو کنید. اما اگر به دنبال جای بهتری هستید اجاره ویلا استخردار شیراز یا اجاره ویلا لوکس در شیراز را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

غذاهای معروف شیراز

کلم پلو محبوب ترین غذای محلی شیراز است و می توانید بهترین نوع آن را در رستوران صوفی میل کنید. علاوه بر کلم پلو ، غذاهای محلی دیگر در شیراز مانند شکر پلو، دوپیازه آلو ، لری کباب ، آش سبزی  نیز تهیه می شوند. فراموش نکنید که آنها را امتحان کنید.

آش سبزی نوعی سوپ سبزی است که در شیراز پخته شده و به عنوان صبحانه سرو می شود. اگر می خواهید این نوع سوپ و سایر سوپ های محلی شیراز را امتحان کنید ، کافی است صبح زود به رستوران شمس بروید.

غذاهای معروف شیراز

اگر به خوردن کباب علاقه دارید ، می توانید به رستوران سنتی شارژ بروید. انواع عالی کباب در آنجا سرو می شود ، این رستوران همچنین از محیطی عالی برخوردار است. رستوران هفت خان یکی دیگر از رستوران های عالی شیراز است که هفت طبقه دارد.

سوغات شیراز

بعد ار کلی گشت و گذار و اجاره ویلا در شیراز نوبت به خرید سوغاتی رسید. اگر می خواهید یک سوغات ویژه شیراز بخرید ، باید به بازار وکیل بازار بروید و در آنجا می توانید انواع مختلفی از صنایع دستی معروف شیراز مانند خاتم ، چوب حک شده ، نقره ، کلیم و گبه را پیدا کنید. شیراز همچنین دارای مراکز خرید مدرن بسیاری مانند مجتمع خلیج فارس ، مرکز خرید آفتاب فارس ، زیتون ، هامون و مراکز خرید سلطانیه.

سوغات شیراز

دیدنی های برتر شیراز

شیراز مکانهای جذاب زیادی دارد که می توانید به آنجا بروید و از آن لذت ببرید. در اینجا برخی از این دیدن یهای شیراز معرفی می کنیم. با معرفی این دیدنی ها شما وسوسه خواهید شد که مقصد بعدی سفر خود را شیراز انتخاب کنید و قبل از حرکت از سایت گلستانی ها از بخش اجاره ویلا در شیراز ویلای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مسجد نصیر الملک که یک مسجد 1000 رنگی ایران ، ارگ کریم خان است که یکی از زیباترین و بی نظیر ترین بناهای تاریخی شیراز ، باغ ارم است که دارای قبرس بسیار بلند است. درختچه ها و یکی از زیباترین باغ های ایران ، دریاچه ماهارلو است که در فصول مختلف سال از رنگ های مختلفی برخوردار است ، شاه چراغ که مهمترین جاذبه مذهبی شیراز است.

از دیگر جاذبه های این شهر می توان به وکیل بازار ، خانه زینت الملوک ، باغ جهان نما، آرامگاه حافظ ، آرامگاه سعدی ، باغ عفیف آباد ، سرای مشیر ، دروازه قرآن ، خانه های شاپوری و قوام اشاره کرد. توصیه می کنیم که از یک روستای زیبا در نزدیکی شیراز دیدن کنید که نام آن کلات است و یک کلیسای قدیمی در آنجا قرار دارد.

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ایران است و سالها پایتخت امپراتوری هخامنشی بود. کاخ باشکوهی در این شهر وجود دارد که به نام تخت جمشید نامگذاری شده و در زمان سلطنت داریوش اول ساخته شده است پرسپولیس یا پارسه در 10 کیلومتری شمال مرودشت و 57 کیلومتری شیراز واقع شده است.

تخت جمشید

مقبره حافظ

حافظیه نام مقبره ای در شمال شیراز و جنوب قرآن دروازه و حافظ است ، یک شاعر بزرگ فارسی در آنجا دفن شده است. این بنای تاریخی در زمان سلسله زند ساخته شده است. طول آن 56 متر و عرض آن 8 متر است. در داخل ساختمان 20 ستون سنگی وجود دارد و ارتفاع هر یک 5 متر است. سبک معماری این مقبره متعلق به دوره هخامنشی و زند است.

مقبره حافظ

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی یا سعدیه جایی است که سعدی ، شاعر بزرگ پارسی زندگی کرده بود و دفن شده است. این مقبره در انتهای خیابان بوستان شیراز قرار دارد. بسیاری از سنگ قبرهای رهبران بزرگ مذهبی در اطراف سنگ قبر سعدی قرار دارند. در میان آنها سنگ قبر شورید شیرازی قرار دارد.

دقیقاً مشخص نیست که این باغ در ابتدا کی ساخته شده است ، اما این باغ در برنامه های قرن 10 و 11 ذکر شده است. تنوع گیاهان قابل توجه است و به نمایشگاه گل و گیاه شباهت دارد.

آرامگاه سعدی

حمام وکیل

حمام وکیل حمام به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این حمام در مرکز شیراز و در نزدیکی دیگر بناهای تاریخی سلسله زند مانند وکیل بازار واقع شده است.

حمام وکیل شیراز

خانه قوام یا باغ نارنجستان

خانه قوام یا باغ نارنجستان در سال 1257 تا 1267 هجری در زمان سلطنت ناصرالدین شاه و به دستور محمدعلی خان ساخته شد. ساختمان این باغ حدود 940 متر مربع و زیرزمین آن حدود 3500 متر مربع وسعت دارد.

خانه قوام یا باغ نارنجستان

شاهچراغ

حرم شاه چراغ مکانی مشهور و شگفت انگیز در شیراز است. فرزند یکی از ائمه شیعه در آنجا به خاک سپرده شد و به این ترتیب یک زیارتگاه ساخته شد. این زیارتگاه در قرن ششم ساخته شده است و نمای آن با کاشی های زیبا طراحی شده است.

شاهچراغ

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از دروازه های قدیمی شیراز است و امروزه به عنوان یک بنای تاریخی شناخته می شود. این دروازه در ضلع شمال شرقی شهر و در نزدیکی کوه چهل امام و کوه بابا کوهی واقع شده است و خروجی این شهر به مرودشت است.

دروازه قرآن شیراز

باغ جهان نما

این باغ دقیقاً مانند سایر باغات شیراز ، مربوط به قرن هشتم و در زمان سلطنت المظفر و الاینجو آباد است. سپس کریم خان دستور داد در آنجا حصار اطراف باغ و یک خانه کوچک برای باغ ساخته شود که در مرکز باغ ساخته شود. در اطراف خانه تابستانی درختان و خیابان های زیادی وجود دارد.

باغ جهان نما شیراز

خانه زینت الملوک

این خانه متعلق به دوره قاجار است. ساخت این خانه در سال 1290 هجری قمری آغاز شد و در سال 1302 هجری به پایان رسید. اکثر اتاق های این خانه دارای روبو های چوبی است که تصاویر حیوانات مختلف ، گل ها ، بوته ها و پرنده هایی که روی آنها کشیده شده است. زیرزمین این خانه هم اکنون موزه است و تندیس های افراد مشهور مهم و افراد مشهور شیراز و فارس در آن قرار دارند.

خانه زینت الملوک شیراز

خانه شاپوری

خانه شاپوری در وسط یک باغ با وسعت 4635 متر واقع شده است. این زیر بنای این خانه حدود 840 متر مربع و ساختمان آن دو طبقه است. خانه شاپوری در مرکز شهر شیراز و در محله های قدیمی شیراز واقع شده است. این خانه متعلق به عبد ال صاحب شاپوری بوده و توسط استاد ابوالقاسم محندسی ساخته و طراحی شده است.

خانه شاپوری شیراز

برچسب ها

سفر به شیراز در بهار سفر به شیراز در پاییز تجربه سفر به شیراز سفر زمینی به شیراز دیدنی های برتر شیراز سوغات شیراز شیراز کجا بریم جاهای دیدنی شیراز مکانهای دیدنی شیراز راهنمای سفر به شهر شیراز دیدنی های شیراز راهنمای کامل سفر به شیراز راهنمای مسافرت به شیراز راهنمای سفر نوروزی به شیراز راهنمای سفر به شیراز از تهران راهنمای سفر شیراز اقامت در شیراز اجاره ویلا در شیراز



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی