پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سفر به ارگ ​​بم بزرگترین بنای آجری جهان: ارگ بم در جنوب شرقی کرمان ، در میان یک کویر بی پایان ، شهر همیشه سبز بم قرار دارد. شهر بم با داشتن نخلستان های وسیع و باغ های مرکبات در اصل یک شهری مناسب برای کشاورزی بوده و از ذخایر بسیار غنی آب بهره مند بوده است. مرکبات بم مشهور است و خرمای آن شهرت جهانی دارد. اما بم به جنبه های مختلف آن مشهور است. ارگ باستانی و ویرانه های شهر باستانی اطراف آن. ارگ بم یکی از مکانهای دیدنی و جذاب در جهان است و نمونه بارزی از معماری سفالی است.

ارگ ​​بم

برخی از علائم مانند برخی از سکه های پاراتیون وجود دارد که نشان می دهد قسمت هسته شهر و ارگ متعلق به دوره پاراتیون است. در این مجتمع ، سازه ها کاملاً از ساخت و سازهای خاکی نشده تشکیل شده بودند. حتی طاق ها و گنبدها از خشت ساخته شده بودند.

گفته می شود ارگ اصلی قلعه ویران شده و به جای آن یک آتشکده ساخته شده است. و اعتقاد بر این است که این معبد در دوره اسلامی به برج دیدنی اصلی موجود تبدیل شده است. این ارگ معروف و دژ استراتژیک ساخته شده بر روی یک صخره عظیم و مساحت شش کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

ارگ ​​بم

ارگ بم کجاست؟

ارگ محصور شده در مرکز شهر واقع شده است که مرتفع ترین نقطه آن است. سقف قسمت مرکزی پوشیده از گنبد بود و با پنجره های گچبری زیبا و مشبک تزئین شده بود. این دومین بنای پر زرق و برق در جهان است و از خشت ساخته شده است.

ارگ ​​بم

سازمان میراث فرهنگی وظیفه حفظ و ترمیم ارگ را بر عهده دارد. بیشتر شهر پس از زلزله در حال خراب شدن بود.کارهای ترمیم این ارگ در طی سال های گذشته انجام شده است.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی