پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

محبوب ترین جاذبه های توریستی ایران: ایران کشوری است که در هر فصل زیبایی خود را دارد. ایران با داشتن سواحل زیبا ، کوههای سرسبز ، آبهای شگفت انگیز در چهار فصل ، اماکن تاریخی باستانی و بناهای باستانی که نشان از فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد ، در هر نقطه از جهان هر گردشگری را به خود جلب می کند . همچنین هزاران اثر تاریخی باستانی ، تاریخی و طبیعی دیگر از جمله جاذبه های گردشگری ایران است که باید از آنها بازدید کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با با محبوب ترین دیدنی های ایران  آشنا کنیم . بنابراین برای شروع سفر خود برای اجاره ویلا و اقامتگاه به سایت مراجعه کنید.

26 جاذبه گردشگری در ایران که حتما باید دید

پرسپولیس

سالهاست که ما در حال خواندن بنای باستانی مرودشت و ستونهای بلند آن ، تخت جمشید هستیم ، اما نام قدیمی و اصلی آن پارسه است که هم در یک کتیبه از خشایارشاه در ساختمان دروازه ملل و هم یکی از آنها کشف شده است.

پرسپولیس

پارسه نامی است که از ایرانیان پارسی گرفته شده است که دولت خود را پارس می نامیدند ، یونانیان آنرا فارسی نامیدند و امروز ما آن را فارسی می نامیم. کمترین چیزی که در هر قسمت از شهر وجود دارد 125000 متر مربع است. حکاکی ها و کتیبه ها داستان این ستون ها و دیوارهای گذشته را روایت می کند و داستان هایی از تاریخ را بازگو می کند.

پاسارگاد

برای کشف حقایق مجموعه پاسارگاد باید به جنوب ایران و استان فارس سفر کرد. در جایی در دشت پاسارگاد ، در نزدیکی شهر پاسارگاد ، سازه های باستانی وجود دارد که از زمان های بسیار قدیم در ایران حفظ شده و داستان های بسیاری برای گفتن دارد.

جایی که تاریخ شکوهمند هخامنشیان تأسیس شده و به عنوان اولین سرمایه این امپراتوری بزرگ شناخته می شود. این منطقه همچنین دارای بزرگترین و گسترده ترین سایت هخامنشی در جهان است که دارای متنوع ترین و گسترده ترین آثار باستانی دوره است. همچنین مجموعه پاسارگاد پنجمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است که به دلیل داشتن شاخص ها و نمرات فراوان ، توانسته با 100 درصد آرا وارد این لیست شود.

پاسارگاد

مقبره کوروش کبیر یکی از مهمترین و مشهورترین آثار پاسارگاد است. بسیاری از مردم این مکان باستانی و تاریخی را با این ساختار می شناسند و برای دیدن آن ، مسیری طولانی را طی می کنند تا به پاسارگاد برسند. مقبره کوروش در قسمت جنوبی مجموعه واقع شده است و گفته می شود توسط خود کوروش تحت نظارت وی ساخته شده است.

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک نام یکی از دیدنی های مشهور شیراز است . این شاهکار معماری ایرانی و اسلامی شما را در نگاه اول متحیر می کند ، به محض اینکه به درب چوبی آن رسیدید ، چشمان شما روی کاشی های قرمز ، عنبیه شیراز و مقرنس سقوط می کند و عاشق این مسجد در محوطه می شوید. ثانیه اول آنچه در مورد این بنا بسیار جالب توجه است استفاده از کاشی های صورتی است به همین دلیل به آن مسجد صورتی می گویند.

مسجد نصیرالملک

همه چیز مانند سایر مساجد ایران به نظر می رسد. نقوش کاشی زیبا ، استخرهای مستطیل شکل بین حیاط ها و غیره همه چیزهایی است که در اکثر مساجد تاریخی ایران می توان یافت و بازدید از آنها چندان دور از آن نیست. اندکی پس از رسیدن پله های شما به شبستان ، متوجه تفاوت این بنای مذهبی خواهید شد؛ شیشه رنگی مسجد باعث می شود تا نور خورشید از میان آنها عبور کرده و با رنگ های موجود در مسجد بازی کند.

نقش رستم

نقش رستم مجموعه ای بزرگ و باشکوه از مقبره ها و سنگهای رهایی از سه سلسله بزرگ پادشاهی در ایران یعنی ایلامی ، هخامنشی و ساسانی است که نام آن نقش رستم است و یکی از دیدنی های برتر شیراز است.. کتیبه ها و قبرها بر روی کوه حک شده است که محلی ها آن را کوه حسین می نامند. نقش رستم یکی از بی نظیرترین تپه های باستانی است که در هیچ کشور باستانی دیگر مانند مصر ، هند و غیره نمی توان یافت.

نقش رستم

در مجموعه نقش رستم ، سنگ نگاری های بی نظیری از نبردهای پادشاهان ساسانی مانند شاپور ، بهرام دوم ، هرمز دوم و شاپور دوم به یادگار مانده است. یکی از مهمترین ساختمانهای مجموعه زرتشتی کعبه ، ساختمان مکعب است که دلیل دقیق ساخت و کاربری آن مشخص نیست.

مقبره حافظ

در شمال شیراز مقبره ای وجود دارد که نام آن برای همه ساکنان این سرزمین کهن آشنا است. هر کس به شیراز قدم می زند به مقبره حافظ می رود و ساعات شاد را در آنجا می گذراند. این مجموعه به حافظیه معروف است و همانطور که از نام آن پیداست ، محل دفن حافظ یکی از شاعران ایران است.

مقبره حافظ

از نظر برخی ، این خاطره ممکن است تنها مقبره زیبایی باشد که شاعر بزرگی را در قلب خود نگه داشته است ، اما وقتی در فضای آن قرار دارید ، فضای متفاوتی پیدا می کنید.

باغ ارم

باغ ارم با ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ و طبیعت به شما تقدیم می کند ، ترکیبی که باعث ایجاد جو آسمانی می شود و همه را عاشق خود می کند. با قدم زدن در این باغ ، هر لحظه جلوه های ویژه ای خواهید دید که شما را به سمت خود جلب می کند و شما را در لذت غوطه ور می کند. بنابراین فقط یک بازدید کوتاه از ساختمان این باغ انجام ندهید و تا آنجا که می توانید کاوش کنید.

باغ ارم

این باغ با داشتن فضای تاریخی خود باعث می شود که شما بخواهید به گذشته سفر کنید و با مردم آن زمان همراه شوید و قلب شما می خواهد در فرهنگ زیبای این سرزمین غوطه ور شود. در این باغ می توانید با پرداخت هزینه جداگانه و گرفتن عکس یادگاری ، پوشیدن لباس های سنتی و قدیمی را نیز تجربه کنید.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که رسماً با عنوان میدان امام شناخته می شود ، میدان مرکزی اصفهان است و بخشی از یک مجموعه تاریخی است. آنچه این زمینه را از همتایان خود جدا می کند شکل مستطیل شکل آن است که با شکل دایره ای یا بیضی بسیاری از مربع های متفاوتی متفاوت است.

میدان نقش جهان

برای درک وسعت و جذابیت این میدان ، کافی است بدانید که نقش جهان وسیع تر از میدان سرخ مسکو است که یکی از وسیع ترین و مشهورترین میادین جهان است. این میدان میزبان چندین اثر تاریخی است و چندین ساختمان در آغوش خود دارد. به همین دلیل است که با بازدید از این میدان ، چند فلش نشان داده شده و بخش مهمی از گنج اصفهان را مشاهده خواهید کرد.

مسجد شیخ لطف الله

اگر در سفر خود به اصفهان وقت دارید که فقط یک جاذبه را ببینید ، باید بدون شک به مسجد شیخ لطف الله واقع در میدان نقش جهان بروید؛ شما نقاشی و نبوغ را از نزدیک تماشا کرده اید و با بهترین جلوه های هنری صفویه آشنا شده اید. بنابراین ، ما بلافاصله به معرفی این مسجد می رویم ، بنایی باشکوه که قرن ها در ضلع شرقی میدان نقوش جهان و روبروی کاخ علی قاپو ایستاده است و زیبایی آن را به عابران نشان می دهد.

مسجد شیخ لطف الله


سی و سه پل

در وسط شهر اصفهان و در بستر رودخانه زاینده رود ، پل هایی وجود دارد که هر کدام داستانی را از قلب تاریخ می گویند. یکی از آنها سی و سه پل است که از دوران صفویه به یاد می آید و شاهکارهایی در معماری ایران به حساب می آیند. بیش از 400 سال است که این پل زیبایی خود را به نمایش گذاشته و محکم ایستاده است. این پل طولانی ترین پل در زاینده رود نام دارد.

 سی و سه پل

در اطراف این پل ، استراحتگاه هایی وجود دارد که مردم اصفهان و گردشگران داخلی و خارجی که برای بازدید از این شهر می توانند از آنجا بازدید کنند ، می توانند برای گذراندن اوقات خوبی در این پل ، از آنجا دیدن کنند. غیرممکن بودن میهمان کافه ها در نزدیکی این پل باشید و از زندگی شبانه در کنار رودخانه زاینده رود لذت ببرید. کلوپ های شبانه با صدای سازها و آواز همراه هستند و زندگی جدیدی به بدنه شهر می بخشد.

چهل ستون

اصفهان شهری از الگوهای و نقوش است و میهمانی از طراحی ، رنگ ، هنر ، معماری و تاریخ را به مسافران خود هدیه می کند. در تمام این زیبایی ها و شکوه ها ، کاخ چهل ستون در اصفهان وجود دارد که به خاطر نقاشی ها و آینه های منحصر به فرد خود مشهور است و زمانی میزبان بزرگان از سراسر جهان بود.

قدمت این بنا به دوره صفویه و زمان شاه عباس اول و شاه عباس دوم باز می گردد و در وسط یک باغ بزرگ و سرسبز قرار دارد. این باغ نمونه ای عالی از یک باغ سلطنتی صفوی است و یکی از نه سایت میراث جهانی در ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

چهل ستون

کاخ چهل ستون یک بنای دیرینه از حکومت صفویه در ایران است که با معماری شگفت انگیز و اصیل خود ، گردشگران و علاقه مندان به گردشگری ایران را مجذوب خود می کند. نقاشی های باشکوه اثر تاریخی چهل ستون تنها یکی از جاذبه های آن است.

کلیسای وانک

کلیسای جامع وانک یک کلیسای تاریخی است که قدمت آن به زمان شاه عباس دوم باز می گردد. به عنوان مهمترین کلیسای جدید جلفا ، این مرکز برای آموزش کاهنان و خلفا بوده و به عنوان یک حوزه علمیه مسیحی خدمت کرده است.

بسیاری از راهبان در اینجا بزرگ شده و به بالاترین مقام های مذهبی رسیده اند. امروزه کلیسای وانک مرکز خلافت و مرکز ارتباط ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جهان است و در بین ارامنه جایگاه ویژه و بسیار مهمی دارد.

کلیسای جامع وانک

 

با گذشت زمان ، این کلیسا صحنه های تاریخی بسیاری را دیده است و امروز با نمایش آثار بی نظیر به عنوان بزرگترین موزه اصفهان به یاد می آید. کتابخانه این مجموعه با اسناد تاریخی خود که بیش از چهارصد سال جمع آوری شده ، یکی از مهمترین مراکز مطالعات ارمنستان در جهان است. فضای زیبای این کلیسا همچنین خانه ابدی چند بزرگان ارمنی را در خود جای داده است و همین امر بر اهمیت آن می افزاید.

خانه تاریخی طباطبائی

این بنا به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد ، به عروس خانه های ایرانی معروف است و شاهکار معماری باستانی محسوب می شود. این خانه به مساحت 4730 متر مربع مساحت دارد و شامل بخشهای مختلف با مصارف مختلف است.

هر گوشه از این خانه طبق اصول خاص و هوشمند ساخته شده است و در عین حال تمام نیازهای ساکنان در آن پیش بینی شده است. خانه های بزرگ به صاحبان ثروتمند خود اجازه می دادند علاوه بر خود ، فرزندان خود را بعد از ازدواج در همان خانه زندگی کنند. همچنین ، آنها محلی برای تجارت و مراسم بوده اند.

خانه تاریخی طباطبائی

تزئینات لوکس داخلی و خارجی مانند گچ کاری های هنری و استفاده از شیشه های رنگی و ارسی ، حفظ اصالت معماری ایرانی و اسلامی و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه از جمله ویژگی هایی است که خانه کاشان طباطبایی را یکی از مواردی می کند. منحصر به فرد این فرد به یکی از منحصر به فرد ترین بنای تاریخی ایران تبدیل می شود.

شاید اگر کسی از این ویژگی ها خبر نداشته باشد ، با دیدن درب جلو خانه به راحتی می تواند عبور کند اما وقتی وارد خانه می شوید ، تصاویر جدید و متفاوتی از خانه های ایرانی در ذهن شما شکل می گیرد که هرگز فراموش نمی شود.

باغ فین کاشان

باغهای ایرانی یکی از بهترین نمونه های معماری در جهان هستند زیرا ترکیبی از تاریخ ، معماری و طبیعت هستند و در همه آنها از اصول معماری به صورت هوشمند استفاده شده است. این ویژگی منحصر به فرد چنان چشمگیر است که صدها سال بعد ، از همان سبک معماری برای ساخت باغ های جدید استفاده می شود و همه چشم ها را به خود جلب می کند.

اما باغی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم باغ فین کاشان است که یک باغ بسیار معروف و مشهور در کاشان است. این باغ یک نمونه برتر از معماری باغ ایرانی است و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 باغ فین کاشان

درباره عتیقه باغ فین صحبت های زیادی شده است؛ برخی از آثار باستانی باغ را به زمان اردشیر بابکان ، بنیانگذار سلسله ساسانیان نسبت می دهند. با ارتش عرب از بیابانهای مرکزی ایران ، صحبت از باغی در این منطقه است. این منبع از وجود چشمه و باغ در منطقه بیابانی خبر می دهد.

کاخ گلستان

کاخ گلستان نامی است که در بین جاذبه های تهران می درخشد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. بیشتر افراد این مجموعه را اثری از دوره قاجار می دانند ، اما تاریخ آن به سالهای قبل بر می گردد. کاخ گلستان که بیش از 440 سال قدمت دارد ، یکی از بی نظیرترین مجتمع های تاریخی در ایران است و با زیبایی های خود قلب هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

کاخ گلستان

فقط کاخ ها و عمارتهای این مجموعه نیستند که جذاب و دیدنی هستند. منطقه گلستان با درختان برجسته و استخرها و کاشی های ساختمان تغییر می کند. می توانید در کافه بازار بخرید یا در کافی نت کوچک چای بخورید.

کاخ سعدآباد

تاریخچه کاخ سعدآباد در تهران به دوره قاجار باز می گردد و مانند بیشتر کاخ های تهران ، از آن به عنوان یک ملک تابستانی در یک باغ بزرگ استفاده می شد. سالهاست که از این کاخ استفاده چندانی نشده بود تا اینکه 18 دوره کاخ جدید در زمان پهلوی بر روی سایت ساخته شد. پس از انقلاب ، درهای این مجموعه با استفاده از موزه در معرض دید عموم قرار گرفت.

کاخ سعدآباد

پس از فروپاشی سلسله قاجار در دوره پهلوی اول ، کاخ سعدآباد محل استراحت پادشاه زمان بود و در دوره پهلوی دوم ، خانواده سلطنتی کاملاً به کاخ نقل مکان کردند. در حال حاضر مجتمع سعدآباد از 18 کاخ تشکیل شده است که هر یک زمانی کاخ خصوصی یک عضو خانواده سلطنتی بوده است.

ارگ بم

ارگ بم یک شهر باستانی است و مجموعه بزرگی از بناهای بلند و محصور در نزدیکی شهر بم در استان کرمان واقع شده است. ارگ بم قلعه بزرگی است که بالاترین قسمت آن در قلب قلعه واقع شده است. نمای باشکوه ارگ ​​باعث شده است که کل بنای قلعه به نام ارگ بم ساخته شود. ارگ در جاده ابریشم قرار دارد و تا سال 1850 میلادی مرفه بود ، اما هنوز مشخص نیست که چرا مردم آنجا را ترک کردند.

ارگ بم

اگرچه در مورد تاریخ شکل گیری این ارگ تاریخی بین دوره اشکانیان و حتی دوره های قبلی در دوره هخامنشیان اختلاف نظر وجود دارد ، اما بیشتر ساختمانهایی که قبل از زلزله بنا شده اند به دوره تیموریان به دوره قاجار نسبت داده می شوند. اما بخش هایی مانند ایوان مسجد بزرگ با مقیاس بزرگ و متنوع آن ، دوره های بسیار قدیمی را یادآوری می کند (مانند قرن چهارم هجری در دوره سامانی تا قرن هفتم هجری در دوره سلجوقی). سرانجام ، ارگ بم در دوره قاجار خالی شد.

باغ شازده ماهان کرمان

در گذشته نه چندان دور ، در وسط جاده از کرمان به بم و در امتداد جاده ابریشم باستانی ، به نظر می رسید بهترین مکان برای ساخت یک باغ اشرافی است که بعدها به باغ شازده ماهان معروف شد. امروز این باغ هنوز ایستاده است و جلال و زیبایی خود را در دل کویر به هر رهگذری نشان می دهد و مانند یک جواهر روی انگشتر در سرزمین بیابانی کرمان می درخشد.

باغ شازده ماهان

امروزه این باغ چشم نواز علاوه بر حفظ ارزش های تاریخی و معماری خود ، به تفرجگاهی تبدیل شده و از امکاناتی همچون هتل ها و رستوران ها بهره می برد. این باغ چنان محبوب است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آغاز سال جشن بگیرند و شروع متفاوتی نسبت به سال دارند. گردشگران خارجی این شاهکار را در سفر خود به ایران از دست نمی دهند و لحظات به یاد ماندنی را در این بنای تاریخی جهان می گذرانند.

چغازنبیل

در استان خوزستان بنایی باستانی و باشکوه بنام زیگورات چغازنبیل وجود دارد. این بنای معبدی است که در سال 1250 قبل از میلاد توسط انتاش گال یا انتاش ناپیریشا ، یکی از حاکمان ایلامی ساخته شده است.

زیگورات چغازنبیل

آسیاب های آبی شوشتر

در دوره هخامنشیان تا ساسانیان ، ساكنان ایران مجموعه ای از پل ها ، سدها ، آسیاب ها ، آبشارها ، كانال ها و تونل های عظیم را برای استفاده بیشتر از آب ایجاد كردند. امروزه تنها بخشی از این ساختار پیچیده باقی مانده است ، اما ریزش آب حاصل از پساب های آسیاب باعث ایجاد آبشارهای مصنوعی زیبایی شده است که در محوطه هایی مانند حوضچه جاری می شوند و منظره ای خیره کننده از شهر ایجاد می کنند.

آسیاب های آبی شوشتر

این مجموعه را می توان یک موزه زنده از صنعت باستان آب ایران باستان دانست ، که این اثبات دانش پیشرفته ایرانیان در علوم مهندسی آب است ، دانشی که بسیاری از آن نمی دانند. بستن رودخانه کارون در امتداد پل بر روی رودخانه ای که بیش از 2 متر عرض دارد و سپس کنترل جریان آب و بالا بردن سطح آب و ارسال آن به زمین های کشاورزی بیش از 1700 سال پیش با ابزارهای آن زمان قابل چشم پوشی نیست.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

مجموعه صومعه و آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی بنای نادری از معماری اسلامی در قرون وسطی است که تنها اثر ثبت شده در اردبیل است. همانطور که از نام آن پیداست ، این بنا صومعه و محل عبادت بود و بعداً شامل جسد مؤسس این مجموعه و چند بزرگان صفوی نیز بود.

به غیر از شیخ صفی الدین اردبیلی ، سلطان صفوی و بنیانگذار این صومعه ، چندین فرمانروای بزرگ صفوی ، بزرگان و سلاطین مانند شاه اسماعیل اول (اولین پادشاه صفوی) ، همسر شاه اسماعیل (مادر شاه طهماسب) و قربانیان جنگ شیروان و چالدران نیز در این مجموعه دفن شده است.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

این مجموعه علاوه بر نمایش معماری ایرانی ، زیباترین و چشم نوازترین انواع کاشی های معرق و مقرنس ، گچ کاری ، کتیبه های زیبا و نفیس توسط خوشنویسان مشهور صفوی مانند میر عماد ، میر قوام الدین و محمد اسماعیل ، حکاکی های منحصر به فرد است ، نقره ، طلاکاری و طلاکاری ، نقاشی و غیره نیز از جمله مهمترین آثار تاریخی ایران به شمار می رود.

طاق بستان

کتیبه حک شده داریوش در مجموعه جهانی بیستون یکی از آثار ثبت جهانی ایران است. محوطه تاریخی بیستون با وجود آثار تاریخی بیشمار مانند مجسمه هرکول دوم ، تسکین مهرداد دوم ، فرهاد ترش ، پل بیستون ، کاروانسرای شاه عباسی ، جاده شاهی و غیره یکی از مناطق باستانی و مهم باستان شناسی ایران است. .

دشت بیستون و کوه مقدس آن از دیرباز برای مردم بسیار مهم بوده است و پادشاهان از مسیرهای نزدیک سرزمین های مختلف را پرسه می زنند. غارهایی در کوه بیستون وجود دارد که علائم حضور انسان را از زمان پارینه سنگی نشان می دهد.

طاق بستان

آنچه ما به عنوان طاق بستان می شناسیم ، مجموعه ای از سنگ نگاری ها و کتیبه های مربوط به دوره ساسانی است که در محله طاق بستان در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. قدمت این سایت به قرن سوم میلادی باز می گردد و یکی از با ارزش ترین آثار تاریخی ایران و حتی جهان به حساب می آید.

تاجگذاری خسرو پرویز ، تاج گذاری اردشیر دوم ، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و برخی کتیبه ها یا کتیبه ها به خط پهلوی ، شکار گراز توسط اسبی ها و نوازندگی موسیقی با چنگ و سایر آلات موسیقی از جمله نقوش برجسته است. در این مجموعه دیده می شود.

زیارتگاه چک چک

چک چک یا پیر سبز نام زیارتگاهی در نزدیکی اردکان در استان یزد است که همه زرتشتیان سراسر جهان آن را مقدس می دانند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آنها با تمام وجود ، این حرم را دوست دارند و آن را سمبل وحدت و همگرایی جامعه زرتشتی می دانند.

زیارتگاه چک چک

علاوه بر اهمیت مذهبی این مکان ، وجود آب و درختان سرسبز از عواملی است که آن را از دیگر زیارتگاه های زرتشتیان یزد متمایز می کند. اتاق های ساده و تمیز نمازخانه که برای زائران زرتشتی طراحی شده است نیز از جمله جاذبه های آن است. چمبرهایی که قدیمی ترین آنها به زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد.

کارشناسان دینی و تاریخی هنوز درباره چگونگی به وجود آمدن این مکان مقدس موافق نیستند. گویا این زیارتگاه مانند یک راز در قلب یک کوه قرار دارد و فقط معجزه خلقت را برای رهگذران نشان می دهد.

قلعه رودخان

قلعه رودخان گیلان مکانی است که به شما امکان می دهد تمام دوران تاریخ و گردشگری طبیعت را تجربه کنید. قلعه ای تاریخی در قلب طبیعت که سرما و گرمای روزها را چشیده و هنوز محکم ایستاده است.

قلعه رودخان گیلان

اگر تعداد مراحل قلعه رودخان را برای شما تعریف کنیم ، ممکن است در بازدید از این ساختمان دیدنی تردید داشته باشید ، اما کافی است نگاهی به عکس های قلعه رودخان بیندازید تا صعود این پله بلند را تجربه کنید و بیش از 1000 قدم طی کنید.

کویر لوت

کویر لوت یا دشت لوت در بین گسلهای نهبندان در شرق و سد نایبند در غرب واقع شده و بین استان های خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده است. لوط اولین اثر ثبت شده طبیعی در سایت میراث جهانی یونسکو در ایران است. کویر از دو بخش ویژه تشکیل شده است. یک قسمت کویری با شن و ماسه و یک قسمت کویری.

کویر لوت

به همین دلیل ، فقط نمی توان نام کویر را نام برد. صحرای لوت بخش بزرگی از ایران است و هنوز چیزهای زیادی برای گفتن در آن وجود دارد.

این کویر به دلیل شگفتی های خاص خود ، همیشه مجموعه ای از "بیشترین" بوده است. گرمترین نقطه روی زمین سالهاست که ویژگی این منطقه است. این کویر به دلیل اشکال مختلف کویری ، مورد توجه بسیاری از کوهنوردان و محققان بیابانی قرار گرفته است و همین امر باعث شده است تا این افراد به داغترین نقطه روی زمین سفر کنند.

جزیره هرمز

جزیره هرمز جزیره کوچک خلیج فارس نامیده می شود. یک جزیره مکانی پر از رنگ های مختلف به همراه آب با فرهنگ کاملاً متفاوت است به گونه ای که وقتی وارد آن می شوید گویا وارد سیاره دیگری شده اید. به جرات می توان گفت جزیره هرمز جزیره رنگها و شگفتی هایی است که از قلب دریا پدید آمده است.

این جزیره از خاک های رنگارنگ گرفته تا معماری عجیب و غریب دارای جاذبه های بسیاری است که در هر گوشه آن داستانی شگفت انگیز برای شنیدن و طرحی برای دیدن وجود دارد. جالب است بدانید که خاک هرمز در هفتاد رنگ دیده می شود. خاک جزیره هرمز یکی از شگفتی های این جزیره است. این منطقه فقط یک جزیره نیست ، می توان گفت که این سرزمین عجایب است.

جزیره هرمز

مهمترین ویژگی هرمز رنگ خاک ساحل و جزیره و دره نمکی در این جزیره است. حدود سه سال و در نیمه دوم سال که بهترین فصل سفر به مناطق جنوبی است ، هنرمندان با استفاده از خاکهای رنگی این جزیره در حال ترسیم فرش خاکی هرمز هستند.

دره ستارگان

آنچه به عنوان دره ستارگان یا ستاره ها شناخته می شود ، دره فرسایش یافته در قلب جزیره قشم است که حدود 15 متر عمق دارد و بینندگان آن را با شگفتی های بی نظیر متحیر می کند. طبیعت جنوب ایران در ضلع شمالی جزیره و در نزدیکی روستای بارک خلف ویژگی های زمین شناسی عجیب خود را به نمایش گذاشته است.

دره ستارگان

کافیست از روستای بارک خلف عبور کرده و یک جاده خاکی کوتاه را طی کنید تا به ورودی این دره شگفت انگیز برسید. وقتی وارد دره می شوید ، مجسمه های غول پیکر به تدریج ظاهر می شوند و شما را احاطه می کنند.

هر کدام از آنها شکل منحصر به فردی دارند و هر لحظه جلوه خاصی به خود می گیرند. هرچه بیشتر بروید ، بیشتر در این زیبایی خیره کننده غوطه ور می شوید و کم کم سکوت تمام وجود شما را تحت الشعاع خود قرار می دهد ...

آنچه در مقابل شما قرار دارد بیش از دو میلیون سال قدمت دارد و در اثر فرسایش خاک ، سنگ و ماسه در طی دوره زمین شناسی زمین شناسی (حدود 2 میلیون سال) ایجاد شده است. برای شکل گیری این دره باد وزش باد کرده و باران و رعد و برق زیادی را باران کرده است تا چنین شاهکاری را نشان دهد.

تأثیر فرسایش مکانیکی آب جاری به دلیل بارندگی تأثیرگذارترین عامل در شکل گیری این پدیده و عواملی مانند اختلاف جنسیت و مقاومت لایه های مختلف ، وجود رگه ها و بین لایه های گچ یا گچ و حرکات و فشارهای داخلی زمین نیز بر آن تأثیر گذاشته است.

 

برچسب ها

جاذبه های گردشگری در ایران به همراه عکس دیدنی ترین شهرهای ایران لیست دیدنی های ایران دیدنی های ناشناخته ایران جاذبه های دیدنی و گردشگری ایران دیدنی ترین طبیعت های ایران جاهای دیدنی ایران دیدنی ترین جاذبه های طبیعی ایران مکان های دیدنی طبیعی ایران جاذبه های دیدنی شمال ایران بهترین دیدنی های ایران دیدنی های زیبای ایران شهرهای دیدنی ایران مکان های دیدنی ایران برای سفر روستا های دیدنی ایران مکان های دیدنی ایران در فصل تابستان دیدنی های جنوب ایران جاذبه های دیدنی ایران چیز های دیدنی ایران مکان های دیدنی خاص ایران دیدنی های تاریخی ایران شهر های دیدنی ایران برای مسافرت مکان های دیدنی ایران دیدنی های مشهور ایران دیدنی های معروف ایران جاذبه های گردشگری در ایران محبوب ترین دیدنی های ایران محبوب ترین جاذبه های توریستی ایران دیدنی های بکر ایران



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی