پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای باستانی سنگی کندوان: روستای کندوان یکی از جاذبه های زیبا ، بی نظیر و مؤثر در گردشگری ایران در استان آذربایجان شرقی است. این خانه های خارق العاده خود به شکل زنبورهای عسل در صخره های صخره ای مشهور است.

روستای باستانی سنگی کندوان

چگونه روستای کندوان ایجاد شده است؟

روستای کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در 60 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است. یکی از نکات جالب در مورد این معجزه طبیعی این است که دهکده کندوان با برهم کنش های آتشفشانی بین کوه سهند و سایر کوه های آتشفشانی آن منطقه هزاران سال در یکی از مرفه ترین مناطق ایران ایجاد شده است.

روستای باستانی سنگی کندوان

ملاس و گدازه از فعالیت های کوه های آتشفشانی در طی سالیان متمادی پرتاب و جمع می شوند. همچنین ، این توده ها به دلیل وجود عوامل طبیعی مانند باد و باران تغییر شکل یافته و به مناطقی تبدیل شده اند که در روستای کندوان مشاهده می کنید.

روستای باستانی سنگی کندوان

اگرچه مرزهای ورودی روستای کندوان به دلیل عوامل جوی آسیب دیده است ، اما مرزهای شرقی و شمالی روستا به دلیل تپه های مرتفع نسبتاً سالم باقی مانده است.

روستای باستانی سنگی کندوان

روستای کندوان به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند در جاذبه های ملی ایران به ثبت رسیده و دارای شهرت جهانی و برخلاف دو دهکده سنگی دیگر در جهان است. یکی روستای کادادوکیا در ترکیه و دیگری روستای داکوتا در ایالات متحده ، روستای کندوان تنها روستای صخره ای است که در حال حاضر افراد محلی در آنجا زندگی می کنند.

تاریخچه روستای کندوان

در مورد باستان روستای کندوان هیچ اجماع وجود ندارد. برخی از کاوش های باستان شناسی تاریخ روستا را حدود 6000 سال پیش تخمین زده اند ، و برخی دیگر می گویند که این تنها متعلق به 3000 سال پیش است. البته در برخی نوشته‌ها و کتیبه‌ها نیز آمده است که تاریخ اسکان در این روستا متعلق به قرن هفتم هجری ، دوره حمله مغولان است.

روستای باستانی سنگی کندوان

در آن زمان ، مردم در دهکده دیگری ، در 2 کیلومتری غرب کندوان ، تصمیم می گیرند که از مغولان دور بمانند و به همین دلیل در کنار آنها به دشت بروند. آنها به آرامی شروع به خزیدن روستا با دست خود می کنند تا بتوانند خود را در داخل خود پناه بگیرند و محل اقامت آنها در روستای کندوان آغاز شده است.

معماری روستای کندوان

معماری روستای کندوان از معماری صخره ای است. این سبک از دو نوع معماری برخوردار است و مطالعه آن به ما کمک می کند تا تاریخ و پیشینه این مکان را بهتر بشناسیم. در شکل معمول معماری مانند معماری ایرانی که هر روز با آن سر و کار داریم ، ابتدا مواد و سپس فضا و حجم را ایجاد می کنیم ، اما در معماری صخره ای این کاملاً برعکس است و بنابراین اهمیت بیشتری دارد.

روستای باستانی سنگی کندوان

در نمونه اول معماری صخره ای که روستای کندوان در این طبقه قرار دارد ، افراد برای ایجاد فضاهای بی شماری مانند خانه ها ، قفسه ها و انبارها صخره های بزرگ ، رایگان و جداگانه ای ایجاد می کنند. نمای بیرونی این گونه از سنگها ، حکاکی و تزیین آن است.

روستای باستانی سنگی کندوان

به دلیل خاص بودن مواد موجود در این سنگها که از بین نمی روند ، می توانند پنجره ها را به مجموعه های حک شده اضافه کنند. معماری کاپادوکیا در ترکیه از این رویکرد پیروی می کند.

اما در نوع دوم معماری صخره ای ، فقط می توان چند فضای درون صخره ها و تپه ها ایجاد کرد و آنها نمی توانند ویندوزهای نمای بیرونی را تغییر دهند. روستای صخره ای میمند نمونه خوبی از این نوع معماری است.

زندگی در روستای کندوان چگونه است؟

از آنجا که روستای کندوان در دامنه کوههای سهند واقع شده است ، از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است و در اطراف آن زمینهای زیادی از باغ ها و باغ های سرسبز وجود دارد ، به همین دلیل عشایر در آنجا به عنوان مکانی برای زادگاه خود انتخاب می کنند و آنها دارای سنت های زیادی هستند. فرهنگ خاص ایرانی برای خودشان.

روستای باستانی سنگی کندوان

شغل مردم روستای کندوان

مردم روستای کندوان بیشتر کشاورز و دامداری هستند اما در سالهای اخیر بسیاری از گردشگران به دلیل جاذبه های آن به ایران سفر می کنند تا از این مکان دیدن کنند و همین امر باعث شده است تا برخی از مردم این روستا مشاغل دیگری را نیز اشغال کنند.

شهرت جهانی روستای کندوان

این آمار نشان می دهد که هر ساله حدود 300 هزار گردشگر در تورهای ایرانی خود از روستای کندوان بازدید می کنند ، به همین دلیل هتل ها و استراحتگاه های زیادی در این روستا و اطراف آنها برای این گردشگران ساخته می شود.

روستای باستانی سنگی کندوان

اقامت در روستای کندوان

هتل لاله یکی از بهترین و زیباترین هتل های روستای کندوان است. البته در این روستا اتاق های اجاره ای هم برای اقامت در روستای کندوان می باشد که می توانید رزرو کنید.

سوغات روستای کندوان

پیشنهاد می کنیم اگر به این دهکده بروید ، سوغاتی های ایرانی را از اینجا مثل عسل و آجیل خریداری کنید.

بهترین فصل برای سفر به روستای کندوان کی است؟

تابستان بهترین فصل برای سفر به روستای کندوان است. هوای دلپذیر رشته کوه کوه سهند ، رودخانه در حاشیه روستا ، طبیعت سبز و نفس گیر روستای کندوان در این فصل در تابستان آن را به یک مقصد محبوب تبدیل کرده است.

روستای باستانی سنگی کندوان

البته لازم به ذکر است که در تابستان ، روستای کندوان بیش از هر فصل دیگری بازدید کننده دارد و در آنجا شلوغ خواهد شد.

امکانات روستای کندوان

از امکانات موجود در روستای کندوان می توان به برق ، لوله کشی ، پارک های تفریحی ، مساجد ، مدارس ، توالت ها ، فروشگاه های مواد غذایی و سوغات ، بوفه ، رستوران ، هتل و اتاق اجاره ای اشاره کرد.

روستای باستانی سنگی کندوان

خوب است بدانید که در مقابل روستا یک پارک وسیع وجود دارد و امکاناتی مانند زمین بازی کودکان ، استراحتگاه ها ، دستشویی ها و کلیساها وجود دارد.

مسیر دسترسی به روستای کندوان

آدرس: دهکده راکی ​​کندوان روستایی - 22 کیلومتری جاده اسکو به کندوان - اسکو - استان آذربایجان شرقی

برای رسیدن به روستای کندوان ، در صورت استفاده از کرایه اتومبیل در خدمات ایرانی یا رانندگی ماشین شخصی خود ، باید از شهرهای آذربایجان شرقی به اسکو بروید. سپس باید جاده را از اسکو به سمت جنوب شهر شروع کرده و جاده خیابان چایکنار را طی کنید.

روستای باستانی سنگی کندوان

پس از گذر از شهر اسفنجان ، در 7 کیلومتری به یک جاده دو طرفه خواهید رسید. راه سمت چپ شما را به روستای کندوان منتقل می کند.

برچسب ها

تاریخچه ی روستای کندوان معماری روستای کندوان روستای قدیمی کندوان روستای کله قندی کندوان روستا گردشگری کندوان اقامت در روستای کندوان فاصله روستای کندوان از تبریز فاصله روستای کندوان تا سرعین روستای کندوان قدیم عکسهای روستای کندوان تبریز فاصله روستای کندوان تا تهران روستای کندوان هتل صخره ا روستای صخرهای کندوان روستای کندوان صخره ای روستای کندوان شهر اسکو سوغات روستای کندوان روستای صخره ای کندوان روستای سنگی کندوان عکس روستای زیبای کندوان روستای کندوان در زمستان روستای زیبای کندوان رزرو هتل روستای کندوان روستای کندوان روی نقشه روستای کندوان در کجاست خانه روستای کندوان جمعیت روستای کندوان تبریز جاده روستای کندوان تبریز روستای کندوان تبریز عکس تبریز به روستای کندوان چگونه به روستای کندوان برویم دسترسی به روستای کندوان روستای کندوان ایران روستای کندوان به چه چیزی مشهور است روستای کندوان برای کجاست سفر به روستای کندوان روستای کندوان آذربایجان شرقی روستای کندوان اسکو روستای کندوان اردبیل روستای کندوان اسکو آذربایجان شرقی روستای کندوان تبریز روستای باستانی سنگی کندوان روستای کندوان در تبریز روستای کندوان کجاست روستای کندوان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی