پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

مکانهای برتری که باید در شیراز دید: شیراز یکی از شهرهای بسیار دیدنی است که مکان های دیدنی بسیار مشهور و بی نظیری دارد. شیراز به دلیل اینکه دارای تاریخی کهن و قدیمی و همچنین شهر شعر و ادب فارسی است که با بازدید از مقبره شاعران ایرانی بنام می فهمید که چقدر قلب ایرانیان نزدیک به شعر و ادب فارسی است. جاهای دیدنی شیراز بسیار شگفت انگیز است و به همین دلیل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برای گشت و گذار در شیراز باید چند روزی را با اقامت در شیراز سپری کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید. برای اینکه اجاره ویلا ارزان در شیراز داشته باشید با ما همراه باشید.

هزینه اقامت در شیراز

شیراز یکی از شهرهای دیدنی ایران است که نمی شود از دیدن این همه زیبایی صرفه نظر کرد. اجاره ویلا در شیراز بسته به اینکه ویلا , سوئیت و یا هتل در کجای شهر , با چه امکاناتی و همچنین دارای چند اتاق خواب و میزان تمیزی آن  با یکدیگر متفاوت است

14 مکان برتر شیراز که حتما باید دید

دیدنی های شیراز پرسپولیس

پرسپولیس یکی از مکان های برجسته و معروف پرسپولیس است که چشم هر ببینده ای را خیره می کند. این بنای دیدنی در 70 کیلومتری شیراز قرار دارد اما هر دقیقه در اینجا ماندن ارزش دیدن را دارد. شکوه و جلال و عظمت این ینا شما را متحیر میکند و قطعا گذر زمان را هرگز نخواهید فهمید.

تخت جمشید میراث جهانی یونسکو است که در زمان داریوش اول با شکوه ساخته شده و بعداً مورد حمله اسکندر بزرگ قرار گرفته است.

دیدنی های شیراز پرسپولیس

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز پاسارگاد

پاسارگاد پایتخت کوروش بزرگ و آخرین مکان استراحت وی بود. معروف ترین بنای باقیمانده این مکان ، مقبره خود کوروش و بقایای کاخ وی است. برای دیدن پاسارگاد در حدود 2 ساعت دیگر باید رانندگی کنید و اگر تصمیم دارید که در اقامت در شیراز داشته باشید بهترین اقامتگاه را میتوانید در این منطقه اجاره کنید.

دیدنی های شیراز پاسارگاد

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز نقش رستم

نقش رستم یکی دیگر از مکانهای مورد علاقه برای بازدید در شیراز است. مهمترین بناهای تاریخی مقبره های 4 پادشاه هخامنشی از جمله داریوش بزرگ است که به صورت صخره حک شده است. مقبره ها بعداً پس از فتح اسکندر کبیر به غارت رفت.

دیدنی های شیراز نقش رستم

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز آرامگاه حافظ

حافظ یکی از محبوب ترین چهره ها در بین ایرانیان است. بیشتر شعرهای او به عشق و ایمان مضمون است. "خواندن حافظ" موضوعی در ایران است که به طور مرتب توسط هر کس از نوجوانان , جوانان گرفته تا نسل های بالاتر انجام می شود.

اشعار او نیز اغلب در موسیقی سنتی و خوشنویسی فارسی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نمی دانید او کیست یا هرگز قطعات او را نخوانید ، حتما قبل از عزیمت به این مکان ، مطاله ای در موردش داشته باشید. این قطعاً باعث می شود تجربه به طرز چشمگیری متفاوت شود.

دیدنی های شیراز آرامگاه حافظ

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز آرامگاه سعدی

سعدی یکی دیگر از بزرگترین شاعران ایرانی دوره قرون وسطی است. او به خاطر افکار عمیق اخلاقی خود در سراسر جهان نقل می شود. او مردی فرهیخته بود که به دلیل حمله مغول ها به مدت چندین دهه در سرگردان جهان اتفاق افتاد. او در مورد تجربیات ، مشاهدات و افرادی که در طول سفر با آنها ملاقات می کند می نوشت که بیشتر آنها بازمانده جنگ هستند. قطعات وی نشانگر تجربیات دست اول ایرانیان عادی است که در طول حمله آشفته مغول دچار آوارگی و عذاب شده اند.

دیدنی های شیراز آرامگاه سعدی

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز شاه چراغ

سومین آرامگاه مقدس ایران ، ضیافتی برای حواس است. متأسفانه عکاسی مجاز نیست اما بعد از نماز عصر وارد اینجا می شوید و جو فقط الهی است! مجموعه ای از آثار آینه کاری ، کاشی کاری و اساساً یک موزه عظیم تزئینات معماری ایرانی وجود دارد. پوشیدن چادر اجباری است اما در صورت نداشتن آنها در ورودی تهیه می شود.

دیدنی های شیراز شاه چراغ

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز حرم علی ابن حمزه

معادل کوچکتر و باریک تر از شاه چراغ ، حرم علی بن حمزه زیارتگاه فروتنانه ای است با آینه های چشم نواز و کارهای کاشی کاری. از شاهچراغ بسیار محبوب تر است اما از نظر زیبایی چیزی کوتاه نیست.

دیدنی های شیراز حرم علی ابن حمزه

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز مسجد صورتی (مسجد نصیرالملک)

عکاسی ترین اثر معماری ایران مسجد نصیرالملک است که با کاشی های رنگی و پنجره های شیشه ای رنگی آراسته شده است.

دیدنی های شیراز مسجد صورتی

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز باغ ارم

باغ ارم در ادبیات فارسی و شعرهای فارسی اغلب به عنوان بهشت ​​زمینی نقل شده است. سبک سنتی آن در طراحی باغ در سراسر جهان تأثیر داشته است ، از باغهای الهامرا در اندلس گرفته تا بزرگترین تعبیر آنها در تاج محل آگرا. باغ ارم نمایشی خیره کننده از همه عناصر باغ ایرانی است و قطعاً هر زمان که نیاز به آرامش داشته باشید لحظه ای لذت را نشان می دهد.

دیدنی های شیراز باغ ارم

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز موزه نارنجستان / خانه قوام

ایرانیان ثروتمند همیشه هنگام ساختن خانه های خود ، از علاقه خاصی برخوردار بودند. در سرتاسر ایران می توانید خانه های زیبایی با معماری خیره کننده و تزئینات اسیرکننده پیدا کنید که قبلاً متعلق به خانواده های ثروتمندی بود که در حال حاضر موزه های عمومی هستند. خانه قوام بهترین نمونه این خانه ها در شیراز است و ارزش دیدن دارد.

دیدنی های شیراز موزه نارنجستان

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز ارگ کریم خان

ارگ کریم خان در دوره زندیه زند به عنوان محله های زندگی پادشاه ساخته شده است. بعداً در دوره قاجار به صندلی فرمانداری تبدیل شد و پس از سقوط آنها ، به زندان تبدیل شد. یک موزه زیبا در داخل وجود دارد که برخی از رویدادهای ویژه را که در این قلعه رخ داده است به تصویر می کشد.

دیدنی های شیراز ارگ کریم خان

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز حمام وکیل

حمام های عمومی در فرهنگ ایرانیان قبل از اسلام وجود داشته اما بعدها به دلیل نقش مهمی که در اصول اسلامی داشته اند ، از آنجا که خلوص آیین از طریق شستن بدن شخص حاصل می شود و از ضروریات زندگی مذهبی به شمار می آمد ، بسیار مهمتر شده اند. بسیاری از این حمام ها هنوز هم در سراسر کشور پراکنده هستند. حمام وکیل نمونه ای کاملی است که با پیشرفت ترین تکنیک های معماری زمان خود مورد ستایش قرار گرفته است.

دیدنی های شیراز حمام وکیل

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز مسجد وکیل

یکی دیگر از نمایش های حیرت انگیز معماری ایران ، مسجد وکیل با کاشی کاری های خیره کننده ای روبرو است. تالار بزرگ نمازخانه با ستونهای بی شماری که دارد ، این اثر هنری استثنایی را در مقایسه با سایر مساجد ایران به وجود آورده است.

دیدنی های شیراز مسجد وکیل

مکانهای برتری که باید در شیراز دید

دیدنی های شیراز بازار وکیل

بازارهای به طور معمول بهترین مکان برای خرید سوغات و صنایع دستی از هر شهری هستند. بازار وکیل یکی از این بازارهای دیدنی است به خصوص اگر به دنبال فرش ، عتیقه فروشی یا ادویه جات هستید! همچنین یک فروشگاه بزرگ فالوده در بازار وجود دارد و شما نمی خواهید شیرازی را بدون کاسه فالوده ترک کنید.

دیدنی های شیراز بازار وکیل
 

برچسب ها

دیدنی های شیراز که نزدیک هم هستند دیدنی های شیراز مسجد وکیل لیست دیدنی های شیراز مکان های دیدنی طبیعی شیراز مکان های دیدنی شیراز که نزدیک هم هستند جاذبه های گردشگری و دیدنی شیراز مکان های دیدنی شیراز برای عکاسی جاهای دیدنی داخل شهر شیراز دیدنی های شب شیراز جاذبه های دیدنی شهر شیراز دیدنی های شهر شیراز مکان های دیدنی و زیارتی شیراز مکان های دیدنی سرپوشیده شیراز مکان های دیدنی و زیبای شیراز زیباترین مکان های دیدنی شیراز تمام دیدنی های شیراز دیدنی های تفریحی شیراز دیدنی های تاریخی شیراز دیدنی های پاسارگاد شیراز دیدنی های بازار شیراز دیدنی های شیراز باغ جهان نما دیدنی های بکر شیراز دیدنی های شیراز در اردیبهشت دیدنی های شیراز در ایران دیدنی های شیراز با ادرس دیدنی های شیراز ارگ کریم خان دیدنی های شیراز با آدرس دیدنی های شیراز روی نقشه مکان های معروف شیراز شیراز کجا بریم؟ اجاره ویلا در شیراز مکان های دیدنی شیراز دیدنی های استان شیراز دیدنی های اطراف شیراز اقامت در شیراز بناهای تاریخی شیراز جاذبه های گردشگری در شیراز دیدنی های شیراز در پاییز دیدنی های شیراز در تابستان دیدنی های شیراز در بهار مکان های برتر شیراز جاهای دیدنی شیراز دیدنی های شیراز مکانهای برتری که باید در شیراز دید



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی