پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار اسکلیم سوادکوه یکی از جاذبه های دیدنی گردشگری مازندران است که در وسط جنگل های لفور هیرکانی قرار دارد. آبشار اسکیلیم یکی از زیباترین آبشارهای جنگلهای لفور است که از یک تپه جنگلی 1000 متری بیشتر به وجود آمده است. آبشارها و دریاچه های شگفت انگیزی بین تپه و رودخانه اسکیلیم وجود دارد. لفور سرزمین آبشارها نامیده می شود زیرا بیش از 84 آبشار کوچک و بزرگ دارد. این منطقه به ویژه برای ماجراجویانی که دوست دارند یک شب اقامت در جنگلهای آرام در یک کلبه دنج را تجربه کنند توصیه می شود. پیشنهاد ویژه ما اجاره کلبه جنگلی دنیز و کلبه جنگلی الیزه می باشد.

شماره تماس اجاره کلبه در سوادکوه : 09114481870 

چگونه می توانیم به آبشار اسکلیم بریم؟

آبشار اسکلیم حدود ۲۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید از جاده تهران- فیروزکوه به سمت منطقه سوادکوه و شیرگاه حرکت کنید. زمان تقریبی رسیدن به آبشار اسکلیم حدود ۳ ساعت می‌باشد. در مسیر حرکت خود به سمت سوادکوه شما از شهر دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیرآب، شیرگاه عبور خواهید کرد.

آبشار اسکلیم سوادکوه

آبشار اسکلیم کجاست؟

آبشار اسکلیم که در بین مردم بومی به گالش کلا هم مشهور است ، بخشی از منطقه محافظت‌ شده لفور توسط سازمان محیط‌ زیست ایران به‌حساب می‌آید. این آبشار و جنگل‌های آن بخشی از شهرستان سواد‌کوه هستند. این شهر کوچک با طبیعت شگفت‌آور از شمال به قائم‌شهر، از جنوب به سواد‌کوه، از غرب به بابل و از شرق به شهر ساری می‌رسد.

جنگل‌های لفور از مشهور‌ترین دیدنی‌های منطقه‌ هستند که همیشه یکی از مقاصد گردشگری مسافران بوده‌اند. به‌علت نزدیکی این ناحیه به شهر تهران تورهای بسیاری برنامه یک روزه برای گردش در جنگل لفور ترتیب می‌دهند.

فاصله آبشار اسکلیم تا لفور چقدره؟

 فاصله آبشار اسکلیم تا لفور 29 کیلومتر و فاصله زمانی حدودا 17 دقیقه می باشد.

بهترین فصل سفر به جنگل لفور کی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به لفور و لذت بردن از طبیعت زیبای آن است.

دیدنی های جنگل لفور سوادکوه

جنگل لفور دارای مکانهای دیدنی و شگفت انگیزی برای تماشا است. آب و هوای تازه ، آبشارها ، رودخانه ها و چشمه ها در میان جنگل های متراکم صحنه های خیره کننده ای ایجاد کرده است که گردشگران زیادی را به منطقه جلب می کند.

آبشار اسکلیم حدود 32 متر ارتفاع دارد و 200 استخر کوچک آهکی در اندازه های مختلف وجود دارد. از دیگر فعالیتهای تجربه در منطقه می توان به پیاده روی ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، قایقرانی و قایقرانی در رودخانه اشاره کرد.

آبشار اسکلیم سوادکوه

جنگل هیرکانی از جاهای دیدنی ابشار اسکلیم سوادکوه

فراموش نکنید که وقت خود را در کوهنوردی در جنگلهای شگفت انگیز هیرکانی بگذرانید. جنگلهای هیرکانی قوس سبز جنگلی را تشکیل می دهد که از قفقاز به غرب و از مناطق نیمه بیابانی به شرق جدا می شود . توده جنگلی منحصر به فردی که از جنوب شرقی آذربایجان به سمت شرق تا استان گلستان ، در ایران امتداد می یابد.

جنگل هیرکانی حاوی مهمترین زیستگاههای طبیعی برای حفاظت درجا از تنوع زیستی ، از جمله مناطقی است که از نظر علم یا حفاظت دارای گونه های تهدید شده با ارزش جهانی برجسته هستند. همچنین حاوی پدیده های طبیعی عالی یا مناطقی از زیبایی طبیعی استثنایی و اهمیت زیبایی شناسی است.

آبشار اسکلیم سوادکوه

این نمونه های برجسته در ثبت فرآیندهای مهم زمین شناسی در حال انجام در توسعه ساختارهای زمینی و ویژگی های قابل توجه ژئومورفیک یا فیزیولوژیکی است. همچنین نمونه بارز آن نمایانگر فرایندهای قابل توجه زیست محیطی و بیولوژیکی در روند تکامل و توسعه زمینی ، اکوسیستم ها و جوامع گیاهان است.

در سفر به اسکلیم شب را کجا بمانیم؟

این منطقه پر از خانه های بوم‌گردی و کلبه های چوبی و کاه گلی در دل جنگل است که می‌توانید یک شب را در روستا سپری و زندگی روستایی را تجربه کنید. چادر زدن در جنگل یا در حاشیه‌ سد لفور با رعایت نکات ایمنی نیز می‌تواند تجربه هیجان انگیزی برایتان رقم بزند. 

پرسش‌های متداول در مورد آبشار اسکلیم

آبشار اسکلیم رود کجاست؟

آبشار اسکلیم رود در استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، بخش لفور قرار دارد و فاصله آن از تهران حدود ۲۵۰ کیلومتر است.

چگونه می‌توانیم به آبشار اسکلیم رود برویم؟

برای رسیدن به اسکلیم رود، جاده‌ تهران- فیروزکوه را به‌سمت منطقه سوادکوه و شیرگاه پیش بگیرید. در مسیر حرکت خود به‌سمت سوادکوه، شما از شهر دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیرآب و شیرگاه عبور خواهید کرد. حدود سه ساعت طول می‌کشد تا به این منطقه برسید. سپس برای رسیدن به پای آبشار باید دو تا سه ساعت جنگل‌پیمایی کنید و خود را به رودخانه‌ اصلی اسکلیم برسانید. در این مسیر قبل از رسیدن به آبشار اصلی، چندین آبشار و حدود ۲۰۰ حوضچه‌ آهکی زیبا را خواهید دید که محو تماشای آن‌ها می‌شوید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی