پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سفر به روستای مازیچال در مازندران : دهکده مازیچال غرق درمه است و ابرهای دیدنی بسیار شگفت انگیز و جذاب می باشد. جنگل بکر ، کوهستان های پرحجم ، ابرهای ضخیم ، دشت های سرسبز و جنگل های رنگارنگ به همراه بادهای کوهی که همیشه وجود دارد. گاهی اوقات باران ، در سکوت دلپذیر طبیعت ، باعث تعجب شما می شود که انگار بخشی از طبیعت هستید.

بیشتر مردم ایران به دلیل طبیعت زیبای آن ، شهرها و روستاهای مناطق شمالی کشور را دوست دارند ، به همین دلیل بیشتر اوقات در به آنجا  سفر می کنند. اگرچه تعداد این روستاها به حدی است که بازدید از همه آنها امکان پذیر نیست. امروز قصد داریم سفری مجازی به یکی از این روستاها داشته باشیم و برای یک سفر واقعی به این حومه زیبا و بی نظیر برنامه ریزی کنیم.

سفری خارق العاده به سرزمین ابرها

پس از طی کردن جاده چالوس و رسیدن به مرزن آباد ، باید مسیر را تغییر دهید و به سمت کلاردشت بروید. از جنگل بادگیر عبور دهید تا به جاده عباس آباد برسید و سپس به راه خود ادامه دهید و جاده خود شما را به بهشت ​​مورد نظرتان سوق می دهد.

حومه شهر در بالای کوهی که از ابر احاطه شده است. ما از روی زمین خاموش به سمت آسمان نزدیک می شویم ، همه چیز رویایی است. در واقع یک رویا ، زیبایی های طبیعت یکی پس از دیگری ظاهر می شوند. درختان طولانی و باستانی در میان مه پنهان است. شما از میان ابرها عبور می کنید و وقتی نور به چشمان شما می رسد ، می فهمید که این روستای مازیچال است و وارد شده اید.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

مازیچال کجاست؟

در کلاردشت مازندران دهکده ای زیبا و دیدنی بنام مازیچال وجود دارد که به دلیل موقعیت و طبیعت بسیار زیبا ، مقصد گردشگران و دوستان طبیعت است. دهکده ای که افراد خوب و صادق در آن زندگی می کنند.

دهکده ای که 50 تا 60 خانوار از اواخر تیر تا اوایل پاییز در آن زندگی می کنند. روستای مازیچال در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع شده است و منظره ای دیدنی از رامسر تا چالوس و دریای مازندران را به شما می دهد.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

تصور کنید جنگل سبز و دریا زیبایی خود را به نمایش می گذارند. وجود جنگل های متراکم و ابرهای سفید که زینت می بخشند ، موقعیت و مکان روستا را ممتاز و منحصر به فرد کرده است. کوهها و شکل تپه ها منجر به شکل گیری ابرهایی که به طور مداوم در حال تحول هستند می شوند.

خانه های روستایی ، که فقط در تابستان توسط ساکنین استفاده می شوند ، از منظره سرسبز و آسمان آبی ، تصویری آرام و خیالی را برای گردشگران ایجاد می کنند.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

چرا مازیچال؟

روستائیان این دهکده را با گویش مازندران "موزی چال" می نامند. اگر از ریشه "مازیچال" سوال کنید ، آنها با لهجه شیرین به شما می گویند: "مازیچال" دارای دو بخش است ، یکی "مازی" به معنی درخت بلوط و دیگری "چال" که در مازندرانی به معنی گودال یا سوراخ است. آنها جنگلی پر از درخت بلوط را در دامنه کوهها به شما نشان می دهند.

توریست ها درست در خانه بین افراد محلی گشت و گذار می کنند ، عکس می گیرند و از زیبایی روستا لذت می برند.

در اینجا شما باید از هر ثانیه مانند گذشته خود لذت ببرید. جاده جنگلی پر از درخت بلوط است و بسیار سرسبز و دیدنی است. بعضی اوقات مه مهیج ظاهر می شود و جاده را در دست می گیرد ، در این صورت برای رسیدن به روستا باید از روستاییان کمک بگیرید.

در طول راه ، گورستان قدیمی که توسط درختان و گیاهان آبگرفته شده است ، دیده می شود ، دیگر عملاً یک قبرستان نیست و مردم مردگان را در جایی دیگر دفن می کنند. علاوه بر زیبایی ها و جاذبه های این روستا ، می توانید از جنگل های زیبای عباس آباد که مملو از درختان بلوط ، درختان افرا و سوزن های کاج و پرندگان وحشی است که در جنگل آواز می توانید لذت ببرید.

جنگل هایی که آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد و به عنوان پناهگاه امن حیوانات است. تمام مسیرهای منتهی به و روستای مازیچال بسیار متنوع و جالب است ، این مناظر زیبا را نمی توان در جاهای دیگر زمین یافت. هر فصل از ویژگی های منحصر به فرد خود برخوردار است و منظره ای جدید و متفاوت را به روستا می بخشد.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

مازیچال در نگاه فصل ها

زمستانهای سرد که جاده ها را با برف می پوشانند. هوای بهاری تازه است. در تابستان ، درختان سبز زیبایی خود را برای ما به نمایش می گذارند.و سقوط مهیج ترین منظره روستا برگهای زرد و نارنجی در زیر درختان است.

پاییز مازیچال برای دوستداران طبیعت

پاییز را فقط باید در دهکده مازیچال باید دید و درک کرد.مازیچال گویی در پاییز متولد شده است در اینجا رنگ های گرم وجود دارد و با افزودن درخشش خورشید زیبایی آن دو چندان می شود ، . پاییز فصلی دلپذیر برای همه افراد است.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

زمستان

افراد محلی در طول زمستان روستای مازیچال را ترک می کنند. اما گردشگران به برف و سرما اهمیت نمی دهند ، آنها می خواهند بدون توجه به آنچه که هست از زیبایی آن لذت ببرند.

پیاده روی در دهکده مازیچال

بسیاری از کوهنوردان و دوستداران طبیعت به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن آن ، تعطیلات زمستانی را انتخاب می کنند. اگر این فصل را انتخاب کنید ، باید برای چالش آماده باشید.

سفر به روستای مازیچال در مازندران

بهترین فصل برای سفر به روستای مازیچال

مانند سایر مناطق شمالی ایران ، دریای خزر در تمام فصول زیبا و دیدنی است و امکان انتخاب با توجه به سلیقه و علاقه شخصی شما امکان پذیر است.

در بهار و تابستان ، روستای مازیچال و اطراف آن با گلهای بهاری در حال ترکیدن هستند که منظره ای دلپذیر و آرامش بخش را فراهم می کنند و همچنین هوا ملایم و طراوت است. اگرچه برخی از افراد دوست دارند در پاییز از مازیچال دیدن کنند ، برخی دیگر بیشتر سرما و برف را ترجیح می دهند.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی