پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گیلان دنیایی از طعم و رنگ: شمال ایران از منظره های بسیار زیبایی برخوردار است و پر از ویژگی های فراموش نشدنی مانند آب و هوای مطلوب ، غذاهای محلی خوشمزه ، معماری سنتی عالی و لباس های رنگارنگ زیبا است. این منطقه با آب و هوای معتدل خزر خود هر هفته بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. این شهر دارای زندگی کوهستانی و ساحلی است ، به همین دلیل مدت هاست که در طی تعطیلات  برای ساکنان شهر و مسافران به یکی از محبوب ترین مقصدها تبدیل شده است.

جاذبه های شمال ایران

علاوه بر این ، ویلاهای بسیاری در نزدیکی کنار دریا و سواحل وجود دارد تا در آن بمانید و استراحت کنید و از اوقات خود در بخش شمالی ایران در امتداد دریای خزر لذت ببرید. مکانهایی که ارزش بازدید گردشگران را دارد شامل شهرهایی از قبیل نوشهر ، چالوس ، نمک ابرود ، دریا کنار ، رامسر ، کلاردشت ، رودبار ، رشت و بسیاری دیگر از مکان ها برای گذراندن وقت گرانبهای شما می باشد تا بتوانید ویلا را در نزدیکی ساحل یا شب را در یک کلبه در جنگل های متراکم رامسر بمان. لباس سنتی زنان تالش ، مناظر زیبای مسیر جاده اسالم - خلخال ، زندگی روستایی از دیگر جاذبه های شمال در ایران است.

بهترین مناطق سفر به شمال

قله کوه های علم کوه و تخت سلیمان در این منطقه دو مکان عالی دیگر در منطقه و مناسب برای دوستداران طبیعت است. گردشگران می توانند در جنگل های کوهستانی پیاده روی کنند ، در رودخانه های زیر کوه کوهپیمایی کنند.

ماهیگیری کنند و در آخر از تماشای دریاچه ولشت که واقعاً منظره و چشم نواز است با توجه به طبیعت عالی آن لذت ببرید.طبیعت دست نخورده کلاردشت هنوز توسط انسان کشف نشده است و حتی به دلیل طبیعت بی نظیر و شگفت انگیز آن ، سوئیس ایران نیز نامیده می شود.

شمال ایران با معماری بی نظیر و لباس های شاد یا رنگی که توسط مردان و بویژه زنان پوشیده شده است ، دهکده های زیبایی دارد. نمونه بارز آن روستای باستانی ماسوله است که معماری خانه ها به گونه ای است که حیاط یک خانه سقف خانه دیگری است.

لباس ساکنان بومی چنین روستاها منحصر به فرد رنگی ، شیک و شاد است. خوشبختی در ذهن شما زنده می شود زیرا وقتی به این زنان خوشحال با لباس های زیبا نگاه می کنید و لباس آقایان آنقدر مرتب و برازنده است.

حمام های طبیعی بهار گرم و آبگرم و سواحل ریگ دار استراحتگاههای شهری رامسر نیز از دیگر مکانهای معروف در شمال ایران است که ارزش بازدید را دارند.

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز این مناطق ، غذاهای خاص آن یا انواع غذاهای محلی است که توسط مردم بومی هر منطقه مشخص پخته می شود.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان یکی از مناطق مهم گردشگری نوشهر است. در 31 کیلومتری شرق شهر نوشهر ، جنگل متراکم روی تکه باریکی از ساحل دریای خزر تا قله های کوهستان البرز پخش می شود و فعالیت های بسیاری را برای تفریح ​​جسم و روح مانند اسب سواری در داخل جنگل و داشتن زمان لذت بخش در مناطق پیک نیک خود که دارای امکاناتی هستند.

جاده چالوس پاتوق تهرانی ها

علاوه بر اتصال پایتخت به استان های شمالی کشور ، چالوس که تنها 200 کیلومتر با تهران فاصله دارد ، در قلب بسیاری از استراحتگاه های کوهستانی و ساحلی محبوب واقع شده است.

رشت پایتخت گیلان

پایتخت استان گیلان ، رشت یک شهر بزرگ در منطقه دریای خزر است. رشت  مرکز توزیع محصولات کشاورزی از اراضی حاصلخیز در شمال کشور و قطب اصلی حمل و نقل بین قفقاز ، روسیه و ایران است.بنابراین ، یک مرکز تجاری پیشرو.

سبک زندگی پرمخاطب و سرزنده ای در فعالیت های تجاری در سطح شهر در طول روز مشهود است ، و در رستوران های شلوغ ، سالن های سینما و خیابان های شلوغ در مرکز شهر در شب. رشت به خاطر غذاهای بی نظیر ، به ویژه غذاهای دریایی و سبک زندگی سنتی روستایی شناخته شده است.

این امر را می توان به بهترین وجه در طول روز در بازار آزاد خود دید، زیرا تعداد بیشماری فروشگاه های مواد غذایی و فروشندگان آن از روستاهای اطراف کالاهای تازه مانند مرغ از جمله مرغ زنده و اردک ، تخم مرغ آنها ، میوه هایی مانند زیتون و در آخر ماهی خوراکی را ارائه می دهند. همچنین می توانید خریداران در چانه زنی در کوچه های بن بست در بازار و خیابان های همجوار شاهد معامله باشید.

آستارا

شهری مرزی با جمهوری آذربایجان ، جایی که رود ارس به دریای خزر سرازیر می شود ، جایی است که می توانید شهر زرق و برق دار آستارا را پیدا کنید. این یکی از مناطق آزاد تجاری کشور و یک مرکز تجاری پیشرو در شمال است. آستارا همچنین اتصال زمینی ایران به روسیه و سایر کشورها است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ظاهر شد بنابراین آستارا، ارتباط جاده های ایران به اروپا.

بندر انزلی

انزلی یک شهر بندری در دریای خزر ، در استان گیلان ، نزدیک رشت است. پیاده روی طولانی در بندرگاه و آبشار دلتای سفید رود از جاذبه های گردشگری این منطقه است. بندر انزلی مهمترین بندر در شمال ایران است. تالاب انزلی ساحلی در دریای خزر نزدیک به شهر انزلی است که سرشار از ماهی است. بنابراین گردشگران می توانند برای لذت بردن از وقت خود به آنجا ماهیگیری کنند.

غذاهای محلی این منطقه که از نظر مواد تشکیل دهنده آنها ارگانیک هستند و بسیار خوشمزه هستند ، بادمجان دودی ، باغلا قاتوق که یک غذای محلی است ، زیتون های ترشی شده با سیر ، گردو و آب انار ترش ، زعفران واقعا خوشمزه برنج با انواع توت ترش و سیب زمینی سرخ شده ریز خرد شده ، ماهی را به سبک لاهیجان آماده کرده و با تزئین جعفری با ماست ترش با چغندر خرد شده خرد شده و یک اسپری دارچین به عنوان خوراکی.

غذاهای خاص گیلان یا گیلکی بسیار خوشمزه است که در مقابل نخوردن نیز نمی توانید مقاومت کنید. تنوع و تعداد غذاهای محلی شمال ایران به قدری گسترده است که در اینجا چند خط قابل توصیف و گفتگو نیست ، بنابراین به شما توصیه می کنم شخصاً از منطقه بازدید کرده و از غذاهای جالب ایرانی محلی آن لذت ببرید.

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های منطقه شمالی پوشیدن لباس های رنگارنگ محلی مردم محلی آن منطقه است و عکس هایی دارد که گویی شما بومی آن منطقه در خشکی هستید. اگر خانم هستید ، لباس شما کمی سنگین و بلند خواهد بود اما بسیار جذاب و زیبا خواهد بود و شما با پوشیدن ترکیب رنگهایی که هر روز با رنگهای روشن و شاد می پوشید احساس جوانی و خوشحال می کنید. واقعاً ارزش این را دارد که تجربه شود.

در کل ، شمال ایران مانند بهشتی است برای مسافرانی که می توانند از زیر کوه زیر سایه درختان سبز و بلند کوهپیمایی لذت ببرند ، به ماهیگیری بروند و ماهی بگیرند و این لحظه واقعیت هیجان انگیز شکار را تجربه کنند ، از تماشای مناظر منظره و شگفت انگیز لذت ببرند.

قله های کوهستانی دیدنی و جذاب ، استراحت در داخل چشمه های آب گرم ، استخرها و آبگرم های این مناطق ، طعم غذاهای فوق العاده خوشمزه این بخش از ایران را به عنوان یک مرکز توریستی تبدیل کرده است ، زمان خود را در پارک های ملی شگفت انگیز شمال ایران بگذرانید و خوشایندترین تجربه زندگی خود را از دست ندهید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی