پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای اق قمیش گالیکش : روستاهای دیدنی گلستان بسیار زیاد است و هر کدام از این روستاها دیدنی های بی نظیری دارند. در هر یک از روستاهای دیدنی گلستان شما می توانید برای اقامتگاه یک ویلا و یا سوئیت اجاره نمایید. البته در روستاها امروزه اقامتگاه های بومگردی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و برای تجربه زندگی روستایی می توانید از این اقامتگاه ها استفاده کنید. جهت رزرو اقامتگاه بومگردی در گلستان با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

روستای آق قمیش

روستای آق قمیش از توابع بخش لوه در 18 کیلومتری شرق شهرستان گالیکش قرار دارد. این روستا دارای مراتع و دشت‌های زیبا و مخمل سرسبزی است که از چمن‌زارهای زیبا و قله‌های مخروطی شکل 230 متری تشکیل شده است.

دشت آق قمیش در 15 کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در حاشیه‌ی جاده اصلی گرگان - بجنورد به سمت مشهد مقدس قرار دارد. این دشت در حاشیه‌ی جنگل و کوهستان‌های البرز شرقی واقع شده و از آب و هوای مناسب و معتدل شمالی برخوردار است.

وجه تسمیه آق قمیش که یک واژه‌ی ترکمنی است، از دو کلمه آق به معنی سفید و قمیش به معنی نی تشکیل می‌شود. به گفته‌ی بزرگان و ریش‌سفیدان روستای آق قمیش علت نامگذاری دشت آق قمیش به نام نی سفید، به خاطر وجود نیزارهای زیادی است که در محلی فعلی دشت می‌روید و زیبایی خاصی را به منطقه می‌بخشد.

دیدنی های روستای آق قمیش

وجود جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی همچون جنگل‌ها و مراتع زیبای سوله دره و بادیالی و کسنلی، چشمه‌های آق سو، شغال چشمه و آب‌بندان در نزدیکی دشت آق‌قمیش موقعیت مناسبی را جهت توسعه گردشگری و جذب مسافران و گردشگران در این دشت زیبا فراهم نموده است.

حضور در دشت آق قمیش که پر از نی‌های سفید است و تماشای زیبایی‌های اطراف آن، همیشه برای ساکنان بومی منطقه و گردشگران لذت‌بخش بوده به طوری که خاطرات فراموش نشدنی زیادی را در اذهان آن‌ها به یادگار می گذارد.

همچنین دشت آق‌قمیش محلی فوق‌العاده زیبا برای انجام تمرینات ریورز و پروازهای با ارتفاع کوتاه هنرجویان و پروازهای پاراگلایدری است که علاوه بر ورزشکاران استان گلستان، علاقه‌مندان را از استان‌های دیگر ایران نیز برای پرواز و تمرین در این سایت پروازی به این دشت می‌کشاند. برای بازدید از دیدنی‌های استان گلستان به سایت گلستان گردشگری سری بزنید و اقامتگاه خود را به ما بسپارید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی