پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای های دیدنی استان گلستان:جاهای دیدنی گلستان با هزار رنگ لباس های سنتی در کنار طعم غذاهایی که هر کدام با نامی محلی و آهنگی دلنشین وجود دارد باعث شده نگارستان ایران بهترین استان برای گردشگری باشد. برای اقامت در گلستان به هر سمت که نگاه کنی ویلاهای اجاره ای با تنوع چشمگیری از امکانات سر از خاک برداشته‌اند و شما می توانید در هر نقطه از گلستان اجاره ویلا ارزان را با توجه به امکانات آن داشته باشید. گلستان دارای روستاهای کوهستانی و ییلاقی بسیار زیادی است که در یک مقاله قابل توضیح دادن نیست.

شماره تماس اجاره ویلا در گلستان 09114481870

روستاهای دیدنی استان گلستان

روستای کوهستانی پاقلعه

روستای کوهستانی پاقلعه در شیب ملایمی استقرار یافته است. در این روستا شما می تونید قالی، قالیچه، گلیم، نمد، چادر شب و دستمال سنتی که کار دست مردم روستا است خریداری کنید. از غذاهای خوشمزه این روستا که نگم می تونید انواع آش‏ها، آبگوشت، کباب، انواع خورشت ها و نان محلی را بخرید و بخورید ولی برای اینکه بتونید به همه جای دیدنی این روستا سری بزنید بهتره در یکی از این دو اقامتگاه بومگردی یعنی بومگردی بهشت پاقلعه و بومگردی کلبه آبشار اقامت کنید و از خوردن غذاهای محلی لذت ببرید.علاوه بر غذا شما می تونید انواع صبحانه های محلی مانند انواع لبنیات از قبیل شیر، پنیر، ماست و کره را بخورید.

خب حالا از شکم گردی که بگذریم می رسیم به وقت جاهای دیدنی روستای پاقلعه می رسیم. دراین روستا برای دیدن آثار باقی مانده از شهر تاریخی تمیشه و قلعه ماران باید ۳ کیلومتر از روستا خارج شوید. از مکان‏های تفریحی و تفرجگاهی اطراف روستا می ‏توان به منطقه تفریحی جامه ‏شوران و اطراف سرسبز چشمه‏ های پرآب سرگل و چشمه پشمکی اشاره کرد. در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شهر رامیان، در مسیر روستای پاقلعه و در میان جنگل‏های انبوه پهن برگ، استخر طبیعی چشمه گل رامیان قرار دارد.

روستای های دیدنی استان گلستان

روستای زیارت گرگان

روستای زیارت یکی از مناطق ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا و از جاهای دیدنی گرگان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد. این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهارخوران و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان استرآباد جنوبی واقع شده است. فاصله روستای زیارت تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر و حدود نیم ساعت رانندگی است. این روستا با تهران، ۴۳۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن، باید حدود ۶ ساعت و نیم رانندگی کنید.

روستای فارسیان ماسوله گلستان

روستای فارسیان در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آزادشهر و ۹۰ کیلومتری شهر گرگان واقع شده است. این روستای کوهستانی، در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد و از شمال شرقی به کوه اینجهسو، از شمال غربی به کوه علی کمری و از جنوب شرقی به دره خوجهقر محدود می شود. رودخانه تیل آباد از جنوب روستا می گذرد. روستای فارسیان، تحت تاثیر اقلیم کوهستانی، زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد.

چشم انداز ارتفاعات کوه علی کمری و اینجه سو با پوشش جنگلی انبوه، مراتع سرسبز مملو از انواع گل های رنگارنگ، گستره گیاهان مرتعی و دارویی و نوای دلنشین جریان آب رودخانه تیل آباد همراه با زیبایی مناظر اطراف، به خصوص در سه فصل اول سال، هر بیننده ای را مجذوب و مسحور می سازد.

پارک جنگلی فارسیان قانچی از دیگر جاذبه های طبیعی این روستا است و این پارک زیبا در تمام طول سال با انواع درختان پهن برگ و سوزنی برگ، چشم انداز بسیار زیبایی را پدید می آورد.

انواع آش ها و غذاهای گوشتی مانند کباب و انواع خورشت ها در روستا تهیه می شود. استفاده از برنج نیز همراه با خورشت ها و کباب ها رایج است. انواع لبنیات از قبیل شیر، پنیر، ماست و کره به وفور در روستا یافت می شود و مکمل غذایی روستاییان است.

روستای فارسیان یکی از زیباترین روستاهای شمال است که برای بیشتر آشنا شدن با این روستا حتما مقاله را بخوانید.

روستای های دیدنی استان گلستان

روستای چِجا، زیبایی طبیعت

از شرقی‌ترین منطقه استان گلستان به سمت غرب می‌آییم و به ارتفاعات این استان می‌رویم. روستای چِجا، که آن را با نام چاهِ جا نیز می‌شناسند، یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین روستاهای استان گلستان است که هر ساله میزبان تعداد زیادی مسافر است.

برای رفتن به روستای چجا باید به سمت جنوب غرب استان گلستان بروید، پس از طی مسافت ۵۰ کیلومتر و عبور از دهنه محمدآباد به این روستا می‌رسید. مسیری که طی می‌کنید تا به این روستا برسید یکی از زیباترین مناطق استان گلستان را در مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد. گذر از جاده‌هایی که در دل کوه‌ها پیش می‌روند و از اطراف دره‌ها و خانه‌ها و مزارع میان دره‌ها می‌گذرند و در نهایت با رسیدن به ارتفاعی بیش از ۱۶۰۰ متر به یکی از خوش آب و هواترین روستاهای استان گلستان می‌رسید.

هوای روستای چجا در فصل بهار و تابستان معتدل و گاهی خنک است؛ بنابراین نیمه اول سال می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای سفر به این روستا باشد.نگران ویلا و اقامتگاه نباشید در این روستا تعداد زیادی خانه های روستا و ویلاهای دیدنی برای اجاره وجود دارد.

در فصل پاییز و زمستان هوا بسیار سرد است و جاده‌های روستا اغلب برفی هستند. سفر به روستای چجا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد، در تابستان با تنفس در هوای خنک و آزاد، راه رفتن در آب رودخانه و نگاه کردن به مناظر سرسبز روستا می‌تواند لذت‌بخش باشد و در فصل زمستان نشستن کنار بخاری‌ و نوشیدن چای گرم و دیدن مناظر برفی بیرون از خانه می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

روستای های دیدنی استان گلستان

روستای خارق العاده افراتخته

روستای افراتخته در جنوب شرق شهرستان علی‌آباد کتول یکی از روستاهای فوق‌العاده خوش‌منظره و خوش‌آب‌و‌هوا در استان گلستان است که قطعا ارزش دیدن و گشتن را دارد. طبیعت بسیار زیبا، جنگل‌های انبوه با قدمتی نزدیک به دو میلیون سال، درختان سرخدار که عمر برخی از آن‌ها به بیش از هزار سال می‌رسد، وجود آبشارها و چشمه‌های آب معدنی و یخچال‌های طبیعی همگی از ویژگی‌های بی‌نظیری هستند که در سفر به روستای افراتخته نصیب شما می‌شود.

این روستا در حقیقت بخشی از یک منطقه ارزشمند از نظر زیست محیطی است که به صورت حفاظت شده و شکار ممنوع قابل بازدید توسط گردشگران است. بنابراین، می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که با سفر به این روستا آرامشی ناب را تجربه خواهید کرد. آرامش در طبیعتی که هیچ کجای آن صدای گلوله‌ای خواب آرام حیات وحش آن را برهم نخواهد زد.

به‌دلیل مساعد بودن آب و هوا در این روستا کشاورزی بخش مهمی از فعالیت مردم این منطقه است. کنار کشاورزی فعالیت‌های دیگری همچون دامداری و پرورش زنبور عسل و همچنین تولید صنایع دستی از دیگر روش‌های کسب درآمد توسط مردم روستای افراتخته است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم افراتخته، یکی دیگر از مواردی است که برای بسیاری از گردشگران بسیار جذاب است و آن را به یکی از زیباترین روستاهای گلستان تبدیل می‌کند. مردم این روستا از نظر نحوه پوشش و فرهنگ غذایی به خوبی توانسته‌اند سنت‌های دیرینه خود را حفظ کنند؛ بنابراین عجیب نیست که با گردش در روستای افراتخته مردان و زنان و حتی کودکانی را ببینید که لباس‌های محلی خود را به تن دارند، غذاهای بومی خود را طبخ می‌کنند و بر آداب و رسوم پیشینیان خود پایبند هستند. سفر به روستا افراتخته علاوه‌بر ایجاد فرصت لذت بردن از طبیعت بکر و زیبا، می‌تواند شما را با بخش مهمی از فرهنگ مردم بومی استان گلستان آشنا کند.

روستای های دیدنی استان گلستان

روستای ساسنگ

روستای ساسنگ در ۲۵ کیلومتری شهرستان مینودشت وروستای سرابو در ۲۰ کیلومتری آزادشهر ازتوابع استان گلستان می باشد.

روستای ساسنگ مینودشت به قدری زیبا است که تا خودتان آن را نبینید به زیبایی های آن پی نخواهید برد.

اگر دلتان می خواهد از سفر به این روستا لذت ببرید پیشنهاد میکنم از اقامتگاه بومگردی ساسنگ استفاده کنید. خانه ای از جنس روستا با غذاهای محلی خوشمزه.

اقامتگاه بوم گردی ساسنگ - گلستانی ها

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی