پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار سواسره : خطه سرسبز شمال به خاطر وجود آبشارهای فراوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تورها و گردشگران می باشد. وقتی صحبت از دریا و آبشار و طبیعت بی نظیر به میان می آید ناخودآگاه به استان مازندران فکر می کنیم.این استان یکی از زیباترین استان های شمالی می باشد که دارای دیدنی های بسیار جذاب می باشد و هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را در دل خود جای داده است.امروز درباره یکی از آبشارهای زیبا این استان به نام سواسره میخواهیم صحبت کنیم آبشاری که دارای هیجان و شگفتی خارق العاده ای می باشد.

آبشار سواسره کجاست ؟

این آبشار زیبا در منطقه بلده شهر چالوس قرار دارد و یکی از آبشارهای شگفت انگیز به شمار می رود. این آبشار زیبا دارای آب بسیار فراوانی می باشد و در حدود 100 متر ارتفاع دارد و در یک منطقه کوهستانی قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آبشار سواسره

مسیر دسترسی به آبشار سواسره

برای اینکه این آبشار زیبا را در برنامه سفر خود جای دهیم می توانیم از مسیرهای زیر به سمت این آبشار زیبا حرکت کنیم.

جاده چالوس > چالوس > به سمت نور > بلده > سواسره

جاده هراز > آمل > محمود آباد > پس از شهر نور> بلده > سواسره

جاده چالوس > نرسیده به سیاه بیشه > به سمت کمربن > پس از چندین روستای دیگر > بلده > سواسره

برای یک گشت و گذار و تفریح باید به فکر اقامت نیز باشیم. نزدیکترین اقامت به آبشار سواسره چالوس می باشد. برای اجاره ویلا در چالوس می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی چالوس

روستای سواسره

روستای سواسره یکی از روستاهای دهستان نرماب‌دوسر بخش چهاردانگه ساری به‌شمار می‌رود که به خاطر نزدیکی به آبشار سواسره هر ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران و یا مردمی که برای زندگی به شهر کوچ کرده اند می باشد.

یکی از آثار تاریخی روستای سواسره وجود حمام سنتی به‌شمار می‌رود که با بیش از ۴۰۰ سال قدمت ثبت ملی است و می‌تواند جاذبه خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.

آبشار سواسره

بهترین فصل سفر به آبشار سواسره

سرمای هوا نمی‌تواند عاشقان طبیعت‌گردی را از رفتن به آبشارهای مرتفع منصرف کند. آبشار سواسره هم در ارتفاعات قرار دارد. تماشای پرواز پرندگان اطراف این آبشار از لذت بخش‌ترین بخش های سفر است.

آب این آبشار از کوهستان‌ها سرچشمه می‌گیرد و با فشار زیادی سرازیر می‌شود؛ به همین خاطر هوا در اطراف این آبشار بسیار خنک است و همیشه باید یک لباس گرم همراه خود داشته باشید. برپاکردن آتش در مسیر نیز می‌تواند به گرم شدن شما کمک کند.

فراموش نکنید که با راهنمای تور یا راهنمای محلی به این آبشار بروید و مسیرهای مطمئن را برای عبور انتخاب کنید. زمان مناسب آبشارگردی، اواسط اردیبهشت تا اواخر تابستان است. خنکای پاییز هم مانع بزرگی برای طبیعت‌گردی ایجاد نمی‌کند؛ اما بازدید از آبشار سواسره در فصل زمستان و ماه های دی و بهمن دشوار است.

آبشار سواسره

دیدنی‌های آبشار سواسره

برای رسیدن به آبشار سواسره، از روستای بلده عبور می‌کنید که پر از خانه‌های باصفا و محلی‌هایی است که محصولات محلی مثل لبنیات و ترشیجات درست می‌کنند و می‌توانید برای گردش خود، آن‌ها را تهیه کنید.

فضای کوهستانی آبشار سواسره به گونه‌ای است که پر از بیشه و چشم‌اندازهای زیبا و سرسبز است. در مسیر رسیدن به آبشار، رودخانه‌های متعددی را می‌بینید که از این آبشار جاری گشته و موجب سرسبزی مسیر شده است.

بیشتر مردم و گردشگران هنگام سفر به این شهرها با مشکل اسکان مواجه می‌شوند که برای حل این مشکل باید قبل از سفر برای حل آن اقدام کنند. برای پیدا کردن ویلا ارزان در چالوس راه‌های بسیاری وجود دارد که به عنوان یک گردشگر باید آن‌ها را قبل از اقدام به سفر کردن فرا گیرید. همچنین برای اجاره ویلا رامسر به بهترین مرجع‌ها مراجعه کنید که به سفرتان لطمه‌ای وارد نشود.

آبشار سواسره

سواسره چالوس

یکی از مناطق طبیعی و زیبای شهر بلده، منطقه کوهستانی سواسره است که در در بخش شمال غربی شهر واقع شده است. در این منطقه آبشارهای فراوان و زیبایی وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آبشار سواسره اشاره کرد که حدود 100 متر ارتفاع دارد و هدف اصلی گردشگرانی است که به این ناحیه سفر می‌کنند.

کلمه سواسره به معنای نسیم صبحگاهی است، اگر شما در اولین ساعت‌های صبح در کنار رودخانه، دشت، کوهستان و آبشارهای این منطقه باشید لطیف‌ترین نسیم صبگاهی که تا کنون تجربه کردید به شما سلام خواهد کرد، صدای رودخانه‌های آرام آن را خواهید شنید که با صد باد و پرندگان درهم آمیخته می‌شود و حسی وصف ناپذیر را به شما منتقل خواهد کرد. خوشبحتانه این منطقه بکر و دست نخورده باقی مانده است و همه عناصر موجود در آن طبیعی است.

علاوه بر دیدن آبشارهای منطقه، پیشنهاد می‌کنیم از رودخانه بطاهرکلا نیز بازدیدی داشته باشید. این رودخانه که حدوداً 20 کیلومتر طول دارد از کوه رستم چال سرچشمه می‌گیرد و در طول مسیر مناظر زیبای طبیعی را به وجود می‌آورد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی