پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی چالوس : شاید با شنیدن نام چالوس شما در ذهن خود جاده چالوس را تداعی می کنید اما شهر چالوس یکی از معدود شهرهای ایران است که دارای نقاط دیدنی پر باری می باشد و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. جاذبه های گردشگری در چالوس را نمی توان با هیچ جای دیگر مقایسه کرد این شهر دیدنی را حتما باید از نزیدک دید.

البته می توانید برای اجاره ویلا در چالوس با شماره 09114481870  تماس بگیرید و یا برای رزرو ویلا روی تصویر ویلاهای زیر کلیک نمایید.

جاهای دیدنی چالوس

چالوس کجاست؟

چالوس از شهرهای قدیمی استان مازندران است که در گذشته به آن سالوس یا شالوس می‌گفتند. این منطقه که در سال ۱۳۲۵ به شهر تبدیل شده است، هم اکنون دارای دو بخش کلاردشت و مرکزی، ۵ دهستان و سه شهر تابعه است. چالوس از شمال به دریای مازندران، از جنوب به استان قزوین، از شرق به شهرستان نوشهر، از جنوب شرقی به شهرستان نور و از غرب به شهرستان تنکابن راه دارد. شهرستان عباس آباد نیز در شمال غربی چالوس واقع شده است. مساحت چالوس ۲۸۰۰ کیلومتر مربع بوده و دارای بیش از ۱۰۰ روستا است.

هوای منطقه چالوس مانند سایر شهرستان‌های مازندران معتدل و مرطوب بوده و به همین دلیل رشد مراتع سرسبز و جنگل‌‌های وسیع در این منطقه نیز رو به رشد است. ارتفاعات چالوس در نیمی از سال پوشیده از برف بوده و این شهر در بهمن ماه بیشترین سرما و در تیر ماه بیشترین گرما را در خود تجربه می‌کند.

بهترین فصل سفر به چالوس

بهار و تابستان

جاهای دیدنی چالوس

شهرک توریستی نمک آبرود چالوس

شهر توریستی ویلایی نمک آبرود در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس، بین چالوس و تنکابن قرار دارد. این شهرک توریستی دارای شرایط اقلیمی مناسب و مناظر طبیعی زیبا به همراه امکانات تفریحی بی نظیر مانند دو خط تله کابین، سورتمه سواری، رستوران، فست فود ،کافی شاپ، تفرجگاه‌های ساحلی ماسه‌ای، دریاچه زیبای لاک پشت‌ها، شهربازی، باشگاه تیراندازی، پرواز تفریحی، آموزش با هواپیما و هلی کوپتر است.

همچنین نزدیکی به مراکز خرید، قدم زدن و دوچرخه سواری در محیط شهرک در هر ساعت شبانه روز همراه با بوی جنگل، طراوت و تازگی و سکوت آرامش بخش، مناظر بی نظیری را به ارمغان می‌آورد.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

آبشار اکاپل

این آبشار در جنگل کوهستانی سردی چال کلاردشت واقع شده و چشم انداز و مناظری بدیع دارد. همجواری این آبشار با ییلاق های کلاردشت و زیبایی طبیعت آن که دریاچه ولشت را نیز در خود جای داده، قابلیت تفرجگاهی آن را به طور فوق العاده ای افزایش می دهد. آبشار زیبای اکاپل در امتداد رود زیبای سردآبرود در غرب محله رودبارک جریان دارد و زیبایی خاصی به این رود بخشیده است.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

کاخ چایخوران چالوس

کاخ چایخوران چالوس یک اثر تاریخی در میان جاهای دیدنی چالوس است که استراحتگاه موقت و کوتاه مدت مربوط به دوره پهلوی اول بوده است و حدود هفتاد سال قبل ساخته شده است و حدود 4000 متر مربع وسعت دارد این کاخ در جنوب میدان معلم واقع شده و به سبک معماری اروپایی ساخته شده است.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

کاخ اجابت

کاخ اجابت در دوره سلطنت پهلوی، در روستای اجابت از توابع بخش کلاردشت ساخته شده است. این کاخ که در محلی مشرف بر منطقه کلاردشت بنا شده، دارای تزئینات و گچ‌بری‌هایی زیبا و ویژه‌ای به شیوه معماری بناهای اروپایی است. محوطه این کاخ بسیار زیباست و در داخل آن لوسترهایی نفیس و گران‌قیمت آویزان است. حیاط کاخ پوشیده از درختان سرو سرسبز است که در حال حاضر به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

غار یخ مراد چالوس

غار یخ مراد در نزدیکی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس واقع شده است. فاصله این غار از تهران حدود ۶۵ کیلومتر بوده و در ارتفاع ۲۶۴۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

دهانه غار یخ مراد حدود ۳ متر و ارتفاع دهانه حدود ۸ متر است. بهترین زمان برای بازدید از این غار، ماه‌های اسفند و فروردین است زیرا قندیل‌های زیبای غار یخ مراد در این ماه ها از سال در بهترین وضعیت خود به سر می‌برند. از ویژگی‌های بارز این غار، طبقه طبقه بودن آن است.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس در ۶ کیلومتری چالوس و بین چالوس و مرزن آباد بعد از پلیس راه چالوس قرار دارد. یکی از مکان های دیدنی این جنگل پل سنگی طلاجو بوده که بر روی رودخانه ای که در دل این جنگل وجود دارد احداث شده است.

در دل جنگل های انبوه و سر سبز پارک جنگلی فین چالوس، تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی وجود دارد و سطح این مرداب با نیلوفر آبی پوشیده شده است. بهترین زمان برای  سفر به این پارک و دیدن زیبایی های پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال چالوس، اردیبهشت ماه است.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود بيش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و مانند ساير پارک‌ هاى جنگلى، درختان خودرو و انبوهى را در خود جاى داده است. گونه‌هاى مختلف گياهان شمشاد، توسکا، ملچ و افرا از جمله اين درختان هستند که عمر درخشان شمشاد آن بيش از ۷۰۰ سال برآورد گرديده است.

پارک نمک‌ آبرود با طبيعت بکر و وحشى، ضمن حفظ سيستم‌ هاى اکولوژيکى به عنوان يکى از پارک‌ هاى جنگلى زيباى جهان محسوب مى‌شود. در حال حاضر از اين پارک مسافران و اهالى شهرهاى مجاور بهره‌مند مى‌ شوند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

مرداب کندوچال کجاست؟

مرداب کندوچال یکی از مکان های دیدنی و البته نا شناخته استان مازندران و شهرستان چالوس است که در میان جنگل فین چالوس در ارتفاع ۷۳۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این تالاب یک هکتار وسعت و حدود ۴ تا ۵ متر عمق دارد.

آب این مرداب از چشمه های اطراف تامین می شود و شیرین است. غیر از درختان جنگلی که دورتادور آن را فرا گرفته اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است. همچنین اگر در فصل اردیبهشت به این تالاب زیبا سفر کنید، سطح تالاب را گل های نیلوفر زیبا پوشانده اند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

دریاچه سد دریوک

این دریاچه که در حدود یک هکتار وسعت دارد، روبروی دره ولی‌آباد هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. عمق آن حدود ۵ متر است و آبی شیرین دارد و اطراف آن را مراتع و مرغزار احاطه کرده است. به همین جهت این دریاچه مامن و زیست‌گاه پرندگان بومی و وحشی است.
در ماه‌های زمستان نیز پرندگان مهاجری مانند غاز و مرغابی در اطراف آن مشاهده می‌شود.

اقلیم مناسب و فضای طبیعی و دل‌نشین آن با چشم‌اندازهای بدیع، جلوه تفرجگاهی جذابی را به این دریاچه بخشیده است. از آن جایی که این مجموعه دریاچه‌ها دارای راه‌های دسترسی، محوطه‌های اتراق، چشم‌اندازه‌های طبیعی، مرغزارهای وسیع، پرندگان گوناگون و همچنین استفاده‌های طبی هستند، قابلیت‌های فوق‌العاده مناسبی برای ایجاد و احداث کانون‌های تفرجگاهی، زیستگاهی و پژوهشی دارند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

منطقه حفاظت‌ شده چهار باغ

منطقه حفاظت‌شده چهار باغ در حوالی منطقه سیاه بیشه در کیلومتر ۹۰ جاده کرج-چالوس واقع شده است. منطقه جنگلی چهار باغ با مساحتی افزون بر ۱۹ هزار هکتار که شامل اکوسیستمی جنگلی کوهستانی و رودخانه‌ای و در برگیرنده روستاهای زیادی از جمله دلیر، ایلت، مچر، نوکرس، واسپول، دزماکوی، کیجان، انگورن، چهار باغ و پولادکوه است.

همچنین دارای گون‌های جانوری از جمله پازن (کل و بز)، خرس، پلنگ، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، کب دری، کبک معمولی و عقاب طلایی است و از نظر زیست‌محیطی از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این منطقه ۲ محیط‌بان وظیفه حفاظت و حراست از مواهب طبیعی و محیط زیست را عهده‌دار هستند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه از توابع بخش کلاردشت شهرستان چالوس در استان مازندران است. در این منطقه در اغلب اوقات سال مه غلیظ و سیاه رنگی همه جا را پوشانده و از این جهت آن را سیاه بیشه نامیده‌اند. منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه به وسعت ۹۰۰۰ هکتار در استان مازندران واقع است.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

دریاچه ولشت

دریاچه ها در بین جاذبه های طبیعی همیشه مورد استقبال گردشگران هستند و چالوس نیز از این جاذبه بی بهره نبوده است. دریاچه ولشت یکی از جاهای دیدنی چالوس است که در میان دره‌ای عمیق در نزدیکی منطقه کوهستانی تخت سلیمانِ علم کوه قرار دارد.

این دریاچه حدود 13 هکتار وسعت دارد و آب آن شیرین است، عمق آن به بیش از 20 متر می‌رسد و محل زندگی پرندگان مهاجر و ماهی‌های گوناگونی می‌باشد. این دریاچه مناظر بکر و دیدنی دارد که می تواند شما را شگفت زده کند.

دریاچه ولشت در مهرماه سال 1388 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد. از جمله فعالیت های مورد استقبال گردشگران در این دریاچه می توان به ماهیگیری، قایق سواری و دوچرخه سواری اشاره کرد.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

آبشار سواسره چالوس

این آبشار نزدیک به 100 متر ارتفاع دارد، در بالادست ناحیه ای از بلده قرار گرفته و دارای آب فراوان می‌باشد. فضای آن کوهستانی و بیشه‌ای است و چشم اندازهای بکر و شگفت‌انگیز زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. آبشار سواسره منطقه ای بسیار خوش آب و هوا و دارای چشم اندازهای فوق العاده ای است. واژه سواسره به معنای نسیم صبحگاهی است. البته گفتنی است که شما می توانید در منطقه بلده چندین آبشار دیگه را نیز بازدید کنید که هر کدام زیبایی های خود را دارند.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

دریاچه حصارچال چالوس

دریاچه حصارچال چالوس محل بسیار دلنشینی برای علاقه‌مندان به طبیعت در ماه‌های گرم سال است. این دریاچه از طرف شمال بعد از دشت حصارچال قرار گرفته است و حدود 3800 متر از سطح دریای خزر ارتفاع دارد. در فصل تابستان شما گردشگران زیادی را در اطراف این دریاچه خواهید دید، رنگ آب دریاچه حصار چال به سان آسمان آبی رنگ به نظر می‌رسد و از جمله دریاچه‌های متعلق به دوران چهارم زمین‌شناسی محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل مردابی است که در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در منطقه‌ای جنگلی به نام مشعل واقع شده که از جنوب به جنگل‌های سوته‌لار و منطقه کردشت می‌رسد. در زمان‌های قبل حجم آب این مرداب بیشتر بوده و در بعضی از نقاط عمق آن از 15 متر نیز بیشتر برآورد می‌شده است، حدود ۵۰ سال قبل تعداد ۱۰ الی ۱۵ خانوار جهت دامداری در مجاورت هسل زندگی می‌کردند و یکی از نکات بسیار مهم در مورد این دریاچه رنگ آن می‌باشد که در فصول مختلف سال تغییر میکند برای مثال گاهی  حاشیه آن به رنگ سبز است و هر چقدر به سمت مرکز این مرداب نزدیک شوید، رنگ آن به سمت قرمز می‌رود.

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

ساحل رادیو دریا چالوس

ساحل رادیو دریا که نزدیکترین ساحل به شهر تهران می باشد یکی از سواحل زیبایی است که می توانید با خیال راحت با خانواده خود به آن محل بروید. این ساحل دارای تمام امکانات رفاهی است که شما و خانواده خود به  آنها نیاز پیدا خواهید کرد. از امکانات این ساحل می‌توان موارد زیر را نام برد:
پارک جنگلی، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، منطقه شنا برای آقایان و بانوان، رستوران، هتل آپارتمان و...

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس

موزه خودروهای تاریخی چالوس

این نمایشگاه در نمک آبرود چالوس برپا شده و 25 خودروی تاریخی در آن وجود دارد که 10 عدد از این خودروها را فقط در این موزه خواهید دید. پس اگر طرفدار ماشین‌های کلاسیک هستید بدون معطلی به سراغ این نمایشگاه بروید. قدیمی ترین خودروی موجود در این موزه مربوط به دوره احمد شاه است.

جاهای دیدنی چالوس

آبشار هریجان

آبشار هریجان را میتوانید مشرف به روستایی به همین اسم در مقاربت گردنه هزارچم در راه تهران ـ چالوس ببنید. آبشار هریجان بیش از 9 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای رشته کوه البرز است که با آب فراوان، فضای مرتفع و بیشه ای و چشم‌انداز کوهستانی، دره ای و جنگلی از فراز کوهی سنگی با پخشابی ویژه سرازیر و در پائین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می شود.

جاهای دیدنی چالوس




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی