پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای اسبه ریسه از دیگر جاهای دیدنی ماسال است؛ روستایی عجیب که ترکیبی از طبیعت دل‌پذیر و تاریخ غنی است.دارای قدمتی در حدود هزاره اول قبل از میلاد تا سده‌های دوران اوایل اسلام می باشد. در این روستا باستان شناسان کاوش های زیادی را انجام دادند و توانستند فضاای با اتاق‌‎های مسکونی و بقایای دیوارهای دفاعی را پیدا کنند.

 اجاره کلبه در روستای اسب ریسه با شماره 09114481870 تماس بگیرید

روستای اسب ریسه کجاست؟

از مصالحی که در ساخت بنا استفاده می شده میتوان به ملات گل , سنگ های رودخانه ای و سنگ های زاویه دار اشاره نمود. تمامی خانه دارای سبک سنتی دارد. از لوازمی که استخراج کردند می توان گفت اسایای مانند لوازم نساجی , کاسه، خمره و کوزه‌های سفالی کشف شده است.

منطقه باستانی اسب ریسه تنها گورستان منطقه گیلان با استودان‌هایی افقی و طاق‌باز به شمار می‌آید که بقایای 28 گوردخمه (استودان) از دوران هخامنشیان را در خود دارد. این منطقه با ویژگی‌های شاخصش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در نزدیکی منطقه باستانی اسب ریسه، دیواره‌ای بلند و رودخانه‌ای خروشان برای فعالیت‌های ورزشی همچون سنگ نوردی و کایاک سواری دیده می‌شود که علاقه‌مندان برای فعالیت‌های خود به روستای اسب ریسه سفر می‌کنند. با خرید دست‌بافت‌های حصیری، نمدمالی و رشتی‌دوزی قسمتی از هنر استان مهمان‌نواز گیلان را با خود به خانه ببرید تا خاطرات سفر تا مدت‌ها در دفترچه ذهنتان ماندگار بماند.

با خرید رشته خشکار، زیتون، باقلوای یاس، حلوای به و بادام زمینی طعم شیرین سوغات گیلان را بچشید. گیلان با طبیعت سرسبز و آبشارهای زیبایی که دارد به عنوان میزبانی مهربان برای گردشگران در تمام طول سال شناخته می‌شود

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی