پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رامسر کجاست؟ : رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمالی که قبلا با نام سرسخت شناخته می شد. رامسر در غرب استان مازندران قرار گرفته و شهری توریستی می باشد. در بسیاری از مواقع گردشگرانی که قصد سفر به یکی از شهرهای شمالی را دارند، رامسر را به عنوان مقصد گردشگری و اقامتی خود انتخاب می کنند تا بتوانند برای چند روزی از شلوغی ها، آلودگی ها و دغدغه های کاری و زندگی رهایی یابند و در آرامش سپری کنند. جاهای دیدنی رامسر بسیار لذت بخش و رویایی است و در این بین شما باید چند روزی را در عروس شهرهای شمالی بگذرانید و برای اجاره ویلا در رامسر روی سایت گلستانی ها حساب کنین.

 

شماره تماس اجاره ویلا در رامسر 09114481870 

 

تاریخچه شهر رامسر

رامسر یکی از شهرهای زیبای مازندران است که هر ساله مهمان زیادی را در دل خود جای می دهد. نام رامسر در ابتدا سخت سر بوده است و از تاریخ 8 خرداد 1314 تغییر پیدا کرده است و از این پس همگان این شهر زیبا را با نام رامسر می شناسند. 

اصلی ترین دلیل زیبایی و محبوبیت این شهر وجود دریا و جنگل در نزدیکی یکدیگر می باشد. رامسر از جمله شهرهای شمالی است که دارای فرودگاه هم می باشد و از ویژگی های مثبت آن محسوب می شود.

در زمان های خیلی پیش شهر رامسر بخشی از تنکابن به شمار می رفت و بر اساس تقسیمان جدید این منطقه از شهر تنکابن جدا شد.  در تاریخ آمده که سرزمین شمالی کشور با نام های تپوش آری، تپوری و تپورستان شناخته می شد و در قوم تپور ریشه دارد. شخصی به نام اسدالله عمادی معتقد است که نام این سرزمین برای اولین بار در کتیبه های آشوری به صورت تپوش آری آمده بود. برای چندین قرن نام های تپوری، تپورستان و طبرستان بر روی ناحیه ای از استان مازندران بود و این نام ها را از قوم تپورها بر گرفته بودند.

در زمان قاجار رامسر فعلی، به عنوان روستایی کوچک در بخش غربی استان مازندران بود، اما با روی کار آمدن دولت پهلوی اول و سلطنت رضا شاه پهلوی، این شهر به تلاش و حمایت دولت وقت به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدلیل گردید و همان باعث شد از زمان های گذشته تا به امروز از جمله بهترین مقاصد گردشگری شمال شناخته شود.

رامسر از سال 1358 از شهرستان تنکابن جدا شد و اداره آن نیز به صورت مجزا صورت پذیرفت و از 1 بخش مرکزی، 3 شهر، 4 دهستان و 200 روستا و آبادی تشکیل شده است. در واقع این شهر از زمان حکومت صفویان مورد توجه قرار گرفت و حتی در بسیاری از نوشته و کتاب های تاریخی و گردشگری از آن با عنوان شهر سبز نام برده اند. همچنین در نوشته های بسیاری از جهانگردان قدیمی نام رامسر به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری خطه شمال یاد شده است.

رامسر کجاست؟ گلستانی ها

رامسر کجاست؟

رامسر از جمله شهرهای غربی استان مازندران است که به عنوان مرز میان استان های مازندران و گیلان شناخته می شود. این شهر در تمام طول سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به سوی خود دعوت می کند. برای رسیدن به این شهر و گردش در میان جاذبه های دیدنی رامسر مسیرهای متفاوتی وجود دارند که می توانید هر کدام را که برایتان میسر و آسان است انتخاب کرده و خود را به آن برسانید. در ادامه با تمام مسیرهای دسترسی رامسر آشنا می شویم.

آب و هوای رامسر

رامسر از آن دسته شهرهای شمالی کشور است که دارای آب و هوایی جلگه ای معتدل می باشد و به دلیل مجاورت با دریای خزر تابستان هایی گرم و مرطوب دارد. در برخی از روزهای تابستان دمای هوا آنقدر زیاد نبوده، اما به دلیل میزان رطوبت بالای شهر گرمای زیادی در آن احساس می شود. همچنین از آنجایی که به رشته کوه های البرز نزدیک است، در زمستان ها آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد. اما به صورت کلی این شهر دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر در فصل های بهار و پاییز می باشد و در اواسط بهار شاهد باران های بهاری و دلنشینی خواهیم بود. آب و هوای این شهر به گونه ای است که حتی در برخی از روزهای تابستان نیز امکان بارش باران وجود دارد و از همین رو به عنوان دومین شهر پر باران ایران شناخته می شود.

بهترین زمان سفر به رامسر

همانطور که در بخش قبل گفته شد، رامسر از آب و هوایی معتدل و مرطوب بهره می برد. جالب است بدانید هر کدام از روستاهای این شهر دارای آب و هوایی متفاوت می باشد. به عنوان مثال می توان از روستای جواهرده نام برد که منطقه ای ییلاقی بوده و تابستان هایی گرم و مرطوب دارد. همچنین اگر به دنبال بهترین زمان سفر به این شهر هستید، فصل های بهار و پاییز دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر و مطلوب می باشد. بدین صورت که بهار تمام طبیعت رامسر غرق در تازگی و طراوت و پاییز طبیعتی هزار رنگ با آب و هوایی دلپذیر را شاهد هستیم. لذا می توانید برای سفر خود به این شهر، دو فصل بهار و پاییز را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

رامسر کجاست؟

رامسر از جمله شهرهای زیبا در غرب استان مازندران است که مرز میان استان مازندران و استان گیلان می باشد.

بهترین زمان سفر به رامسر چه فصلی است؟

از بهترین فصل های سفر به رامسر فصل های بهار و پاییز است که خبری از گرما و شرجی بودن و سرمای شدید نیست.

جاهای دیدنی رامسر کدام ها هستند؟

از جاهای دیدنی رامسر می توان به روستای سرولات، بلوار معلم، روستای جواهرده، جنگل دالخانی، آبشار ایج، روستای اربکله، دریاچه قو و... اشاره کرد.

رامسر چگونه آب و هوایی دارد؟

رامسر دارای آب و هوایی جلگه ای و معتدل است که تابستان هایی گرم و شرجی داشته و زمستان های آن نیز سرد و کوهستانی می باشد. بهارهای رامسر بسیار دلپذیر و معتدل است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی