پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جنگل ابر ملاقات زمین و آسمان | جنگل ابر شاهرود يکي از معروف ترين و زيباترين جاذبه هاي طبيعي ايران به شمار مي رود و براي اقيانوسي از ابر که در زمان هاي مختلف سال، آن را در بر مي گيرد، شهرت زيادي پيدا کرده است.

جنگل ابر شاهرود قسمتي از قديمي ترين جنگل هاي هيرکاني است و گونه هاي نادر و منحصر به فرد گياهي و جانوري را در خود جاي داده است و با مناظر خارق العاده خود، هر ساله گردشگران و طبيعت گردان زيادي را به سوي خود مي کشاند.

جنگلي به وسعت 35 هزار هکتار که ادامه جنگل هاي سرسبز شمال کشور به شمار مي رود و براي اقيانوس ابري که فضاي آن را در بر مي گيرد بسيار معروف شده است. اينجا جايي است که زمين و آسمان به هم مي رسند؛ ابرها درختان را در آغوش مي کشند و گاه به نظر مي رسد زمين بر بال هاي آسمان سوار شده است.

قبل از اینکه به سمت جنگل ابر سفری کنی باید به فکری یک واحد اقامتی باشی. پس با تیم گلستانی ها تماس بگیر که بزرگترین مرجع اجاره سوئیت درجنگل ابر و مناطق اطراف می باشد. بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهیم.

جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر در شمال شاهرود و در مسير شاهرود به آزادشهر در روستاي ابر قرار گرفته است. شاهرود يکي از شهرهاي استان سمنان است. اين جنگل‌ها در نهايت به آزادشهر در استان گلستان مي‌رسند.

اين جنگل 35هزار هکتار است و به دليل اين وسعت گونه‌هاي جانوري و گياهي بسياري را در خود جاي داده، گونه گياهي از راش، بلوط، ممرز افرا، شيردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌هاي کلاه مير حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهي، آويشن و شبدر به همراه گونه‌هاي گياهي نادر مثل نارون، بارانک و سرخدار . اما مشهورترين گونه گياهي اينجا، درخت اورس، درختي از گونه سروها است.

گونه‌هاي جانوري اينجا هم کم نيست. حيواناتي مثل خرس قهوه‌اي، گرگ، پلنگ، خوک وحشي، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلي، بلدرچين، عقاب جنگلي، کرکس، شاهين، فاخته و قرقاول.

در ماه هاي فرودين و ارديبهشت و در قسمت هايي که هنوز وارد جنگل نشده ايد و در دشت هاي آن، گل هاي بابونه و وحشي روييده است.

جنگل ابر ملاقات زمین و آسمان

جنگل ابر را اقيانوسي از ابر فرا گرفته، به طوري که وقتي نشسته‌ايد ابرها مي‌آيند و همه جا را مي‌پوشانند و ديدن ابرهايي که هميشه بالاي سرمانند و حالا از کنارمان رد ميشوند و ما را در بر ميگيرند از آن فاصله کم حتما آدم را به وجود مي آورد. اما دليل وجود اين ابرها چيست؟

اين جنگل در منطقه‌اي قرار گرفته که از ضخامت کوه‌هاي البرز کم مي‌شود و ابرهاي گرفتار در پشت اين ديواره از بين دره‌ها به سمت جنوب سرازير مي‌شوند؛ قرار گرفتن در دو ناحيه کم فشار و پرفشار يعني دشت گرگان و منطقه ابر باعث شده هر وقت زمين انرژي مي‌گيرد ابرها جابه‌جا شوند .

نکته مهم:

بيشتر مسير جنگل پيمايي در جنگل ابر سخت، پيچيده و دشوار است و بدون حضور يک راهنماي کاربلد و آشنا به منطقه، رسيدن به قسمت هاي مختلف در آن امکان پذير نيست. بنابراين اگر طبيعت گرد حرفه اي نيستيد و آشنايي به قسمت هاي مختلف جنگل نداريد هرگز تنها و بدون حضور راهنما در آن به گردش نپردازيد؛ چرا که خطر گم شدن در جنگل ابر بدون حضور راهنما بسيار زياد است.

نکته مهم:

بهتر است از شهر شاهرود هر آنچه نياز داريد را تهيه کنيد چرا که مواد و لوازمي که در مغازه هاي روستا و جنگل به فروش مي رسند، بسيار محدود است.

همچنين اگر قصد شب ماني در جنگل را داريد (به ويژه در قسمت هاي ابتدايي جنگل) از شاهرود هيزم و زغال مورد نيازتان را تهيه کنيد چرا که داخل جنگل هيزم چنداني پيدا نمي کنيد.

آبشارها و چشمه هاي جنگل ابر

آبشارهاي شرشر و آلوچال دو تا از مشهورترين آبشارهاي جنگل ابر هستند و بسياري در سفر به اين جا سعي مي کنند تا بازديدي از اين آبشارها داشته باشند. در کنار اين ها، ده ها آبشار روان ديگر نيز در دل جنگل هاي ابر وجود دارند که اگر خوش شانس باشيد مي توانيد در کوه پيمايي هاي خود به آنها برخورد کنيد. البته بازديد از آبشار شرشر به دليل صعب العبور بودن مسير، بسيار سخت و در بيشتر مواقع غير ممکن است و تنها طبيعت گردان و کوه نوردان حرفه اي مي توانند خود را به آن برسانند.

آبشار آلوچال و دالان بهشت

آبشار آلوچال خود از 2 آبشار بزرگ تشکيل شده است که از فاصله چند صد متري بر روي هم مي ريزند و در نهايت آبشار اصلي را شکل مي دهند. ارتفاع اين آبشار که در دامنه‌هاي شمالي البرز شرقي قرار دارد، حدود 25 متر است. براي رسيدن به اين جاذبه زيبا بايد 50 کيلومتر مسير آسفالت، 9 کيلومتر مسير شوسه و 5 کيلومتر پياده روي انجام داد. دالان بهشت نيز منطقه اي تماشايي و پوشيده از درختان درهم رفته است که قسمتي از مسير رسيدن به آبشار آلوچال را شامل مي شود.

روستاي شيرين آباد

روستاي شيرين آباد استان گلستان، برخلاف روستاي ابر در ميان جنگل، درختان و ابرها محاصره شده است. زيبايي هاي طبيعي اين روستا به اندازه اي است که بخواهيد براي رسيدن به آن مسير 7 کيلومتري داخل جنگل ابر را به صورت پياده طي کنيد. روستايي که مي توانيد در آن، در ميان ابرها نفس کشيده و زندگي کنيد. البته اقامت در اين جا به دليل کمبود خانه هاي محلي سخت تر از روستاي ابر است.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی