پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی ساری را چقدر میشناسید ؟ ما در این مقاله قصد داریم پر بازدیدترین مکان های دیدنی ساری را به شما عزیزان معرفی کنیم . پس با ما تا انتها همراه باشید .

شماره تماس اجاره ویلا در ساری : 09114481870

چشمه‌های باداب سورت

چشمه‌های زیبای باداب سورت که به چشمه‌های رنگی نیز معروف هستند، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ساری، گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشانند. این مجموعه‌ چشمه‌های شگفت‌انگیز که دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از کوه دماوند محسوب می‌شود، علاوه‌ بر زیبایی خاص، ارزش درمانی بسیار بالایی دارد و تنها در معدود نقاط از این کره‌ خاکی یافت می‌شود.

در این منطقه چندین چشمه با آب های متفاوت از نظر رنگ، بو، مزه و حجم آب وجود دارد. جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه‌ بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده است. این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبه‌ اصلی و ویژگی منحصربه‌فرد چشمه‌های باداب سورت است.

کلبه تابان روستای امره

سد سلیمان تنگه 

یکی از سدهای زیبا و دیدنی خاورمیانه سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه است که از دیدنی‌ های استان مازندران به شمار می‌آید و در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساری قرار دارد. ارتفاع این سد حدود ۱۳۸ متر ارتفاع است و دریاچه ای که در پشت آن به وجود آمده، حدود ۸۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.

هنگام بازدید از سد سلیمان تنگه می توانید از تفریحاتی همچون ماهیگیری، قایق سواری، غواصی و شنا که در پشت دریاچه تعبیه شده است، لذت ببرید.

تالاب حمید آباد

تالاب حمید آباد محل زندگی نیلوفرهای آبی و یکی از بکرترین نقاط ساری می باشد . نیلوفر‌های موجود در تالاب حمید آباد اغلب از نوع مارپیچی، حلقوی یا سه پر هستند. با‌وجود اینکه تقریباً تنها پوشش گیاهی موجود در این منطقه گل‌های نیلوفر آبی دلربا هستند؛ اما اگر به حاشیه تالاب نگاه کنید، نیزار‌های بلندی را می‌بینید که در میان باد می‌رقصند. 

پرندگان و دوزیستانی که در تالاب حمیدآباد زیست می‌کنند، زیبایی منحصر به فردی را به آن بخشیده‌اند . در فصل زمستان پرندگان مهاجر مهمان این تالاب زیبا می‌شوند .

دریاچه الندان

آب این دریاچه زیبا و طبیعی،‌ تنها با نزولات جوی و بارش برف و باران تامین می‌شود و هیچ رودخانه یا چشمه‌ای در شکل‌گیری آن دخیل نیست. تغییر مساحت این دریاچه در فصول پر بارش و کم‌ بارش سال،‌ از جمله ویژگی‌های خاص آن معرفی می‌شود

جنگل سبز و انبوه الندان یا پله نیز در اطراف این دریاچه، زیبایی و جذابیت این منطقه را مضاعف کرده است. 

همچنین، حضور ماهی‌هایی که در سال‌های اخیر، مقیم این دریاچه شده‌اند؛ بر زیبایی و جذابیت منطقه الندان افزوده و لذت ماهیگیری را نیز به برخی از افراد هدیه داده است. علاوه بر آن، هوای مطبوع و پاک منطقه جنگلی الندان و تماشای آبی نیلگون و یک‌دست آسمان، به‌ویژه برای افرادی که در شهر‌های بزرگ و آلوده زندگی می‌کنند و از نعمت هوای پاک محروم‌اند، آرامشی دلنشین به‌همراه خواهد داشت.

منطقه حفاظت شده دشت ناز 

دشت ناز با وجود بیش از ۴۴۷ گونه گیاهی، در دل جنگل‌های هیرکانی و در قلب کوهستان بستری منحصر‌به‌فرد و استثنایی و پناهگاهی برای گونه‌های مختلف جانوری است. دشت ناز بیشتر به‌واسطه حضور گونه‌ای نادر از گوزن با نام گوزن زرد شهرت دارد.

پناهگاه دشت ناز ساری زیر نظر سازمان محیط‌زیست است و تردد به این پناهگاه به واسطه اکوسیستم خاص بدون مجوز این سازمان امکان‌پذیر نیست. 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی