پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

موزه میراث روستایی شاهکاری در گیلان که حتما باید سری به آن بزنید. این موزه یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین موزه های ایران است که در شمال کشور قرار دارد. موزه میراث روستایی گیلان در نزدیکی پارک جنگلی سراوان است و شما در این موزه با سبک معماری، فرهنگ، سبک زندگی، غذاها و خوراک محلی و پوشاک مردم مناطق مختلف استان گیلان است. هر خانه روستایی در این موزه کاملا متفاوت است و بیان گر گوشه ای از زندگی سنی مردمان گیلان است. موزه میراث روستایی گیلان تاکنون چندین جایزه و گواهینامه از نهادهای ملی و بین‌المللی دریافت کرده و قرار است در آینده میراث مازندران و گلستان هم در همینجا به نمایش عموم درآید. در یک کلام بگوییم که برای اینکه با زندگی مردم شمال آشنا شوید رفتن به موزه میراث روستایی گیلان از واجبات می باشد.

شماره تماس اجاره ویلا و کلبه در رشت و گیلان 09114481870

موزه میراث روستایی رشت کجاست ؟

موزه میراث روستایی در رشت و در پارک جنگلی سراوان واقع شده است. موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ١٨ آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده‌‏ سراوان- شفت قرار دارد. برای دسترسی خود را به جاده رشت-قزوین برسانید و پس از طی حدودا ۱۸ کیلومتر، وارد جاده سراوان-شفت (سراوان-فومن) شوید. با استفاده از تابلوهای راهنما موزه را خواهید یافت.

موزه میراث روستایی گیلان در فاصله 80 کیلومتری از جاده ی قدیم تهران-رشت واقع شده است.

بخش‌های گوناگون موزه میراث روستایی گیلان

بخش‌های مذکور 9 تا بوده و شامل 25 مجموعه مسکونی از 7 روستای گیلان را شامل شده و موارد زیر را دربر می‌گیرند:  ساحل غرب با مجموعه مسکونی آصفی، ساحل شرق با مجموعه مسکونی موسوی، جلگه غرب با مجموعه‌های مسکونی محتشم‌طلب، موسوی، موسی‌زاده، محمودی، حسنی، حقیقتی، جلگه شرق با مجموعه‌های مسکونی پرمهر، خوش‌نشین کچلام، چنچو، منتظری، میرسیار، رفیعی، جلگه مرکز با مجموعه‌های مسکونی صادقی، مرادی، امینی، دانش، خوش‌نشین بیالوا، کوهپایه غرب با مجموعه‌های مسکونی لطفی و طربی، کوهپایه شرق با مجموعه‌های مسکونی بهزادی، جامع، رستمی، کوهستان غرب با مجموعه مسکونی حاجت‎‌پور، کوهستان شرق با مجموعه‌های مسکونی محسنیان و محمدنژاد.

حالا که راهی گیلان شده اید بهتر است اقامت درکلبه چوبی بام سبز ماسال را امتحان کنین که اصلا پشمان نخواهید شد!

گلستانی ها - موزه میراث روستایی گیلان

ساعات بازدید و بلیط موزه میراث روستایی گیلان

همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانید از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کنید. در روزهای چهارشنبه، بازدیدهای گروهی به‌همراه راهنما انجام می‌شود. بهای بلیط برای گردشگران داخلی پنج هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۱۰۰ هزار تومان است. برای تهیه بلیط باید کارت بانکی همراه داشته باشید.

پرسش‌های متداول درباره موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان کجاست؟

موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ١٨ جاده‌ی رشت- تهران قرار دارد.

در موزه میراث روستایی گیلان چه آثاری به نمایش گذاشته شده‌اند؟

موزه میراث روستایی گیلان میزبان ۲۸ مجموعه مسکونی از مناطق مختلف استان است. همچنین فضاهایی نظیر شالیزار و کاهدان را می‌توان در این اکوموزه مشاهده کرد.

ساعات بازدید موزه میراث روستایی گیلان چیست؟

همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانید از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کنید. در روزهای چهارشنبه، بازدیدهای گروهی به‌همراه راهنما انجام می‌شود.

بهای بلیط موزه میراث روستایی گیلان چقدر است؟

بهای بلیط برای گردشگران داخلی پنج هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۱۰۰ هزار تومان است. برای تهیه بلیط باید کارت بانکی همراه داشته باشید.

برچسب ها

جاهای دیدنی رامسر تا رشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی