پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

چابکسر کجاست؟ معرفی جاهای دیدنی که می توانید یک سفر لذت بخش داشته باشید. تصور کنید برنامه سفر به شهر چابکسر دارید جایی که نزدیک جنگل و دریاست. چابکسر بدون اغراق یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که شما را برای یکبار هم شده باید سری به چابکسر بزنید. شهری با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده و آب و هوای دلنواز که دریا و جنگل را سخاوتمندانه به مهمان‌های خود عرضه می‌کند.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال کشور 09114481870

چابکسر کجاست ؟

چابکسر در شرقی‌ترین قسمت استان گیلان قرار گرفته است و از شمال به دریای خزر، از شرق به شهرستان رامسر در استان مازندران، از جنوب به رشته کوه البرز و از غرب، به کلاچای محدود می‌شود.

بهترن زمان سفر به چابکسر

اگر قصد سفر به شهر چابکسر را دارید، توصیه می‌کنیم این کار را در یکی از فصل‌های بهار یا پاییز انجام دهید. در این زمان از سال، آب و هوای چابکسر و همچنین مناظر طبیعی آن، در بهترین و زیباترین حالت خود قرار دارند.

اگر از علاقمندان به تماشای کاشت و برداشت برنج هستید، می‌توانید در فصول بهار و تابستان چمدان‌ها را ببندید و عازم چابکسر شوید.

فاصله چابکسر تا رامسر چیست؟

شهر چابکسر در حدود ۱۲ کیلومتر از رامسر فاصله دارد. شهرستان چابکسر در استان گیلان در استان مازندران قرار دارد. اما اگر قصد دارید با اتومبیل از چابکسر به رامسر سفر کنید، این سفر فقط ۷ دقیقه طول خواهد کشید.

حالا که تا چابکسر آمده اید و می خواهید سری به رامسر هم بزنید بهتر است با جاهای دیدنی رامسر آشنا شوید.

جاهای دیدنی چابکسر

روستای سرولات از جاهای دیدنی چابکسر

هنگامی که به چابکسر سفر می کنید و قصد گردش در جاهای دیدنی چابکسر را دارید، اولین جایی که شما را به سمت خود می خواند، روستای سرولات می باشد. روستای سرولات در فاصله 3 کیلومتری از چابکسر و 22 کیلومتری از رامسر قرار دارد. این روستا درست در دامنه رشته کوه های البرز و در کنار دره های تنگ و رودخانه ای خروشان زیبا جای خوش کرده است.

چشمه دمکش

چشمه دمکش یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که جو زیبایی و زیبایی را ایجاد کرده‌است. این بهار در ۵ کیلومتری غرب در زیر درختان بزرگ قرار دارد و آب آن برخلاف سایر چشمه‌های معمولی، قطع و وصل شده‌است. آب این بهار هر چند دقیقه قطع می‌شود و سپس آب دوباره شروع به گردش می‌کند. رویدادی مرموز و عجیب که کنجکاوی بسیاری از دانشمندان را برانگیخته است و حتی گفته می‌شود که شیخ بهایینیز در پی کشف این فصل بهار است.

چشمه دمکش

روستای اوشیان

روستای زیبا و سبز اوشیان در سه کیلومتری چابکسر و دقیقاً در مرز استان گیلان و مازندران قرار دارد. روستای اوشیان یکی از شهرهای استان مازندران است که تنها ۱۰ دقیقه از مرکز شهر چابکسر فاصله دارد.

طبیعت جذاب اوشیان و ساحل آرام و زیبای آن، که یکی از زیبایی سواحل منطقه نیز هست، یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا است. اوشیان از شمال به ساحل دریای‌خزر و از جنوب به ارتفاعات البرز متصل است. زمانی که به اوشیان و ساحل زیبای آن سفر می‌کنید، می‌توانید از امکانات تفریحی مانند قایق‌سواری و اسکی جت نیز استفاده کنید.

اگر شما هم عاشق روستاگردی در شمال در این مقاله از سایت گلستانی ها زیباترین روستاهای شمال آشنا شوید و یک سفر عالی و پر از هیجان در شمال را تجربه کنید.

روستای اوشیان

چشمه سجیران

چشمه آب معدنی سجیران، یکی دیگر از چشمه‌های جذاب چابکسر است. این چشمه در منطقه “اِشکِوَر بالا” در بالادست روستاهای نیلوجیر کل و سجیران قرار دارد. خاصیت درمانی آب این چشمه، اخیرا برای اهالی این منطقه ثابت شده است.

چشمه سجیران

روستای لیمه ‌سرا

در کنار روستای سرولات، روستای زیبا و کوچک دیگری نیز وجود دارد که تنها ۳۹ خانوار در آن ساکن‌اند. لیمه سرا از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای اطراف چابکسر بوده که جنگل و دریا را همزمان در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. علاوه بر آن، از منظره‌‌ تماشایی که رو به دره‌های پرشیب و باریک و باغ‌های پرتقال قرار دارد هم نمی‌توان چشم پوشید.

روستای لیمه ‌سرا

منطقه جنگسرا از دیدنی ترین مناطق چابکسر

هنگامی که به چابکسر سفر می کنید و به دنبال جاهای دیدنی چابکسر هستید که برای گردش و تفریح به سوی آن ها بروید، حتما نام منطقه جنگسرا در لیست گردشگری شما قرار می گیرند. منطقه چابکسر یکی از زیباترین و بکرترین طبیعت های چابکسر را تشکیل می دهد و به عنوان مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران شناخته شده است.

زیبایی های منطقه جنگشرا تنها به محیط خود آن محدود نمی شود، بلکه مسیری را که به سمت این روستا طی می کنید بسیار زیبا و تماشایی هستند. به گونه ای که دلتان نمی خواهد چشم از منظره بردارید.

منطقه جنگسرا

چشمه آب شور لاکان

از دیگر جاهای دیدنی چابکسر می تووان به چشمه آب شور لاکان اشاره کرد در جنوب رشت و در دل جنگلی سرسبز و دل انگیز واقع شده است. از آنجایی که آب این چشمه نمک بسیار زیادی دارد، طعم آن شور است و از همین رو آن را با نام چشمه آب شور می شناسند. اهالی بومی منطقه به عنوان چشمه ای مقدس از آن یاد می کنند، چرا که برای درمان بیماری های پوستی از آب این چشمه استفاده می کنند

و اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید، افرادی را خواهید دید که با آب چشمه آب شور مشغول استحمام هستند. به دلیل آن که این چشمه در جنگلی زیبا قرار گرفته، دارای منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. برای دسترسی به چشمه آب شور لاکان باید خود را به جنوب رشت و روستای آقا دانا پیر برسانید. این چشمه مقابل این روستا و در سمت دیگر جاده واقع شده است.

چشمه آب شور لاکان

راه‌های دسترسی به چابکسر

برای رسیدن به چابکسر چهار راه پیش رو دارید:

سوار هواپیما شده و در رشت یا رامسر پیاده شوید و از آنجا با اتوبوس و یا خودروهای سواری، خود را به چابکسر برسانید.

مسیر ریلی را انتخاب کنید و همزمان از زیبایی مناظر هم لذت ببرید و در رشت پیاده شوید.

تقریبا در تمام شهرها، اتوبوس به مقصد شهرهای استان گیلان به صورت منظم برقرار است و شما می‌توانید با اتوبوس به چابکسر برسید.

استفاده از خودروی شخصی ممکن است کمی خسته کننده باشد اما وقتی در این جاده رویایی رانندگی کنید، تمام خستگی‌تان برطرف می‌شود. اگر در تهران باشید، می‌توانید از مسیر قزوین-رشت و چالوس-رشت به چابکسر برسید.

سوغات و صنایع دستی چابکسر

بهترین و لذت بخش‌ترین بخش سفر، خرید سوغاتی است. یادگاری از دیار دریا و جنگل، می‌تواند هر کسی را خوشحال کند. چابکسر علاوه بر مناظر دیدنی و چشم نواز، سوغات و صنایع دستی جذابی دارد.

حصیربافی یکی از هنرهای قدیمی مردم چابکسر است. زنان باسلیقه این شهر، به‌وسیله برگ‌های سوف و کنف انواع سبد، زیرانداز، کفش حصیری، کلاه، زنبیل و ظرف میوه می‌سازند و با استفاده از رنگ‌های زیبا آن‌ها را تزیین می‌کنند. بافتن چادر شب هم یکی از هنرهای اصیل این منطقه است. پارچه‌های رنگارنگ و زیبایی که هنر دست زنان خلاق چابکسری است و  به صورت رو‌انداز، بقچه و رختخواب‌پیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سوغات چابکسر

به خاطر باغ‌های وسیع مرکبات، پرتقال و نارنج از معروف‌ترین سوغات چابکسر به شمار می‌روند. دریای چابکسر زیستگاه ماهیان متنوع است و به دلیل کمترین فاصله با دریا، اهالی چابکسر هرروز ماهی تازه صید می‌کنند. ماهی از سوغات فراموش‌نشدنی چابکسر است. شما در بازارهای محلی می‌توانید به بهترین و تازه‌ترین ماهی‌ها دسترسی داشته باشید.

در معرفی چابکسر توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید هم حتما به بازارهای شهر سر بزنید. انواع ترشیجات، شیرینی‌های محلی، برنج و چای هم از سوغات آن‌جا است و کیفیت آن‌ها باعث می‌شود دست خالی از از چابکسر برنگردید!

سوغات چابکسر

غذاهای محلی چابکسر

می‌توان به جرات گفت تنوع غذایی خطه شمال و مخصوصا گیلان در هیچ کجای ایران نمی‌توان پیدا کنید. عطر و طعمی که هوش از سرتان می‌برد و شما را شیفته غذاهای شمالی می‌کند. چابکسر هم مانند تمام شهرهای شمال، غذاهای محلی معروف و خوشمزه‌ای دارد.

شما هم همراه سفر کلی دلتون می خواد از غذاهای خوشمزه شمالی بخورید اما سایت گلستانی ها اینجا به شما کمک می کنه که چه اقامتگاهی را برای خوردن انتخاب کنید پس سری به مقاله غذاهای محلی شمال کدوم اقامتگاه بخوریم بزنید

غذاهای محلی چابکسر

 

برچسب ها

جاهای دیدنی رامسر تا رشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی