پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار لونک کجاست؟ در میان طبیعت بی‌نطیر استان گیلان، آبشارهای متعددی دیده می‌شود که آبشار لونک یکی از آن‌ها می‌باشد. آبشار لونک که در منطقه جنگلی در نزدیکی سیاهکل واقع شده، یکی از دیدنی‌های دیلمان و سیاهکل به حساب می‌آید.  آبشار لونک به مانند ریسمانی نقره‌ای در میان درختان سبز و زیبای جنگل کشیده شده است. همچنین بعد از سقوط بر روی سنگ‌های رودخانه جاری می‌شود. یکی از بخش‌های زیبای آبشار لونک، مسیر آن است. این مسیر که جاده سیاهکل به دیلمان می‌باشد، جزو جاده‌های زیبای استان گیلان نیز به شمار می‌رود.

برای اجاره کلبه در ییلاقات گیلان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آبشار لونک کجاست؟

آبشار لونک در ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل قرار دارد. با دو آبشار، این مجموعه ۲۰ متر عرض و ۶ متر ارتفاع دارد و در نهایت به رودخانه شیم می‌ریزد. در فصول بهار و پاییز میزان آب در این مجموعه آبشارها به حداکثر میزان خود می‌رسد و در تابستان از شدت آب آن کاسته می‌شود. هنگام افزایش آب، دو آبشار به یک‌دیگر می‌پیوندند و چشم‌اندازی زیبا را خلق می‌کنند. آبشار لونک از دیدنی های سیاهکل محسوب می‌شود که از جمله امکانات رفاهی و تفریحی در نظر گرفته‌شده در این منطقه می‌توان به منقل های بتونی کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی اشاره کرد.

فاصله آبشار لونک تا تهران

آبشار تا تهران 353 کیلومتر فاصله دارد.

فاصله آبشار لونک تا تهران- گلستانی ها

امکانات آبشار لونک

سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران و فروشگاه در مسیر آبشار لونک هست. در کنار آبشار، نان محلی و غذاهای سنتی هم می‌فروشند. کباب‌های اینجا حسابی خوشمزه و معروف هستند؛ پس لذت کباب خوردن کنار آبشار را از دست ندهید. مخصوصا که هوای خوب و رطوبت مطبوع و خنک باعث می‌شود اشتهای آدم باز شود.

ابشار لونک درست کنار جاده قرار دارد. می‌توانید ماشین را در پارکینگ بگذارید و با ۳ دقیقه پیاده‌روی جنگلی به آبشار برسید.

آبشار لونک برای کمپ کردن هم مناسب است. با توجه به امنیت و امکانات خوب، می‌شود راحت کنار آبشار چادر زد. فقط باید چیزهایی مثل لباس مناسب و پتو و چادر مخصوص جنگل همراه‌تان باشد.

بهترین فصل سفر به آبشار لونک

اگر می‌خواهید آبشار را در پرآب‌ترین حالتش ببینید، بهتر است فروردین ماه به لونک بروید. در فروردین برف‌ها آب می‌شوند، بارندگی زیاد می‌شود و آبشار پرآب‌تر از همیشه است.

آبشار لونک کجاست

جاهای دیدنی نزدیک به لونک

روستای لونک

روستای لونک که از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل است طبیعیت بکر و سبزی دارد. بازدید از این روستا برای تجربه دقایقی آرامش و تمدد اعصاب ارزش وقت گذاشتن را دارد.

کاروانسرای تی تی

در 15 کیلومتری سیاهکل به دیلمان، در دوراهی رودخانه باباکوه و شیم‌رود یک کاروانسرا متعلق به دوره صفویه را خواهید دید که روی تپه‌ای بلند قرار دارد. این کاروانسرا توسط تی تی خانم ( عمه یکی از شاهان صفوی) ساخته شده است و در سال 1375 در فهرست میراث فرهنگی گردشگری کشور ثبت گردید. معماری و ساخت این کاروانسرا بسیار دیدنی خواهد بود.

کوه درفک

در ۵۰ کیلومتری آبشار لونک می‌توانید این کوه زیبا را پیدا کنید. درفک مهم‌ترین قله منطقه به حساب می‌آید.

برای رسیدن به درفک باید از سمت رودبار حرکت کنید تا به رستم آباد برسید. از آنجا سمت راست بپیچید و به سمت درفک ب

ییلاق اسپیلی

اینجا فقط ۲۲ کیلومتر با آبشار لونک فاصله دارد. اسپیلی از زیباترین ییلاق‌های شمال ایران است.

آبشار باباولی

باباولی نزدیک به دیلمان است و یک آبشار فصلی به شمار می‌آید. بهتر است برای تماشای آبشار در فروردین به اینجا بیایید که برف‌ها ذوب شده‌اند و آبشار پر آب است.

غار اسپهبدان

اسپهبدان یک غار دیدنی است که قدمتش به عصر آهن برمی‌گردد! در زمان اسماعیلی‌ها هم از این غار برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند.

از آبشار لونک تا این غار ۴۲ کیلومتر فاصله است. بعد از رسیدن به دامنه کوه، باید 20 دقیقه پیاده بروید تا به دهانه غار برسید.

منطقه آغوزی

اینجا درست کنار آبشار لونک است. آغوزی جایی است سرسبز با شیب ملایم و زمین‌های بکر که برای ماندن در طبیعت مناسب هستند.

روستای داماش

50 کیلومتر از آبشار لونک که جلوتر بروید، روستای زیبای داماش را می‌بینید. داماش به گل‌های سوسن چلچراغش خیلی معروف است. این گل‌ها فقط در داماش و لنگران کشور آذربایجان پیدا می‌شوند.

بهترین وقت سفر به داماش اواخر بهار یا تیر ماه است که گل سوسن چلچراغ شکوفه می‌دهد و به همین مناسبت یک جشنواره برگزار می‌کنند. در این جشن مردم لباس‌های مخصوص می‌پوشند و شادی می‌کنند.

اگر با خواندن این مطلب به فکر رفتن به آبشار لونک و دیدن این شگفتی طبیعی از نزدیک افتاده‌اید، برای رزور اقامتگاه هم سری به گلستانی ها بزنید تا اقامتگاه‌های مناسب ما در این منطقه را ببینید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی