پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار زمرد از زیباترین آبشارهای گیلان: استان گیلان جاهای دیدنی طبیعی فراوانی دارد و از جاهای دیدنی گیلان می‌توان به آبشار زمرد حویق اشاره کرد آبشار زمرد که به آبشار دوقلو نیز شهرت دارد، در تمام سال میزبان گردشگران، به‌خصوص کوهنوردانی است که در دل جنگل‌های کمتر شناخته‌شده شمال گردش می‌کنند.

برای اجاره ویلا در سوباتان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آبشار زمرد کجاست؟

آدرس: گیلان، ۴۵ کیلومتری تالش، شهرستان حویق

آبشار زمرد که از جمله جاهای دیدنی تالش محسوب می‌شود، در چهار فصل سال خروشان است و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی، از نقاط مختلف کشور به آن سفر می‌کنند تا از طبیعت بکر و زیبای اطراف آن لذت ببرند؛ از سوی دیگر،‌ آب‌وهوای این منطقه بسیار مطبوع و دلنشین است و اقامت چندروزه در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

مسیر دسترسی به آبشار زمرد

برای رفتن به آبشار زمرد از مبدا تهران، ابتدا باید به طرف غرب رفته و جاده قزوین-رشت را در پیش بگیرید و وارد جاده -سراوان-فومن شوید؛ از فومن وارد جاده آستارا شده و تا ۴۲ کیلومتر بعد از شهر تالش پیش بروید. در این نقطه، خروجی فرعی به طرف حویق، در سمت مخالف شما قرار دارد؛ بنابراین مسیر را تا اولین دوربرگردان ادامه بدهید و بعد از دور زدن، خود را به هروجی حویق برسانید. بعد از پیمودن حدود ۱۲ کیلومتر در جاده فرعی آسفالته، به حویق خواهید رسید. شهر حویق تا روستای زمرد حدود ۹ کیلومتر فاصله دارد که پنج کیلومتر آن آسفالته و چهار کیلومتر آن خاکی است.

بهترین زمان بازدید از آبشار زمرد

برای بازدید از آبشار زمرد بهتر است که فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید؛ در فصل بهار، به‌خصوص در میانه آن یعنی اردیبهشت ماه، آب‌وهوای منطقه بسیار دلنشین است و بارش‌های باران، جریان آب آبشار زمرد را خروشان‌تر می‌کند؛ علاوه بر این، جنگل‌ها بسیار سرسبز هستند و در دامنه‌های کوه نیز گل‌ها شکوفه می‌زنند. در فصل پاییز، رنگ برگ درختان تغییر می‌کند و مناظری بسیار تماشایی خلق می‌شود. در این موقع از سال،‌ رنگ برگ‌ها از سبز به زرد، نارنجی و قرمز تغییر می‌کند و محیطی خارق‌العاده و چشم‌نواز شکل می‌گیرد که هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد.

بهترین فصل سفر به آبشار زمرد، بهار و پاییز است. در فصل تابستان آب‌وهوای منطقه شرجی است و گرمای آن ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد؛ از سوی دیگر در فصل زمستان، آب‌وهوا سرد است و مسیر رسیدن به آبشار نیز لغزنده‌تر و دشوارتر می‌شود. پس بهتر است که بهار یا پاییز را برای بازدید از آبشار زمرد انتخاب کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای سفر به آبشار زمرد حویق

با وجود اینکه بخش کوتاهی از مسیر آبشار زمرد کوهستانی و دشوار است، برای عبور از آن به دانش یا مهارت کوهنوردی حرفه‌ای نیازی ندارید؛ البته حتما به‌همراه خود کفش‌ و لباس مناسب داشته باشید تا بتوانید راحت این مسیر را پشت سر بگذارید؛ علاوه بر این، در هنگام عبور از مسیر یا بازدید از آبشار زمرد، ممکن است لباس شما خیس شود؛ پس بهتر است که لباس اضافی همراه خود داشته باشید. از جمله دیگر تجهیزاتی که بهتر است با خود به‌همراه داشته باشید، می‌توان به کوله‌پشتی،‌ عینک آفتابی، کلاه نقاب‌دار برای روزهای آفتابی، لباس گرم برای روزهای سرد، بطری آب و خوراک کافی اشاره کرد.

جاذبه‌های اطراف آبشار زمرد

از آنجایی که آبشار زمرد با تالش فاصله چندانی ندارد می توانید پس از بازدید از دریاچه به سمت تالش بروید و از جاذبه‌های این شهر مانند پارک جنگلی سیاه داران، غار و ییلاقات سوباتان، دریاچه سراگاه و پارک جنگلی گیسوم دیدن کنید. همچنین می‌توانید پس از آن به آستارا نیز بروید که در فاصله ۳۰ کیلومتری از حویق قرار دارد.

 

پرسش‌های متداول درباره آبشار زمرد

آبشار زمرد حویق کجاست؟

نزدیک روستای زمرد از توابع شهر حویق، در شهرستان تالش استان گیلان

بهترین زمان سفر به آبشار زمرد حویق کدام فصل است؟

فصل‌های بهار و پاییز

تفریحات آبشار زمرد حویق کدامند؟

ماهیگیری، شنا، کوهنوردی، گردش در جنگل، عکاسی و...

جاهای دیدنی اطراف آبشار زمرد حویق کدامند؟

پارک جنگلی گیسوم، پارک جنگلی سیاه‌داران، غار سوباتان، دریاچه سراگاه، آبشار ویسادار و...

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی