پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار ویسادار سومین آبشار بزرگ گیلان: آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند. آبشار ویسادار از روی تخته سنگ‌های بلند سرازیر می‌شود و به حوضچه زیرین آن می‌ریزد. ارتفاع آبشار ویسادار به ۱۵ متر می‌رسد و دیوار صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه دارد و در قسمت‌هایی از دیواره‌ها بر اثر فرسایش، پلکان ایجاد شده است.

برای اجاره ویلا در سوباتان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار در محدوده شهرستان رضوانشهر قرار دارد و از شمال به تالش، از غرب به خلخال، از شرق به دریای خزر و از جنوب به ماسال و صومعه سرا می‌رسد. اطراف آبشار ویسادار را جلگه‌ها و جنگل های سرسبز گیلان پوشانده‌اند و ییلاق‌های ماسال و کیاره از برجسته‌ترین جاذبه های اطراف این آبشار به شمار می‌روند.

آدرس آبشار ویسادار: استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، آبشار ویسادار

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

شما باید به رضوانشهر بروید؛ برای این منظور رهسپار رشت شوید و از آنجا به آستار رفته و پس از عبور از بندرانزلی مسیر خود را به سمت رضوانشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به رضوانشهر راهی پره‌سر شوید؛ فاصله این دو شهر حدود 17 کیلومتر است

بهترین فصل سفر به آبشار ویسادار

ویسادار در هر فصل زیبایی خاصی دارد؛ اما با توجه به این‌که پره‌سر آب‌وهوای معتدل خزری دارد، بهترین زمان برای سفر به ویسادار ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و اوایل مهر است. این منطقه در بهار و تابستان هوای خنکی دارد که سفر را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

فصل پاییز طبیعت اطراف آبشار بسیار رنگارنگ و زیبا است؛ اما گاهی به علت بارش فراوان باران مسیر صعب‌العبور می‌شود. درفصل زمستان نیز این منطقه پوشده از برف می‌شود و عبور از جاده جنگلی در این زمان نه تنها دشوار بلکه خطرناک خواهد بود.

فاصله آبشار ویسادار تا رشت چقدره؟

فاصله آبشار ویسادار تا رشت 60 کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید 20 دقیقه پیاده بروید.

فاصله بین ساحل گیسوم تا آبشار ویسادار 

31 کیلومتر - زمان : 49 دقیقه

جاذبه های نزدیک به آبشار ویسادار

دریاچه سراگاه: این دریاچه در تالش قرار دارد. بازدید از این دریاچه زیبا در شهر تالش را نباید از دست بدهید.

آبشار آسیابگا: این آبشار در نزدیکی ویسادار واقع شده است. آبشار آسیابگا در منطقه ارده از توابع رضوانشهر قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از مجاورت رودخانه شفارود عبور کنید.

ساحل جنگلی گیسوم: بازدید جنگل معروف گیسوم با وسعت حدود 80 هکتار و درختان انبوه که در نهایت به ساحل گیسوم و دریای خزر منتهی می‌شود، بی‌شک یکی از بهترن قسمت‌های سفرتان خواهد بود. پارک جنگلی گیسوم در روستای گیسوم در بخش اسالم در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار گرفته است.

گردنه حیران: پس از بازدید از آبشار مرتفع ویسادار می‌توانید به راهی گردنه حریان آستارا شوید و از این مسیر رویایی و طبیعت چشم‌نواز و زیبای آن لذت ببرید.

قلعه لیسار: قلعه لیسار متعلق به دوره سلجوقیان است. این قلعه در شهرستان تالش و در نزدیکی روستای لیسار قرار دارد. قلعه لیسار در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این قلعه در ارتفاع ۸۰ متری از زمین و بر فراز تپه‌ای سنگی واقع شده است.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار

اما رطوبت هوا در استان گیلان به‌خصوص در فصل تابستان بسیار شدید است. آبشار ویسادار در میان جنگل در دامنه‌های کوه تالش آب و هوایی بسیار مطلوب‌تر از نقاط نزدیک به دریا در این استان دارد. آب خنک آبشار و آبتنی در حوضچه زیر آبشار ویسادار در گرمای تابستان برای بسیاری از گردشگران خواستنی است. همان طور که در تابستان‌ محیط اطراف آبشار ویسادار در جنگل بسیار خنک‌تر از سایر نقاط استان است، زمستان‌ها نیز سرما بیشتر از سایر جاها است.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار از اواخر فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد. اما از اواسط تیر تا پایان مرداد ماه رطوبت هوای شمال بسیار آزار دهنده است و با وجودی که آبشار و جنگل هوای خوبی دارند،‌ ممکن است در طول مسیر تحمل گرما و شرجی سخت شود.

در سفر به آبشار ویسادار با خود چه ببریم؟

در سفر به آبشار ویسادار اگر قصد اقامت در طبیعت را دارید حتما وسایل کامل کمپینگ را با خود ببرید. برای اقامت شبانه کیسه خواب بسیار مناسب است و از شما محافظت می‌کند. به‌دلیل محیط جنگلی اطراف آبشار و پیاده‌روی در آن حتما کفش مناسب بپوشید و اگر در فصل زمستان به دیدن آبشار ویسادار می‌روید، چکمه همراه خود ببرید. بادگیر و بارانی مناسب نیز در فصل‌های پاییز و زمستان همراه داشته باشید.

 

پرسش‌های متداول در مورد آبشار ویسادار

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار در استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار قرار دارد.

چگونه به آبشار ویسادار برویم؟

ابتدا باید خود را به رشت برسانید. از رشت در مسیر شمال غربی حرکت کنید و در جاده رشت - آستارا به‌سمت صومعه سرا و سپس پره سر بروید. در مسیر جاده اصلی به خیابان طالقانی در سمت چپ جاده وارد شوید. مجتمع گردشگری پره سر در ابتدای این خیابان قرار دارد و راهنمای مناسبی برای مسافران است. از ابتدای این خیابان ۱۴ کیلومتر تا آبشار راه در پیش دارید. در ادامه خیابان طالقانی به خیابان آبشار ویسادار وصل می‌شود و سپس به جاده ویسادار می‌رسد. از رشت تا آبشار ویسادار ۸۸ کیلومتر راه در پیش دارید.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار چه وقتی است؟

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار از اواخر فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

در سفر به آبشار ویسادار کجا اقامت کنیم؟

در اطراف آبشار ویسادار کلبه‌های چوبی با امکانات اولیه مناس

 

.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی