پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار لاتون کجاست؟: استان گیلان با داشتن طبیعت و جاذبه‌های تماشایی فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران و مسافران است. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌ های گیلان، آبشاری مرتفع و زیبا است که با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران لقب گرفته است. این آبشار لاتون و در گویش محلی بارزاو نام دارد.

برای اجاره ویلا در ییلاقات گیلان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

آبشار لاتون کجاست؟

نام و نشان آبشار لاتون می‌توانید در خطه شمالی کشور و در مرز دو استان گیلان و اردبیل پیدا کنید. این آبشار چشم‌نواز یکی از جاهای دیدنی آستارا است که در ارتفاعات این شهر بندری و ۱۵ کیلومتری جنوب آن در شهر لوندویل و ۶ کیلومتری روستای کوته کومه واقع است.

مسیر دسترسی آبشار لاتون

برای رفتن به آبشار لاتون از مبدا تهران، ابتدا می‌توانید از بزرگراه کرج-قزوین خود را به شهر رشت برسانید. این مسیر تقریبا ۳۰۰ کیلومتر است که با خودرو سواری می‌توانید آن را در ۴ ساعت طی کنید. پس از رسیدن به رشت، حالا مسیر خود را به سمت شمال و شهر آستارا ادامه دهید. پس از طی ۱۷۰ کیلومتر به شهرستان آستارا می‌رسید. از آستارا تا شهرستان لوندویل حدودا ۱۴ کیلومتر است. از لوندویل به سمت غرب مسیر خود را ادامه دهید تا پس از طی ۷ کیلومتر به روستای کوته کومه برسید. از روستای کوته کومه تا محل آبشار لاتون کمتر از ۴ کیلومتر است.

آدرس آبشار لاتون: ۱۵ کیلومتری جنوب آستار، شهر لوندیل

بهترین فصل سال برای رفتن به آبشار لاتون

اوایل فصل بهار، فصل پاییز و زمستان به دلیل برودت هوا در این منطقه و احتمال بارش باران و برف چندان زمان مناسبی برای سفر به آبشار لاتون نیست. بخصوص که در نزدیکی آبشار نیز پرتگاهی بسیار خطرناک قرار دارد که در روزهای بارانی که زمین لغزنده است، ممکن است برای شما ایجاد خطر کند.

تجهیزات لازم برای رفتن به آبشار لاتون

برای صعود به آبشار لاتون گیلان بعد از انتخاب زمان مناسب، داشتن تجهیزات لازم اهمیت دارد. مهم‌ترین چیز برای یک صعود امن و در عین حال راحت، کفش مناسب است. کفشی سبک که از لیز خوردن شما جلوگیری کند و چند سانت نیز ساق داشته باشد بهترین گزینه است. به همراه داشتن لباس فصل، باتوم یا پایار، آب و غذای کافی، زیرانداز و پلاستیک زباله توصیه می‌شود.

دیدنی‌های اطراف آبشار لاتون

روستای کوته کومه: در ابتدای سفرتان به لاتون روستاگردی در کوته کومه و دیدن زبیایی‌های آن را از دست ندهید. این روستا نزدیک‌ترین روستا به آبشار لاتون است و دارای جاذبه‌های چون آبگرم، آسیابی به نام آسیه شوان، گورستان قدیمی است.

آبگرم کوته موته: آبگرم کوته موته تنها آبگرم درون جنگلی کشور است که آن را در ابتدای مسیر صعود به لاتون می‌توانید ببیند. این آبگرم دارای سه دوش و یک استخر، پارکینگ، بوفه، سرویس بهداشتی و اتاق‌هایی جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.

آبشارها: در نزدیکی لاتون و بالا دست آن سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. توجه کنید انتهای مسیر منتهی به آبشار لاتون وخصوصا ما بین دو آبشار ۱۰۵ و ۶۵ متری نیز دارای پرتگاه‌های خطرناک و مرگباری است؛ پس کاملا مراقب باشید.

قلعه لاتون: بر فراز کوه اسپیناس یا اسپینه که در نزدیکی آبشار لاتون قرار دارد قلعه‌ای تاریخی جلب نظر می‌کند. این قلعه متعلق به بابک خرمدین و معروف به قلعه اسپینه یا اسپیناس است. اگر اهل کوهنوردی هستید، دیدن این مکان را بر بلندای کوه و در ارتفاع دو هزار متری از دست ندهید

پرسش‌های متداول درباره آبشار لاتون

آبشار لاتون کجاست؟

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر آستارا در شهر لوندیل و ۶ کیلومتری روستای کوته موته قرار دارد.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون چگونه است؟

از طریق دو مسیر امکان دسترسی به آبشار لاتون وجود. مسیر اول راه لوندیل به لاتون و مسیر دوم راه سوها به لاتون است.

آب و هوای لاتون چگونه است؟

آب و هوای لاتون مرطوب و متعدل است. این منطقه در  پاییز و زمستان هوای سرد و در ابتدای بهار هوایی مطبوع و دلپذیر دارد.

در سفر به لاتون کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در آبشار لاتون می‌توانید به روستای کوته کومه بروید. در این روستا اتاق‌های اجاره‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی