پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار آبی دانیال مقصدی بی نظیر برای طبیعتگردان: غار آبی دانیال یکی از زیباترین غارهای رودخانه‌ای کشور به شمار می‌رود و از  جاهای دیدنی استان مازندران محسوب می‌شود. با مسیر دسترسی جنگلی، دمای داخلی ثابت و استلاگمیت و استلاکتیت‌های چندمیلیون ساله، غار آبی دانیال یکی از مقاصد ارزشمند برای طبیعت‌گردان و غارنوردان در شمال کشور است.

برای اجاره ویلا در رامسر با شماره 09114481870 تماس بگیرید

غار آبی دانیال کجاست؟

غار آبی دانیال در استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال قرار دارد و از جاذبه های گردشگری سلمان شهر محسوب می‌شود.

دسترسی به غار آبی دانیال

برای دسترسی به غار دانیال، ابتدا باید خود را به سلمانشهر برسانید. برای رسیدن به روستای دانیال مسیر چندان سختی در پیش ندارید. در مسیر چالوس به تنکابن و از کنار پروژه عظیم هتل قو، بلواری بسیار زیبا از میان شهر جدید سلمان شهر می‌گذرد و به روستای دانیال منتهی می‌شود. طول این مسیر حدود پنج کیلومتر است. انتهای روستای دانیال، پیش از شیب، جاده فرعی دست چپ را داخل شوید و تا آخرین ویلا، مسیر را ادامه دهید. از ماشین پیاده شوید و از رودخانه‌ای که در پایین دست مشاهده می‌شود، عبور کنید و از سمت چپ رودخانه مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب ادامه دهید.

بهترین زمان بازدید از غار آبی دانیال

دمای هوای داخل غار حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد و دمای آب چیزی در حدود ۱۷ درجه است. این دما در تمامی طول سال تقریبا ثابت است و همین ثابت بودن اجازه می ‌دهد؛ در تمامی فصول سال حتی فصل زمستان بازدید از غار امکان‌پذیر باشد. با این حال بهتری زمان بازدید از غار آبی دانیال فصول گرم است؛ چراکه پس از خروج از غار، لباس‌های شما کاملا خیس هستند.

تجهیزات لازم برای بازدید از غار آبی دانیال

دو دست لباس کامل که بهتر است لباس غارنوردی ضد آب باشد.

دوعدد هدلامپ ضدآب با باتری اضافه

کفش مناسب برای جنگل‌نوردی و غارنوردی (چکمه برای مسیرهای آبی غار بهتر است)

کلاه ایمنی

جعبه کمک‌های اولیه

غذای خشک و سبک

دستکش مخصوص

طناب و چراغ قوه

مسیر دسترسی به غاردانیال

۵ کیلومتری سلمان شهر یا متل قو و در ۲ کیلومتری روستایی به نام دانیال قرار گرفته. فاصله‌ آن تا عباس‌‌آباد ۳۵ دقیقه، تا چالوس نیم ساعت و تا تنکابن ۴۵ دقیقه است.

پرسش‌های متداول درباره غار آبی دانیال

غار آبی دانیال کجاست؟

غار آبی دانیال در استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال قرار دارد.

چگونه به غار آبی دانیال برویم؟

برای دسترسی به غار دانیال، ابتدا باید خود را به سلمانشهر برسانید. در مسیر چالوس به تنکابن و از کنار پروژه عظیم هتل قو، بلواری بسیار زیبا از میان شهر جدید سلمان شهر می‌گذرد و به روستای دانیال منتهی می‌شود. انتهای روستای دانیال، پیش از شیب، جاده فرعی دست چپ را داخل شوید و تا آخرین ویلا، مسیر را ادامه دهید. از ماشین پیاده شوید و از رودخانه‌ای که در پایین دست مشاهده می‌شود، عبور کنید و از سمت چپ رودخانه مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب ادامه دهید. پس از رسیدن به دومین انشعاب، مسیر سمت چپ را به‌سمت بالا تا زیر دیواره‌ای سفید رنگ پی بگیرید. دهانه غار رو به شمال غربی است و در زیر این دیواره قرار دارد

آیا برای بازدید از غار آبی دانیال تجهیزاتی لازم است؟

بله. برای بازدید از غار آبی دانیال باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید و با تور یا راهنما به آن بروید.

آیا امکان اقامت در سفر به غار آبی دانیال وجود دارد؟

اگر قصد شب‌مانی را در سفر به غار آبی دانیال دارید، می‌توانید با تجهیزات کامل‌ در نزدیکی غار کمپ برپا کنید. در روستاها و شهرهای اطراف نیز ویلاها و اقامتگاه‌‌هایی برای رزرو وجود دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی