پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار باستانی دربند رشی رودبار : هر ساله طبیعت‌گردها و ماجراجویانی که به دیار رودبار سفر می‌کنند، بازدید از غار باستانی دربند رشی را در برنامه‌ سفر خود قرار می‌دهند تا هم با تاریخ و فرهنگ رودبار آشنا شوند و هم گذری به طبیعت بکر و سرسبز منطقه دربند رودبار داشته باشند. اگر شما نیز به فکر سفر به این منطقه و بازدید از غار دربند رشی هستید، با ادامه‌ این مقاله از گلستانی ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

برای اجاره ویلا در ماسال و ییلاقات با شماره 09114481870 تماس بگیرید

چطور به غار دربند رشی بریم؟

از دامنه‌ی کوه تا غار حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در مسیر نسبتا هموار با شیب کم پیش رو دارید که در کل دسترسی به غار چندان سخت نیست.

از آنجا که مسیر غار، چشمه یا منبع آب ندارد، آب آشامیدنی با خود ببرید. داخل غار جاذبه خاص یا نقش و نگاری دیده نمی‌شود.

از ابتدا تا انتهای غار حدود دو دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و بنابراین به لوازم یا ابزار خاصی نیاز ندارید؛ فقط چراغ قوه یا نور موبایل برای روشنایی کفایت می‌کند.

بهتر است برای بازدید از غار، کفش ورزشی، کلاه آفتابی، کرم ضدآفتاب و در صورت نیاز باتوم کوهنوردی و همچنین هدلامپ یا چراغ قوه برای درون غار همراه داشته باشید.

در جاده‌ توتکابن، سوپرمارکت  و میوه‌فروشی جهت تهیه مایحتاج و همین طور پمپ بنزین وجود دارد. سرویس بهداشتی عمومی در میدان توتکابن جنب شهرداری قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به غار دربند رشی

بهترین زمان سفر به غار دربند رشی، نیمه‌ اول سال است؛ چراکه طبیعت سرسبزی پیش چشمانتان قرار می‌گیرد و مه بهاری صورتتان را می‌نوازد؛ با این حال سعی کنید صبح قبل از ساعت ۱۰ یا عصر بعد از ساعت پنج، قدم در مسیر پیاده‌روی به غار بگذارید تا در طول مسیر، آفتاب اذیتتان نکند.

مسیر دسترسی به غار دربند رشی

اگر به بازدید از غار دربند رشی علاقه‌مند شده‌اید، در اتوبان قزوین-رشت، بعد از رودبار به‌سمت خروجی توتکابن بروید. پس از حدود ۱۰ کیلومتر از جاده‌ توتکابن، راهی جاده‌ دفراز-پلنگ دره  و سی‌‌دشت شوید. مسیر اصلی را ادامه دهید تا پس از روستای رشی و قبل از سی ‌دشت، به تابلوی غار دربند رشی در سمت راست جاده برسید.

از تهران تا خروجی توتکابن، ۲۷۰ کیلومتر و حدود سه ساعت طول می‌کشد و از آنجا تا رشی ۲۲ کیلومتر دیگر در پیش دارید که درمجموع حدود چهار ساعت در راه خواهید بود. بازدید از این غار و گشت‌وگذار در طبیعت زیبای اطراف آن می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و منحصربه‌فرد از سفر به رودبار را برایتان رقم بزند.

پرسش‌های متداول درباره غار بندرشی

غار دربند رشی کجاست؟

غار دربند رشی در جنوب روستای رشی در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار، در استان گیلان واقع شده‌ است.

قدمت باستانی غار دربند رشی چقدر است؟

قدمت وجود انسان در غار دربند رشی به ۲۰۰ هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

چگونه می‌توانیم به غار دربند رشی برویم؟

در اتوبان قزوین-رشت، بعد از رودبار به‌سمت خروجی توتکابن بروید. پس از حدود ۱۰ کیلومتر از جاده‌ توتکابن، راهی جاده‌ دفراز-پلنگ دره  و سی‌‌دشت شوید. مسیر اصلی را ادامه دهید تا پس از روستای رشی و قبل از سی ‌دشت، به تابلوی غار دربند رشی در سمت راست جاده برسید.

آیا برای بازدید از غار دربند رشی به تجهیزات خاصی نیاز است؟

برای بازدید از غار دربند رشی به لوازم یا ابزار خاصی نیاز ندارید؛ فقط چراغ قوه یا نور موبایل برای روشنایی کفایت می‌کند.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی