پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار سوباتان کجاست ؟ اگر اهل رفتن به مکان های مرموز و هیجان انگیز هستید پس اکنون لیست خود را بردارید و نام غار سوباتان را در اول این لیست به ثبت برسانید. غار سوباتان  یکی از رمزآمیز ترین غارهای گیلان است که در محلی به نام سوباتان واقع شده است و نام دیگر آن گنج خانه است. در واقع این نامی است که محلی ها بر آن گذاشته اند چرا که باور دارند از گذشته گنجی عظیم درون این غار پنهان شده. اما این غار به اعتقاد محلی های این منطقه طلسم شده است و کسی نتوانسته واردش شود و به مکاشفه رمز و راز آن بپردازد. این غار شاید انتخابی عالی برای طبیعت گردی نباشد اما برای اهالی ماجراجویی و غارنوردان حرفه ای مکانی عالی می باشد. پس اگر اهل غارنوردی های حرفه ای هستید و به ییلاق سوباتان سفر کردید به غار سوباتان نیز سری بزنید.

برای اجاره ویلا در سوباتان و کرایه پاترول با شماره

09114481870 تماس بگیرید

غار سوباتان کجاست؟

پیمایش یک غار طلسم شده می‌تواند هیجان‌انگیز یا شاید خطرناک باشد. اما اگر اهل ریسک هستید غار سوباتان و داستان‌هایش برایتان جذاب خواهد بود. این غار شگفت‌انگیز در منطقه تالش قرار گرفته است. افسانه‌های زیادی درباره سوباتان وجود دارد. از وجود گنج در غار تا طلسم و شمشیرهای شناور همگی افسانه‌های جذاب غار سوباتان هستند.

سوباتان در ظاهر به اسامی ترکی شباهت دارد اما این نام از ریشه تالشی «سووتن» به معنای محل رویش گلپر است.این غار که از جاذبه های گردشگری تالش است در ضلع شمال شرقی منطقه بکر و سرسبز سوباتان واقع شده است که به نام گنج‌خانه نیز معروف است.

چطور به غار سوباتان بریم؟

برای دسترسی به این غار راهنما لازم است، پیاده‌روی سبک ۱۵ دقیقه‌ای از روستا لازم است، مسیری به رنگ سبز که با شقایق‌ها رنگ‌آمیزی شده بود و هوایی بی‌نظیر که همه را از خود بی‌خود می‌کند. غار گنج‌خانه بین صخره‌هایی به ارتفاع ۵ تا ۱۵ متر پنهان بوده و عرض این دیواره صخره‌ای بیش از ۲۰۰ متر است.

پس از ورود به غار و صعود تنوره‌ای به دهانه غار می‌رسیم، شکافی به عرض حدود ۳۰ سانتی‌متر مانع از ورود به غار می‌شود. دهانه غار سوباتان باریک است و برای طبیعت‌گردی مناسب نیست گویا این غار به طور کامل گشایش نشده و مکان مناسبی برای غارنوردان است.

روستای ییلاقی و زیبای سوباتان کجاست؟

ییلاق سوباتان در استان زیبای گیلان و در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش قرار گرفته است. این تکه از بهشت، خود در میان بهشت هایی دیگر محصور شده است، به طوری که سمت شمال آن رودخانه خروشان لیسار واقع شده است و از غرب به دریاچه زیبای نئور و ییلاقات اردبیل می رسد. جنوب سوباتان، مناطق ییلاقی آسبومار جا خوش کرده اند و شرق آن، جنگل های تالش قرار دارند.

تجهیزات مورد نیاز رفتن به غار سوباتان

عینک، کرم و کلاه آفتابی: حتی اگر از آفتاب تند و تیز هم خبری نباشد چون ارتفاع غار سوباتان از دریا زیاد است پس تأثیر uv خورشید بر پوست بیشتر است. خوب است از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید.

کفش: برای پیاده‌روی‌های این چنینی خوب است از کفش‌های ترکینگ معمولی استفاده کنید. نیاز ندارید کفش حرفه‌ای کوهنوردی به پا کنید اما کفش راحت و مناسب برای پیاده‌روی بپوشید تا آسیب نبینید.

بارانی یا پانچو: هوای سوباتان در بسیاری از فصل‌ها مه گرفته و بارانی است پس خوب است یک بارانی سبک به همراه داشته باشید.

پول نقد: در منطقه سوباتان آنتن موبایل خیلی خوب کار نمی‌کند و به همین دلیل دستگاه‌های کارت‌خوان هم به کار نمی‌آیند. پس حتماً مقداری پول نقد به همراه داشته باشید و بدانید امکان پرداخت اینترنتی برایتان فراهم نیست.

اگر می‌خواهید در نزدیکی غار سوباتان اقامت داشته باشید خوب است بدانید که روستای سوباتان از امکاناتی مانند برق و گاز برخوردار نیست و بیشتر بومیان در سیاه چادر یا خانه‌های کاه گلی زندگی می‌کنند. پس وسایل مورد نیاز خود را با توجه به این شرایط ببرید. البته اگر اهل کمپ نیستید می‌توانید خانه‌های محلی را اجاره کنید و از امکانات بیشتری استفاده کنید.

بهترین فصل رفتن به غار سوباتان

بهترین زمان برای دیدن غار سوباتان نیمه دوم اردیبهشت تا پایان تابستان است. زمانی که هر کسی به دنبال منطقه‌ای خنک و زیبا برای فرار از گرمای تابستان است سوباتان با هوای خنک بهاری پذیرای گردشگران است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی