پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار درفک انتخابی برای یک سفر ماجراجویانه: اگر به گیلان سفر کرده‌اید و به تماشای غار درفک این استان نرفته‌اید، مطمئن باشید یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی شمال کشور را از دست داده‌اید. البته هنوز هم دیر نشده و می‌توانید از غار درفک فوق‌العاده جذاب دیدن فرمایید. غار درفک یکی از زیباترین غارهای کشورمان است که با حضور در آن، انگار که وارد یک دنیا جدید شده‌اید. هوای درون این غار درفک از اواسط بهار تا آخر تابستان بسیار خوب است و طبیعتی که درون آن وجود دارد، هر فردی را شگفت‌زده می‌کند. اگر به طبیعت و غارنوردی علاقه دارید، حتما سری به غار درفک بزنید.

برای اجاره ویلا در رودبار و ییلاقات گیلان با شماره

09114481870 تماس بگیرید

غار درفک گیلان کجاست؟

غار درفک در منطقه شکار ممنوع درفک، در شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است. غار برفی درفک که بخشی از منطقه شکار ممنوع درفک است، به عنوان یخچال طبیعی گیلان در سرتاسر سال حتی در گرم‌ترین روز‌های سال برف را در خود نگه می‌دارد و منبع تأمین آب چوپانان منطقه در تابستان است.طول غار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است.

درفک دو غار معروف دارد: یکی غار یخی و دیگری غار آهکی به نام نوچاه غار یخی در تمام فصول سال پوشیده از لایه ضخیم یخ است. دهانه غار کوچک ولی شیب آن هول‌انگیز است. در حقیقت یک صفحه‌ی یخی صیقلی است که حدود ۴۵ درجه تا عمق ۱۲۰ متری ادامه دارد. غار دیگر غار استلاکتیکی نوچاه است که خیالات وهم‌انگیز مردم منطقه آنها را حیوانات منجمد شده می‌داند. با کمال تاسف این غار در فاجعه‌ی زمین‌لرزه ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ فرو ریخت و امروزه آثاری از آن به جا نمانده است

از غار درفک به عنوان یخچال طبیعی در فصول گرم سال استفاده می شود، چرا که در تمام ایام سال، حتی در گرم ترین روزهای فصل تابستان برف و یخ را درون خود نگه می دارد از همین رو بسیاری از چوپانان منطقه از این غار برای تامین آب مورد نیاز خود نیز استفاده می کنند.

چه زمانی به غار درفک برویم؟

اگر قصد دارید به غار درفک رودبار بروید و از طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرید، باید از وسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان این کار را به انجام برسانید. با توجه به اختلاف بسیار زیادی که این غار با سطح دریا دارد، هوای این غار اکثرا سرد است. در فصل پاییز و زمستان کمتر روزی است که این منطقه از برف پر نشده باشد.

ممکن است که شما هم با سرما و یخبندان مشکل داشته باشید، در این صورت بهتر است سفر به این غار را به اواخر فصل بهار تا آخر تابستان موکول کنید. البته اگر در هوا سرد مشکلی ندارید، می‌توانید از مناظر زیبای این غار در فصل پائیز و حتی زمستان و روزهای غیربرفی نیز دیدن فرمایید.

مسیر دسترسی به غار درفک

اگر قصد دارید از سمت تهران به غار زیبای درفک حرکت کنید، بایستی در اتوبان قزوین به سمت رشت حرکت خود را آغاز کنید. بعد از اینکه به شهر رستم آباد رسیدید، به سمت راست تغییر جهت بدهید. بعد از اینکه از روی پلی که بر بالای رودخانه سفیدرود واقع شده عبور کردید، باید در مسیر روستای شیرکوه قرار بگیرید. در این منطقه زیبا می‌توانید ساعاتی را به استراحت بپردازید و سپس خودتان را به منطقه درفک برسانید و از غار زیبای این منطقه دیدن کنید.

    آدرس: استان گیلان، رودبار، بخش خورگام

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی