پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای سنگده کجاست؟: سنگده نزدیک شهر ساری، سمنان و تهران قرار گرفته است. برای رسیدن به روستای سنگده زمان ورود به شهر پل سفید، با پمپ بنزینی رو به رو می شوید که یک مسیر انحرافی دارد، اگر این مسیر را دنبال کنید به محل مورد نظر می رسید. البته جاده جنگلی زیبا در این مسیر حال افراد را خوب می کند و خسته کننده به نظر نمی آید.

برای اجاره ویلا در فیلبند و ییلاقات مازندران با شماره

09114481870 تماس بگیرید

جاهای دیدنی روستای سنگده

جنگل راش در این روستا که درختان راش در آن به صورت متراکم وجود دارد، می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد جنگل نوردی دارند. درخت های راش در این منطقه قد بسیار بلندی دارند که بعضی از آن ها به ۴۰ متر هم می رسند و شاید زمانی که سرتان را بلند کنید دچار سرگیجه شوید.

آبشار اوبن دیدنی جذاب دیگر روستای سنگده است که بین مرز سمنان و مازندران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح آب های آزاد، حدود ۱۸۰۰ متر می باشد. اگر می خواهید به این آبشار دسترسی پیدا کنید باید مسیری از جنگل راش را پشت سر بگذارید.

مسیرهای دسترسی به روستای سنگده چگونه است؟   

برای رسیدن به روستای سنگده دو مسیر اصلی وجود دارد. جاده فیروزکوه و جاده کیاسر.

فاصله روستای سنگده تا تهران چقدره؟

می توان گفت فاصله این شهر تا تهران ۲۰۰ کیلومتر است و افرادی که از تهران قصد سفر به این شهر را دارند، باید از جاده فیروزکوه به سمت پل سفید عبور کنند.

بهترین فصل سفر به روستای سنگده

از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی ماه، بهترین زمان سفر به جنگل سنگده زیباست، هرچند که هر فصل این جنگل، زیبایی خاص خودش را دارد. برگ‌های تازه روی شاخه‌ها در بهار، نسیم خنک تابستان،  هزار رنگ برگ‌های پاییزی ریخته شده در جاده‌های جنگلی و لباس سفید برف بر تن درختان در زمستان هر کدام به زیبایی منحصر به خود را داراست

مسیر دسترسی به جنگل سنگده

۱- از تهران: پس از عبور از دماوند، از جاده فیروزکوه به سمت پل‌سفید حرکت می‌کنیم. در ابتدای شهر پل سفید مسیر انحرافی که  ۲۵ کیلومتر جاده جنگلی خیلی زیبایی‌ست برای روستای سنگده وجود دارد. این مسیر سه و نیم ساعت طول می‌کشد.

۲- از غرب استان مازندران مثل بابل و قائمشهر: از قائمشهر وارد جاده فیروزکوه شده و از انتهای پل‌سفید وارد مسیر روستای سنگده می‌شویم.

۳- از ساری: از ساری به سمت کیاسر حرکت کنیم و به سمت سد شهید رجایی و شهر فریم می‌رویم. در ادامه پس از عبور از روستاهای مجی، کلیج کلا، دادکلا و سودکلا به روستای سنگده می‌رسیم. طول سفر حدود ۲ ساعت است. البته مسیر جاده فیروزکوه و پل سفید هم مسیر مناسبی برای اهالی شهر ساری است.

۴- از سمنان: جاده کیاسر و شهر فریم بهترین مسیر است.

۵- از شهمیرزاد: راه نزدیک جاشم است که جاده‌ زیبایی هم دارد .

ارتفاع روستای سنگده از سطح دریا

 ارتفاعی نزدیک به 1500 متر بالاتر از سطح دریا

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی