پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر به دودانگه ساری: بعید است اسم ساری و استان مازندران یا هر کدام از شهرهای شمال ایران بیاید و چشم دل ما از درختان انبوه و دشت‌های سرسبز و آبشارهای زیبا پر نشود. هر کس به این سرزمین زیبای بهشتی قدم می‌گذارد، با کوله‌باری از خاطرات خوش باز می‌گردد. یکی از این مناطق روح‌افزا، بخش دودانگه ساری است. ما امروز قصد داریم که به این بخش از جغرافیای ایران سفر کنیم. سفرمان خیلی طولانی نیست؛ اما پر است از خاطرات ناب و اتفاق‌های زیبا.

برای اجاره ویلا درمازندران و ییلاقات آن با شماره 09114481870 تماس بگیرید

دودانگه کجاست؟

دودانگه شهر یا روستای خاصی نیست. اینجا یک بخش است که چندین روستا را دربرمی‌گیرد. بخش دودانگه در شمال خود بخش کلیجان رستاق ساری را دارد. در سمت راستش بخش چهاردانگه است. سمت چپش سوادکوه را می‌بینیم و در پایین پایش رشته کوه‌های البرز و استان سمنان. این بخش چیزی حدود 570 کیلومتر مربع وسعت دارد.

فاصله دودانگه تا ساری چقدره؟

منطقه دودانگه ساری با واقع شدن در 60 کیلومتری جنوب شهرستان ساری از جذاب ترین مناطق تاریخی و طبیعی شمال ایران محسوب می شود.

بهترین زمان سفر به دودانگه

شهرت شهرهای شمالی به باران‌هایی است که در اکثر روزهای سال می‌بارد. اصلاً به لطف همین باران‌هاست که آنجا همیشه سرسبز است و می‌شود برنج کاشت. مسلم است که بهار و تابستان فرصت بهتری باشد برای سرزدن به دودانگه. در این دو فصل و مخصوصاً در تابستان، هوا کمی گرم‌تر هم می‌شود و می‌توانید اگر دلتان خواست تنی به آب چشمه‌ها و آبشارها بزنید. ضمن اینکه از گل‌ولای و سرمای پاییز و زمستان هم کمتر خبری هست.

جاهای دیدنی دودانگه

چشمه گرگین وا یا ورگینه وا

شیرین رود

سد سلیمان تنگه

آبشار اوبن

اقامت در دودانگه

شما به هر کدام از روستاهای منطقه دودانگه که سر بزنید، حتی شده اتاقکی برای ماندن پیدا می‌کنید. مردم شمال هم مهمان‌نواز هستند وهم خوش‌سلیقه. خیلی از بخش‌ها هم امن و آرام هستند و در روزهای گرم سال می‌توانید در آنجا چادر بزنید و مقدمات کمپینگ را فراهم کنید. اگر انتخابتان چادرزدن است، حتماً گروهی این کار را کنید و قبلش از اهالی برای امنیت مکان بپرسید. بی‌گدار به آب نزنید که نیمه‌شب با اذیت حیوانات وحشی یا حشرات موذی کلافه نشوید.اگر هم دلتان اقامتگاه بومگردی یا اتاقک روستایی یا چادر زدن نمی‌خواهد، می‌توانید به سد شهید بهشتی بروید. آنجا امکانات اقامتی بهتری دارد.

سوغات دودانگه

از شهرهای شمالی ایران می‌توانید بهترین برنج معطر ایرانی را به سوغات ببرید. کلوچه و شیرینی محلی و انواع مرباهای تمشک و ترشی های خوشمزه هم در این بخش، سبد خریدتان را پر می‌کنند.

مسیر دسترسی به بخش دودانگه ساری

مرکز دودانگه، روستای در فریم است به نام محمد آباد. از این روستا تا ساری حدود ۶۵ کیلومتر فاصله است. برای رسیدن به بخش دودانگه می‌توانید از مسیر سمنان یا ساری استفاده کنید. اگر مبدأ خودتان را تهران در نظر بگیرید، بهتر است اول به سمنان بروید و از آنجا خودتان را به فریم برسانید. اگر هم مبدأ سفرتان مشهد است، به همین روش عمل کنید. از شهرهای شمالی هم قصد سفر داشته باشید، باید به ساری برسید. هیچ‌کدام از روستاهای دودانگه به ایستگاه راه آهن دسترسی ندارند. مسلما فرودگاهی هم در این بخش نمی‌یابید. پس ماشینتان را سرویس کنید و به راه بیفتید.

سوالات متداول در مورد بخش دودانگه

بهترین زمان سفر به دودانگه

بهار و تابستان

جاهای دیدنی دودانگه

ورگینه وا، سد شهید رجایی، شیرین رود، آبشار اوبن، روستای پرکوه دودانگه و غیره.

برای اقامت در دودانگه به کجا بریم؟

چادر بزنید. خانه‌های اهالی رااجاره کنید. در نزدیکی سد شهید رجایی هم اقامتگاه هست.

سوغات دودانگه چیست؟

برنج، شیریني‌های محلی، انواع ترشی و مربا و غیره.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی