پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آشنایی با روستای بورخانی شیرگاه و دیدنی های آن: بورخانی یکی دیگر از روستاهای شمالی ایران در استان مازندران، شهرستان شیرگاه است که واقع در دل طبیعت و درختان می باشد. بورخانی دارای دو راه ارتباطی خاکی جوارم به بورخانی و دئوتک به بورخانی است. جمعیت ساکن در روستای بورخانی برابر با 370 نفر در 150 خانوار تخمین زده شده است که این آمار در ایام تعطیلات مخصوصا عید نوروز و ایام محرم تا حدود هزار نفر هم افزایش پیدا می کند. شغل مردمان این روستا دامداری وکشاورزی می‌باشد.

 

برای اجاره ویلا در شیرگاه و ییلاقات اطراف با شماره

09114481870 تماس بگیرید

جاذبه های گردشگری روستای بورخانی

در اطراف روستای بورخانی جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی مانند پل راه آهن، نارنج بن و آبشار دراسله، ارفه کوه، جنگل اوریم، غار زنگیان، آبشار گزو،جنگل راش، دریاچه لفور، آبشار آب پری، جنگل های دوهزار، جنگل دارخانی، دریاچه سد البرز، سد سنبل رود، دریاچه طبیعی شورمست، امامزاده بوبر کیا سلطان، آبشار هفتگانه تیرکن، جنگل وآبشار پلنگ دره وجود دارد. در ادامه به برخی از این جاذبه ها اشاره می کنیم:

دریاچه سد البرز: درهفت کیلومتری روستای بورخانی دریاچه ای وجود دارد که به سد البرز و یا سد لفور معروف است. این جاذبه دیدنی در دل جنگل های وسیع منطقه قرار دارد و یکی مهم ترین منابع تامین آب شرب مردم به شمار می آید. این منطقه در تمامی فصول سال میزبان گردشگران فروانی از اقصی نقاط کشور است.

پل شاهپور: در 29 کیلومتری روستای بورخانی، پلی با قدمت بالا وجود دارد که قدمت آن به دوران صفویه بر می گردد و مصالح مورد استفاده در ساخت آن، سنگ و ملات ساروج است. پل شاهپور بر روی رودخانه اوتجون ساخته شده است و در مجاورت مزارع زیبای چای قرار دارد.

آبشار هفتگانه تیرکن: این آبشار یکی زیباترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود که قدمت آن به 40 میلیون سال می رسد. وجه تسمیه این آبشار وجود هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک نیز می باشد که در منطقه ای نزدیک روستای تیرکن قرار دارد. وجود جنگل های سرسبز اطراف این آبشار بر زیبایی آن افزوده است و محیطی کاملا آرام را به وجود آورده است.

بهترین فصل سفر به بورخانی

منطقه بورخانی در تمام فصول سال، میزبان گردشگران زیادی است، اما اگر از هیاهوی زندگی شهری خسته شدید و می خواهید به دامان طبیعت پناه ببرید، پیشنهاد می شود در فصول بهار و تابستان به این منطقه ییلاقی سفر کنید.

فاصله روستای بورخانی تا شیرگاه چقدره؟

روستای بکر و دیدنی بورخانی در 35 کیلومتری شهرشیرگاه ودر 18 کیلومتری شهر زیراب قرار گرفته است.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی