پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

الیت روستای محبوب مازندرانی ها که گردشگران را مجذوب مناظر رویایی خود ساخته است. این روستا از توابع بخش مرزن آبادِ چالوس به شمار می رود. وجود چشم انداز جلگه ای و شیب تند مشرف به دریا در این روستا و نیز کوهپایه های منتهی به جنگل ِآن، صحنه ای بی نظیر به آن بخشیده است، که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید.

برای اجاره ویلا در روستاهای چالوس و شهر چالوس با شماره 09114481870 تماس بگیرید

روستای الیت کجاست؟

روستای توریستی الیت از توابع بخش مرزن آباد چالوس به شمار می آید. الیت دارای ارتفاع حدود 2000 متر از سطح دریا می باشد. و حدود 42 کیلومتر از مرکز بخش و حدود 67 کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارد.لذا می توانید با اجاره ویلا در چالوس علاوه بر روستای مذکور از جاذبه های گردشگری شهر چالوس نیز بهره مند شوید. چون همجواری و نزدیکی این روستا با شهرستان چالوس این امکان را برای گردشگران فراهم می نماید.

در ابتدای این جاده فرعی، تابلویی فاصله ابتدای جاده تا ورودی روستا را ۲۰ کیلومتر نشان می‌دهد. با ادامه مسیر و گذر از پل واسپول، به تقاطعی خواهید رسید که باید جاده سمت راستی را ادامه دهید. در سمت راست آن، روستای کوچکی به نام دزماکوتی با طبیعتی تماشایی قرار دارد. با گذر از این روستا، جاده به منطقه جنگلی وارد می‌شود.

جاهای دیدنی روستای الیت چالوس

روستای الیت مرزن‌ آباد را می‌توان ییلاقی در جاده چالوس دانست. ازاین‌رو، مسافرانی که در جاده کرج به چالوس در حرکت‌اند، می‌توانند در مسیر خودشان ساعاتی به این روستا بروند و از دیدن مناظر طبیعی و بکر آن از نهایت لذت برخوردار شوند. این روستا در دشتی هموار از ارتفاعات علم کوه واقع شده است. سنگ‌نوشته‌ها و آثار تاریخی برجای‌مانده در این روستا نشان از قدمت بسیار کهن این روستا دارد. در کنار این روستا، رودخانه پر آب و زلال الیت جاری است. این رودخانه روستای الیت را از روستای دلیر جدا می‌کند.

خانه‌های روستایی و خانه‌های ویلایی روستای الیت نیز چشم‌انداز منحصربه‌فردی را ساخته‌اند. دوست دارید فقط به تماشایشان بنشینید. این خانه‌ها با معماری سنتی و ساده که از مصالحی همچون گل و سنگ بنا شده‌اند و سقف آن‌ها نیز از تیرهای چوبی پوشیده شده است. مسافران و گردشگران فراوانی برای دیدن این خانه‌ها به دره الیت سفر می‌کنند.

فاصله روستای الیت تا تهران چقدره؟

فاصله این روستا تا تهران و چالوس به ترتیب ۱۷۳ و ۷۶ کیلومتر است.

برای بازدید از روستای الیت کجا ویلا بگیریم؟

می‌توانید در خانه‌های ویلایی روستا یا با اجاره  ویلا در چالوس اقامت کنید. اگر هم با خود وسایل به همراه آورده باشید، می‌توانید در نزدیکی روستا کمپ بر پا کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی