پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار پلنگ آرام فاضل آباد در نزدیکی روستای محمدآباد در شهر فاضل آباد و در حوزه شهرستان علی آبادکتول از توابع استان گلستان واقع است.تک چاه طبیعی و فاقد غار سنگ است. ارتفاع دهانه چاه از سطح دریا هزار و ۲۷۷ متر و ابعاد دهانه ورودی ۳.۵×۲ و ابعاد کف چاه ۱۵×۳ است.بر اثر نفوذ آب در لایه های آهکی بوجود آمده است.

جهت اجاره ویلا در دهنه محمد آباد و ییلاقات علی آباد کتول با شماره 09114481870 تماس بگیرید

ویژگی ها غار پلنگ آرام

چاه پلنگ آرام چهارمین غار عمودی کشور ( چاه طبیعی ) به عمق ۱۱۵متر با تلاش تیم هشت نفره غارنوردان استان گلستان کشف، پیمایش و رول کوبی شده است. غارهای عمودی و یا چاه طبیعی کاملا عمودی بوده و در دهلیز یا دهنه چاه و در طول آن هیچ جایی برای گذاشتن پا و رفتن به داخل آن وجود نداشته و داخل آن کاملا صاف و خشک است.

ارتفاع دهانه چاه پلنگ آرام از سطح دریا هزار و ۲۷۷متر بوده و ابعاد دهانه آن ۳.۵ در ۲متر است. ابعاد کف چاه ۱۵در ۳، عمق آن ۱۱۵بوده که بصورت کاملا عمودی گسترش پیدا کرده است.این غار (چاه طبیعی) عمودی پس از پیمایش مطابق با اصول مورد نیاز srt رول کوبی شده و دارای دو کارگاه و ۶ ریبلی است.

توی این غار یه اسکلت سگ و یه اسکلت قاطر پیدا شده است. دهانه ورودی چاه به با دو سنگ بزرگ که نیمی از دهانه چاه را مسدود کرده اند به شکل قابل توجهی خطرناک پوشیده شده است و احتمال سقوط در چاه وجود دارد.

غار پلنگ آرام چجوری برم ؟

مسیر خودروی شخصی گرگان ، فاضل آباد ، محمد آباد کتول ، حدودا ۵ کیلومتر جاده آسفالت را ادامه میدهیم به سمت راست جاده فرعی خاکی را ۹ کیلومتر ادامه میدهیم.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی