پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غارسید رشید کجاست؟ غارسید رشید از جاذبه های گردشگری گالیکش است غار سید رشید بر روی یک صخره بزرگ سنگی قرار دارد که شکل دهانه ورودی آن نامنظم بوده و در حدود ۶ متر ارتفاع دارد و در حدود ۳۰/۴ سانتیمتر عرض و در حدود ۹ متر عمق دارد.

جهت اجاره ویلا در مینودشت با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

غارسید رشید کجاست؟

در حدود يک کيلومتری جنوب شرقی روستای سر حمام در دهستان فارسيان بخش گاليکش شهرستان مينودشت قرار دارد.اطراف غار سيد رشيد دارای پوشش جنگلی بوده و بر نمای ورودی آن چشم انداز زيبايی وجود دارد.

وضعیت غار سید رشید در هنگام بررسی چنین بود که تعدادی سنگ های بزرگ از سقف افتاده و در جلوی ورودی غار وجود داشت. کف غار مملو از فضولات دامی بوده و بر اثر حفاری غیر مجاز ، در کف غار قطعات شکسته سفالی خاکستری متعلق به دوره تاریخی مشهود بود. در دو طرف غار پناهگاه صخره ای بصورت جان پناهی به عمق یک تا ۵/۱ متر وجود دارد که در واقع یک پناهگاه سنگی مطمئن است.

اهالی این غار در طول زمستان از گذشته دور تا چند سال قبل بعنوان آغل گوسفندان و بزها استفاده می شد که این امر زمینه ای شد که بر اثر آتش سوزی فضای داخل غار دود زده و سیاه گردد و از طرفی چکنده های آهکی زیبایی تشکیل شده شده مورد دستبرد قرار گیرد.

مسیر دسترسی به غارسید رشید

استان گلستان، شهرستان مینودشت، دهستان فارسیان بخش گالیکش، یک کیلومتری جنوب شرقی روستای سر حمام

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی